ضرورت ایجاد موزه در شهر خرم آباد

در جلسه شورای اسلامی شهر خرم آباد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بر ضرورت ایجاد موزه در این شهر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید دریکوند در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار عظیم و چشمگیری در شهر خرم آباد وجود دارد که می‌تواند سرنوشت خرم آباد را عوض کند، اظهار کرد: غیر از موضوع گردشگری، ظرفیت‌هایی مانند بافت تاریخی در این شهر وجود دارد که شهرداری و شورا در کنار میراث فرهنگی در حال مرمت آن است.

وی با انتقاد از نبود موزه در شهر خرم آباد، افزود: ۱۷ هزار شیء تاریخی باارزش و فوق‌العاده گرانبها که هر کدامشان می‌تواند اقتصاد ما را تغییر دهد در زیر زمین‌های قلعه فلک افلاک در حال پوسیدن است که لازم است فضایی برای نگهداری آنها فراهم کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به اینکه خانه‌های تاریخی پادگان صفر هفت (۰۷) دارای ظرفیت خوبی برای موزه شدن هستند، خواستار توجه ویژه میراث فرهنگی به این مهم شد.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی شهر در شورای ششم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این راستا چند مدل پیشنهادی برای ادامه کار به میراث ارائه داده‌ایم و حال که ۸۰ درصد تملک بافت تاریخی انجام شده، خواستار رفع موانع برای ادامه کار هستیم.

دریکوند خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرداری و شورای اسلامی شهر سالیان گذشته در این زمینه ضعیف عمل کرده و هم اکنون هم این ضعف وجود دارد که باید این ضعف برطرف شود.

کد خبر 621658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.