کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی در مورد اغتشاشات

رئیس پلیس پایتخت گفت: پیامک‌های لینک‌دار با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال می‌شود و جعلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به تازگی پیامک‌های لینک‌دار با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده که پلیس فتا اعلام می‌کند این پیامک‌ها جعلی است.

وی ادامه داد: در این روش، کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوای پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر برای شهروندان ارسال می‌کنند که در نهایت با ترغیب آنان به بررسی لینک ارسالی، افراد هدف کلاهبرداری قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت تاکید کرد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و با نقص کردن حریم خصوصی شهروندان (دسترسی به اطلاعات شخصی)، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها نیز اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارسال کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، افزود: پلیس فتا تاکید می‌کند هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد، شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند لحظه‌ای صبر و در ادامه حتماً محتوای آن را مطالعه کنند که روی لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و … وارد نشوند تا حجم زیادی از پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه راحت و کم‌هزینه ترین راه برای مجرمان ارسال لینک به تلفن همراه است، خاطرنشان کرد: باید برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای، افراد فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین مواردی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش دهند.

کد خبر 621618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.