جلوگیری از تورم چوب با محصولی دانش‌بنیان

مدیر کنترل کیفی یک شرکت دانش‌بنیان گفت: طبق اطلاعات و آزمایشاتی که دانشگاه علوم و فنون چوب روی این محصول جدید انجام داده است، نانو پوشش چوب تا ۸۵ درصد از تورم چوب در اثر آب‌خوردگی جلوگیری می‌کند.

مریم بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به زمینه فعالیت در حیطه تولید نانوپوشش‌های تخصصی برای محافظت از انواع سطوح ساختمانی، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان برای هشت نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و در شهرهای کرج، نجف‌آباد و بسیاری از شهرهای دیگر نیز برای اجرا کنندگان این پوشش‌ها به‌صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال داشته است.

وی ادامه داد: نانوپوشش‌های تولیدی دارای نمونه‌های خارجی نیز بوده، اما تولیدات این شرکت می‌تواند کشور را در این زمینه از واردات بی‌نیاز کند. مواد اولیه این پوشش‌ها وارداتی بوده و در ایران فرموله می‌شوند.

مدیر کنترل کیفی این شرکت دانش‌بنیان در ادامه تصریح کرد: نانو پوشش چوب جدیدترین محصول این شرکت است؛ این محصول دغدغه‌های مشتریان و بازار هدف را به خوبی برطرف می‌کند. ازجمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به ضدآب‌کردن چوب اشاره کرد؛ طبق اطلاعات و آزمایشاتی که دانشگاه علوم و فنون چوب روی این محصول جدید انجام داده است نانو پوشش چوب تا ۸۵ درصد از تورم چوب در اثر آب خوردگی جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: این محصول در مقایسه با محصولات مشابهی که برای حفاظت از چوب استفاده می‌شوند عملکرد بهتری از خود نشان داده است؛ برای حفاظت از چوب باید موادی به کار گرفته شود که به‌خوبی بتواند برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کند درحالی‌که پوشش‌های مشابه بعد از مدتی باعث از بین رفتن چوب می‌شوند اما "نانو پوشش چوب" محصول جدید این شرکت دانش‌بنیان به خوبی از پوسته‌پوسته شدن و تورق چوب جلوگیری می‌کند همچنین به طور کامل چوب را آب گریز می‌کند به طوری که می‌توانید بعد از اجرای این پوشش بعد از یک هفته حتی بدون هیچ نگرانی چوب را داخل آب قرار دهید.

کد خبر 621454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.