جوایز شهر سبز در دستان شورای شهر لوگان

تعهد شورای شهر لوگان، شهری واقع در کوئینزلند استرالیا نسبت به حفظ محیط‌ زیست، در صحنه جهانی به رسمیت شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابتکارات سبز شهر لوگان در «جوایز جهانی شهر سبز ۲۰۲۲» که در کره جنوبی ارائه شد، گواهی‌نامه شایستگی و تقدیر تحسین‌برانگیزی را به دست آورد. این مسابقه شامل آثاری از شهرهای بزرگ از جمله پاریس، مونترال، سائوپائولو و مکزیکوسیتی بود.

«جوایز شهر سبز جهانی» یک مسابقه مداوم است که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و از فراخوان شرکت تا مراسم اهدای جوایز تقریباً ۱۸ ماه فاصله دارد. این جایزه در شش بخش ارائه می‌شود که شامل عناوین زیر است:

زندگی سبز برای:

  • سلامتی و رفاه
  • تنوع زیستی
  • تغییرات آب‌وهوایی
  • بهبود اقتصادی و رشد فراگیر انسجام اجتماعی
  • آب

شورای شهر لوگان در بخش «زندگی سبز برای آب» فینالیست و موفق به دریافت گواهی‌نامه تحسین شد. این امر نشان‌دهنده رهبری شورا در افزایش سایبان سبز در یکی از شهرهای پیشرو در توسعه استرالیا و همچنین مشارکت رو به رشد حفاظت از محیط‌زیست با مالکان زمین در سراسر شهر است. این نامزدی همچنین بر برنامه نوآورانه کاشت درختان بومی شورا از طریق حفظ ویژگی‌های زیست‌محیطی در امتداد آبراه‌ها و راهروهای حیات‌وحش تاکید دارد.

«استراتژی تاب‌آوری تغییرات آب‌وهوایی لوگان» و «تعهد خالص صفر» شورای شهر از جمله شش موضوعی بود که هیئت داوران نه به‌عنوان فینالیست، اما در بخش «الهام‌بخش و نوآورانه» و نمونه‌های شایسته برای سایر شهرها در نظر گرفتند که این امر راه‌حل‌های نوآورانه شورای شهر در بخش آب و فاضلاب، مانند اولین تأسیسات زیستی زغال‌سنگ استرالیا در کارخانه تصفیه فاضلاب شهر را برجسته کرد.

این موضوع ابتکارات بازیافت نوآورانه شورا و افزایش ظرفیت خورشیدی آن را نیز افزایش می‌دهد، زیرا شورای شهر لوگان درصدد کربن خنثی شدن تا پایان سال جاری است.

شهردار لوگان در جلسه نشست عادی اعضای شورای شهر، به‌رسمیت شناختن شدن اقدامات این نهاد را در سطح بین‌المللی تصدیق و دریافت این قبیل جوایز معتبر بین‌المللی را اعتباری برای شورا به‌واسطه تعهد مستمرش نسبت به محیط زیست معرفی کرد.

تلاش‌های شورای شهر همچنین به‌شدت مورد حمایت ساکنان شهر لوگان قرار گرفته است که مشتاق حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده هستند.

جوایز شهر سبز در دستان شورای شهر لوگان

کد خبر 621477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.