پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

کسری بودجه در شورای شهر نورث‌همپتون‌شر، تغییر در قانون جمع‌آوری زباله‌ها در راونا، شکاف بودجه ۱۱۹ میلیون پوندی در شورای شهر اسکس، امضای تعهد جدید اقدامات آب‌وهوایی در شورای شهر هال و جوایز سبز در دستان شورای شهر لوگان عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که هزینه استقراض را از ۲.۲۵ به سه درصد افزایش می‌دهد که بزرگ‌ترین جهش از سال ۱۹۸۹ محسوب می‌شود و به‌دنبال آن شورای شهر «نورت‌همپتون‌شر» که در حال‌حاضر با کسری بودجه ۲۵.۱ میلیون پوندی مواجه است، تأیید کرد با افزایش نرخ بهره با شکاف بودجه جمعی بیش از ۴۰ میلیون پوندی در سال مالی آینده مواجه و به احتمال زیاد مجبور خواهد شد ارائه خدمات ضروری را کاهش دهد.

دولت انگلستان در نظر دارد برای نهادهایی که دارای کمبود نقدینگی هستند اما برای صرف بودجه خود تصمیمات قاطعانه‌ای اتخاذ کرده‌اند شرایط را سخت‌تر کند و شورای شهر تصریح کرد که بر اساس اطلاعات این استراتژی مالی میان‌مدت، مجموعه‌های جمع‌آوری زباله، مراکز تفریحی، مهدکودک‌ها و سایر خدمات حیاتی شهر همگی آسیب خواهد دید.

راونا؛ تغییر در قانون جمع‌آوری زباله‌ها

کمیته ایمنی و بهداشت عمومی شورای شهر راونا به بررسی قوانین شهر در مورد سطل‌های زباله پرداخت و اعلام کرد ساکنان راونا باید از این پس زباله‌های خود را در سطل‌های دربسته‌ای که از شیوع بوی ناخوشایند به فضای بیرونی جلوگیری می‌کند، در بیشترین فاصله ممکن از خانه‌های مسکونی هر خیابان قرار دهند؛ چراکه شرایط پیشین با ایجاد منظره زشتی از انباشته شدن زباله‌ها در پشت در منازل، کثیف شدن چهره شهر و افزایش خطر برای سلامت عمومی ساکنان همراه بود.

مسئول بخش مراقبت از اموال شهر در شورا گفت که برای اجرای این قانون هنوز قدرت کافی در اختیار شورای شهر راونا نیست که این امر اجرای آن را بسیار دشوار می‌کند، با این حال شورا برای پیروی نکردن از آن جریمه ۲۵۰ دلاری در نظر گرفته است.

شورای شهر هماهنگی‌های لازم را در برنامه جمع‌آوری مستقل زباله‌ها در شهر به‌انجام رسانده است و در نظر دارد با قرار دادن اطلاعیه‌ای در وب‌سایت شهر یا چاپ آن روی قبوض آب به ساکنان اطلاع دهد شهر در حال بررسی قوانین مربوط به جمع‌آوری زباله و اعمال تغییرات در آن است و تصمیم دارد در همین اطلاعیه‌ها از ساکنان بخواهد زباله‌های تولیدی خود را محدود کنند.

اسکس؛ شکاف بودجه ۱۱۹ میلیون پوندی در شورای شهر

شورای شهر اسکس پس از ارائه صددرصد پس‌اندازهای برنامه‌ریزی شده موجود خود، شکاف بودجه‌ای بیش از صد میلیون پوند را در عرض سه سال پیش‌بینی و اعلام کرد لازم است تمرکز مجددی روی بررسی راه‌های بیشتر برای تغییر رویه فعلی خود داشته باشد.

