بسیج طلایه‌دار عرصه‌های سخت است/ بسیج دانشجویی پیش‌قراول جهاد تبیین

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اصفهان، بسیج را نیروی حضور در عرصه‌های سخت دانست و گفت: بسیجیان در ناآرامی‌های اخیر، برای ایجاد فضای آرامش و امنیت برای هم‌وطنان خود نقش‌آفرین بودند و حتی برخی به خاطر همین تفکر انقلابی، در صحنه بودن و فدای جان برای کشور خود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سیدهادی انوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه اظهار کرد: هرکس که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد و نبض او برای میهن و انقلاب می‌زند، بسیجی است، این هفته را به همه مجموعه بسیج و دانشجویان بسیجی تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در دوم آذرماه سال ۱۳۶۷ افزود: در پیام تاریخی امام راحل (ره) در این روز، جمله‌های نابی درباره نیروی بسیج استفاده شد از جمله اینکه بسیج لشکر مخلص خدا و میعاد پابرهنگان است، در بندهای آخر پیام نیز فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه صادر شد و این دو قشر مأموریت یافتند که به رسالت خود در دفاع از انقلاب و اسلام در همه شرایط عمل کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های متنوع به این مناسبت خاطرنشان کرد: بسیج نیروی مخصوص انقلاب اسلامی و طلایه‌دار حضور در عرصه‌های سخت است و همواره باید برای ورود هوشمندانه، عالمانه و ایثارگرانه به صحنه آماده باشد. بررسی تاریخ انقلاب نشان می‌دهد که بسیج جوشیده از دل مردم، همیشه در عرصه‌های گوناگون حضور داشته است.

وی تفکر بسیج را نقش‌آفرینی به عنوان نیروی مخصوص انقلاب اسلامی دانست و گفت: بر اساس این تفکر عرصه فعالیت برای بسیج مهم نیست و در همه شرایط، بحران‌ها و فضاهای مورد نیاز برای کمک‌رسانی به مردم وارد صحنه می‌شود. بسیجیان در دوران دفاع مقدس که زمان جنگ سخت بود، سلاح به دست گرفتند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

از فداکاری‌های دوران شیوع کرونا تا جنگ نرم

انوری با اشاره به فعالیت‌های بسیج در عرصه جنگ نرم ادامه داد: اکنون بسیج پای عرصه جنگ نرم ایستاده و برای جلوگیری از تأثیرگذاری دشمن روی ادراک مردم به رسالت‌های جهاد تبیین و بصیرتی می‌پردازد همان‌گونه که در دوران شیوع کرونا که سلامت افراد جامعه در خطر بود، بسیجیان پای کار ایستادند و حتی جان خود را فدا کردند.

وی حضور نیروهای داوطلب بسیج در بیمارستان‌ها، ضدعفونی معابر، تولید محصولات بهداشتی و حتی کفن و دفن درگذشتگان را از مهمترین فعالیت‌های بسیج در این دوران دانست و گفت: در هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در کشور نیز جهادگران بسیج جزو نخستین نیروهایی هستند که برای امدادرسانی در صحنه حاضر می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اصفهان خاطرنشان کرد: در تفکر بسیج نگرش سیاسی و مذهب برای کمک کردن مطرح نیست بلکه بسیجیان برای کمک به هم‌وطنان خود در میدان حاضر می‌شوند و این موضوع را یکی از رسالت‌های اصلی خود می‌دانند؛ همان‌گونه که در تاریخ چندین ساله انقلاب، بسیجیان در هر شرایطی پای کار انقلاب و نظام بودند.

وی درباره فعالیت‌های بسیج در شرایط عادی گفت: با راه‌اندازی حرکت‌های جهادی با مدل مسئله‌محوری هر کجا احساس کنیم دغدغه‌ای وجود دارد و باید به موضوعی رسیدگی شود، بسیج دانشجویی مسئله را شناسایی و متناسب با شرایط برای حل آن اقدام می‌کند.

