اتمام طرح جامع شهر رزن

شهردار رزن گفت: فرآیند تهیه طرح جامع شهر به پایان رسیده است و امیدواریم با هماهنگی راه و شهرسازی، مشاور جذب و بازنگری انجام شود.

احمد محمدی‌راستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری، اظهار کرد: ۹۰ هکتار از مساحت شهر رزن بافت فرسوده است و از جمعیت ۱۷ هزار نفری شهر حدود ۱۰ درصد شهروندان در این بافت‌ها ساکن هستند.

وی افزود: شهرداری عملیات عمرانی و جدول‌گذاری را در راستای نوسازی و ساماندهی بافت فرسوده شهر و تحقق بازآفرینی شهری اجرا کرده است.

شهردار رزن با بیان اینکه پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف به منظور بازآفرینی بافت فرسوده صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت بازارچه سنتی با سبک معماری ایرانی در مساحت دو هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی در دست انجام است و پس از اتمام طراحی اجرا خواهد شد.

محمدی‌راستی اضافه کرد: در سال جاری ۵۳ تن قیر رایگان از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای آسفالت معابر بافت فرسوده شهر رزن ‌ تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه کار طرح جامع شهر به پایان رسیده است و امیدواریم با هماهنگی راه و شهرسازی، مشاور جذب و بازنگری انجام شود، گفت: طرح جامع بر توسعه شهرها اثرگذار است و شرط رسیدن به توسعه پایدار توجه به منابعی است که بتواند زمینه اجرای طرح‌های شهری را فراهم کند.

به گزارش ایمنا، شهر رزن با ۱۷ هزار نفر جمعیت شمالی‌ترین شهر استان همدان و همجوار با قزوین است.

کد خبر 621478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.