«ناحیه‌محوری» مدیریت‌های پراکنده را سامان می‌دهد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ناحیه‌محوری یکی از ظرفیت‌های مهم حوزه ساخت‌وساز است که می‌تواند مدیریت‌های پراکنده را سامان دهد و با بلوک‌بندی مناطق می‌توان این مشکلات را تا حد زیادی مرتفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: کنترل و نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر همدان اهمیت دارد و ناحیه محوری یکی از ظرفیت‌های مهم این حوزه است که می‌تواند مدیریت‌های پراکنده را سامان دهد و با بلوک‌بندی مناطق می‌توان مشکلات مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تا حد زیادی مرتفع کرد.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های نظارتی نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از بروز تخلفات دارد، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر ظرفیت‌های مهم در این حوزه به شمار می‌رود که می‌توان با استفاده از پهپادها در کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مشکلات موجود بهره برد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خطاب به مسئولان اداره مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، افزود: مخالف هرگونه تبعیض در اجرای قانون با متخلفان هستم و معتقدم امکانات موجود به صورت مساوی در اختیار مردم قرار گیرد و نباید هیچ‌گونه تبعیضی در بین شهروندان شاهد باشیم و باید در این زمینه تابع قانون باشید.

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: اهمیت حوزه پیشگیری و رفع تخلفات شهری بسیار مهم است و برخورد قانونی، همه جانبه و عادلانه در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نباید تبعیض را بین شهروندان در اجرای قانون شاهد باشیم.

وی افزود: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری نیازمند اصلاح ساختاری و بودجه‌ای است و برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی در این زمینه ضروری است و باید از تجربیات موفق شهرداری‌های کلان‌شهرها در این زمینه بهره برد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: به هر میزان که این مجموعه قانون‎‌مدار و ضابطه‌مندتر عمل کند، شاهد کاهش تخلفات در سطح شهر و به تبع آن افزایش رضایتمندی خواهیم بود.

کلاس‌های آموزش شهروندی تعطیل شده است

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شهرداری اسلامی شهر همدان با اشاره به پخش فیلم و عکس‌هایی در زمینه تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر، گفت: تصاویر تلخی را در حوزه پیشگیری از رفع تخلفات را شاهد بودیم اما این تلخی نباید ما را از تلخی بزرگ‌تر دور کند.

وی ادامه داد: اگر روزی ساختمانی غیر قانونی احداث شود و سقف آن بر سر زنان و کودکان فرو بریزد و شاهد تلفات جانی در آن باشیم، تلخی موضوع چند برابر می‌شود و تبعات بیشتری به دنبال دارد، از این‌رو باید با راهکارهای قانونی از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شهرداری اسلامی شهر همدان با اشاره به ضرورت آموزش شهروندی در مباحث مختلف شهری، گفت: کلاس‌های آموزش شهروندی تعطیل شده است و بودجه آن صرف امور دیگری می‌شود در حالی که می‌توان با استفاده از این ظرفیت در حوزه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر، خطرات احتمالی را به حداقل رساند و معتقدم باید قدرتمندتر ورود کنیم تا شاهد خروجی مثبتی باشیم.

لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: اصلاح و تغییر ساختار سازمانی و رسیدگی به وضعیت معیشتی نیروی انسانی در اداره مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری در ساختار مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری نیازمند تجدیدنظر جدی است و نواحی گزینه مناسبی برای موضوع نیست، معتقدم این مدیریت باید به مناطق واگذار و هر منطقه مسئولیت آن را عهده دار شود و شهرداری ستاد، کار نظارتی جهت تسهیل امور و پیشگیری از تخلفات را پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: در این زمینه می‌توان از تجربیات موفق شهرهای دیگر استفاده و به صورت بومی آن را مدل‌سازی کرد.

کد خبر 621578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.