شورا اظهار کرد که بر طبق آمار و ارقام ارائه‌شده، تفاوت میان هزینه‌ها و درآمدهای مورد انتظار مقامات در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ برابر با ۲۴ میلیون پوند پیش‌بینی شده است که این مبلغ برای سال بعد از آن به ۵۹ میلیون پوند و سپس در سال ۲۰۲۶-۲۰۲۵ به ۱۱۹ میلیون پوند افزایش خواهد داشت.

شورای شهر اسکس اعلام کرد که این نهاد در حال شناسایی راه‌هایی برای به‌دست آوردن پس‌اندازهای بیشتر از جمله به‌واسطه استفاده از فناوری و دیجیتالی‌سازی است و به بررسی طراحی مجدد خدمات و روش‌های مختلف کار با شرکای خود ادامه می‌دهد.

هال؛ امضای تعهد جدید اقدامات آب‌وهوایی در شورای شهر

شورای شهر هال با امضای پیمان اقلیمی یورکشایر و هامبر، نسبت به ایفای نقش در مقابله با وضعیت اضطراری آب‌وهوایی متعهد شد. کمیسیون آب‌وهوایی یورکشایر و هامبر، یک نهاد مستقل است که برای حمایت و هدایت سازمان‌های منطقه در زمینه تغییرات آب‌وهوایی ایجاد شده و به‌تازگی تعهد اقدامات اقلیمی خود را به‌طور رسمی آغاز کرده است. این کمیسیون به رهبران شوراها اجازه می‌دهد با بحث در مورد موضوعات مشترک آب‌وهوایی، به‌طور مؤثر به چالش‌های فعلی پاسخ دهند و از فرصت‌های موجود در سراسر منطقه استفاده کنند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که امضای این پیمان جدید در راستای تعهد موجود شورا برای خنثی شدن نسبت به کربن تا سال ۲۰۳۰ قرار دارد و اطمینان داد که اقدامات این نهاد چگونگی محافظت و ارتقای محیط محلی هال را مد نظر قرار می‌دهد و شهر و شورای شهر را برای طولانی‌مدت پایدارتر می‌کند.

شورای شهر هال همچنین با عضویت در کمپین کربن‌صفر خالص شهر، مشاغل محلی و ساکنان را تشویق می‌کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند و اقدامات مثبتی در مورد تغییرات آب‌وهوایی به‌کار گیرند.

لوگان؛ جوایز سبز در دستان شورای شهر

ابتکارات سبز شهر لوگان در «جوایز جهانی شهر سبز ۲۰۲۲» که در کره جنوبی ارائه شد، گواهی‌نامه شایستگی و تقدیر تحسین‌برانگیزی را به دست آورد. «جوایز شهر سبز جهانی» یک مسابقه مداوم است که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و از فراخوان شرکت تا مراسم اهدای جوایز تقریباً ۱۸ ماه فاصله دارد.

شورای شهر لوگان در بخش «زندگی سبز برای آب» فینالیست و موفق به دریافت گواهی‌نامه تحسین شد. این امر نشان‌دهنده رهبری شورا در افزایش سایبان سبز در یکی از شهرهای پیشرو در توسعه استرالیا و همچنین مشارکت رو به رشد حفاظت از محیط‌زیست با مالکان زمین در سراسر شهر است. این نامزدی همچنین بر برنامه نوآورانه کاشت درختان بومی شورا از طریق حفظ ویژگی‌های زیست‌محیطی در امتداد آبراه‌ها و راهروهای حیات‌وحش تاکید دارد.

شهردار لوگان در جلسه نشست عادی اعضای شورای شهر، به‌رسمیت شناختن شدن اقدامات این نهاد را در سطح بین‌المللی تصدیق و دریافت این قبیل جوایز معتبر بین‌المللی را اعتباری برای شورا به‌واسطه تعهد مستمرش نسبت به محیط زیست معرفی کرد.

تلاش‌های شورای شهر همچنین به‌شدت مورد حمایت ساکنان شهر لوگان قرار گرفته است که مشتاق حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده هستند.

کد خبر 621583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.