مشارکت در رفع نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی

انوری با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های جهادی بسیج برای رفع مشکلات مناطق محروم و کمتربرخوردار ادامه داد: در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل علمی، کمک به تولید نیازهای صنعتی و مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بسیجیان فعالیت‌های مانند کمک به احیای فرهنگ ناب ایرانی اسلامی، کاهش معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

وی برگزاری دوره‌های متنوع فرهنگی، تربیتی و آموزشی را از دیگر برنامه‌های بسیج دانست و افزود: قطار انقلاب اسلامی به سرعت پیش می‌رود و هدف از اجرای این برنامه‌ها، تعالی‌بخشی به نظام جمهوری اسلامی با نگاه افزایش شتاب در خدمت‌رسانی به هم‌وطنان است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اصفهان ناآرامی‌های اخیر را نتیجه عملیات روانی سنگینی دشمن در جامعه دانست و یادآور شد: در این ایام بسیجیان وارد صحنه شدند و برای ایجاد فضای آرامش و امنیت برای هم‌وطنان خود نقش‌آفرین بودند، برخی از بسیجیان نیز در همین ایام به خاطر همین تفکر انقلابی در صحنه بودن و فدای جان برای کشور خود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

راه‌اندازی هسته‌های جهاد تبیین و اردوهای راهیان پیشرفت

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی گفت: دفاتر بسیج در دانشگاه‌ها با تفکر کمک به دانشجویان برای رفع دغدغه و نیازهای آنها نیاز در عرصه جهاد تبیین برنامه‌ریزی می‌کنند به ویژه در زمان کنونی که توصیه جدی رهبر معظم انقلاب درباره جنگ روایت‌ها ما را موظف به جهاد روایت‌ها می‌کند.

انوری بسیج دانشجویی را پیش‌قراول جهاد تبیین دانست و ادامه داد: راه‌اندازی هسته‌های تخصصی جهاد تبیین و همچنین اردوهای راهیان پیشرفت کمک کرده است که بسیجیان بتوانند در حوزه جهاد روایت‌ها و جهاد تبیین برنامه‌های مؤثری داشته باشند و واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دانشجویان معرفی کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به دفاتر و رده‌های بسیج در دانشگاه‌ها با برنامه‌های این نهاد آشنا شوند به ویژه آن که بسیج به فرموده رهبر معظم انقلاب یک مزرعه بی‌حصار یا چتربازی است که هر کس دل در گرو میهن دارد و پای کار کشور خود ایستاده است، می‌تواند با فعالیت‌های مجموعه بسیج همراهی کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اصفهان اظهار امیدواری کرد این نهاد یا افزایش انسجام و هدفمندی بتواند به وظایف خود برای پیشبرد انقلاب و شکل‌گیری تمدن اسلامی عمل کند و گفت: یکی از رسالت‌های اصلی بسیج در شرایط کنونی را جهاد تبیین می‌دانیم که در دستور کار بسیجیان دانشجویی قرار دارند و تلاش می‌کنند روایتی از واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ارائه دهند.

وی انقلاب را با سرعت وصف‌ناپذیری در حال پیشرفت دانست و تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما در راه رسیدن به قله هستیم به همین دلیل دشمنان مانع‌تراشی می‌کنند و با هر شکل و شیوه‌ای جلوی ما می‌ایستند تا به هدف نهایی نرسیم.

انوری یکی از وظایف اصلی بسیج در دوره کنونی را بیان دستاوردهای انقلاب در مسیر رسیدن به قله دانست و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی هسته‌های تخصصی روایت، پیشرفت و تبیین، با کمک دانشجویان از این مسیر بگذریم.

وی با اشاره به اجرای پویش لبخند ایران گفت: هدف این پویش خدمت‌رسانی به هم‌نوعان است و از ایام ۱۶ آذر و روز دانشجو این پویش آغاز می‌شود و در راستای آن برنامه‌های علمی مانند راهیان پیشرفت همچنین اردوهای فرهنگی و تفریحی برای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اصفهان افزود: همایش پیشگامان رهایی که با رزمایش تبیینی و روایتی دانشجویان است یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج به‌شمار می‌آید.

کد خبر 621590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.