ورود کشتی‌های الکتریکی به ناوگان دریایی دانمارک

مولسلینجن، شرکت کشتیرانی دانمارکی، کمپانی Enchandia را برای تامین سیستم‌های ذخیره انرژی کشتی‌های الکتریکی خود برگزیده است و در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ و با مشارکت آن، پایداری سفرهای دریایی را تقویت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی Enchandia که در زمینه سیستم‌های سوخت، ذخیره انرژی و ساخت باطری‌های خودروهای دریایی فعالیت می‌کند، به‌زودی رویکردهایی جهت ذخیره انرژی به مدیران مولسلینجن برای دو کشتی جدید خود که قرار است تا سال ۲۰۲۴ در آب‌های بین شبه‌جزیره یوتلاند و جزیره شیلند سفرهای خود را آغاز کند، ارائه خواهد داد. کشتی‌های جدیدی که در این مسیر تردد خواهد کرد، از باطری‌هایی با ظرفیت حدود هفت مگاوات‌بر ساعت برخوردار خواهد بود، ضمن این‌که نسبت به کشتی‌های قدیمی وزن کمتری دارد.

هر کشتی، با طول کلی ۱۱۶.۸ متر، ظرفیت حمل همزمان ۶۰۰ مسافر و ۱۸۸ خودرو را خواهد داشت و شارژ آن‌ها به طور خودکار انجام می‌شود. علاوه بر این، امکان ذخیره انرژی در باطری‌های این کشتی‌ها وجود دارد که البته مقدار آن برای هر کشتی متفاوت و به میزان ۳.۱ مگاوات بر ساعت یا ۳.۸ مگاوات بر ساعت خواهد بود که هر کشتی به ترتیب در مدت زمان ۲۰ و ۲۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

تقویت پایداری کشتیرانی در دانمارک

مدیران مولسلینجن علت انتخاب کمپانی Enchandia را به هزینه بسیار مناسب و ویژگی‌های امنیتی خدمات آن معرفی کرد، ضمن این‌که وزن کم سیستم‌های ذخیره انرژی این شرکت را یک امتیاز بسیار مهم دانست چرا که کمترین میزان انتشار کربن را به آب‌های مسیر تردد به دنبال دارد. طول عمر بالای خدمات این کمپانی از دیگر ویژگی‌های مثبت آن به‌شمار می‌رود که می‌تواند در افزایش پایداری نقش مهمی ایفا کند.

بدیهی است که دنیای دریایی امروز با سرعت بالایی در حال توسعه رویکردهای انتشار صفر کربن است که در این رابطه، تأمین قابلیت تردد کشتی‌ها تنها از طریق باطری‌ها بسیار اثربخش بوده است. مدیران مولسلینجن نیز تاکنون سرمایه‌های کلانی را صرف خرید کشتی‌های مسافربری کاملاً الکتریکی کرده‌اند که انرژی خود را از نیروی باد تأمین می‌کند و به همین دلیل، در کاهش انتشار گازهای آلاینده بسیار اثربخش بوده است.

تقویت پایداری کشتیرانی در دانمارک

کد خبر 621649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.