اسپانیا-کاستاریکا/جوانان انریکه به صف!

تیم ملی اسپانیا با هدایت لوئیز انریکه امیدوار است بتواند بر توانمندی ستاره‌های جوانش تکیه و جام جهانی را برابر کاستاریکا خوب آغاز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های اسپانیا و کاستاریکا در ورزشگاه الثومه به مصاف یکدیگر می‌روند.

روز نخست گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های اسپانیا و کاستاریکا

سه‌شنبه، دوم آذرماه، ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه: الثومه (دوحه)

داور: محمد عبدالله محمد (امارات)

آخرین رویارویی: اسپانیا پنج - صفر کاستاریکا (سال ۲۰۱۷، دوستانه)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

اسپانیا:

اردن یک - اسپانیا ۳ (دوستانه)

پرتغال صفر -اسپانیا یک (لیگ ملت‌های اروپا)

اسپانیا یک - سوئیس ۲ (لیگ ملت‌های اروپا)

جمهوری چک صفر - اسپانیا ۲ (لیگ ملت‌های اروپا)

سوئیس صفر - اسپانیا یک (لیگ ملت‌های اروپا)

کاستاریکا:

کاستاریکا ۲ - نیجریه صفر (دوستانه)

کره جنوبی ۲ - کاستاریکا ۲ (دوستانه)

کاستاریکا یک - نیوزلند صفر (مقدماتی جام جهانی)

کاستاریکا ۲ - مارتینیک صفر (کونکاکاف)

پاناما ۲ - کاستاریکا صفر (کونکاکاف)

پیش‌نمایش:

تیم ملی اسپانیا پس از اولین قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۰، در دو دوره اخیر نتایج مناسبی کسب نکرده و امیدوار است با سرمربیگری لوئیز انریکه بتواند ناکامی‌های خود را جبران کند. اسپانیا از جمله تیم‌هایی است که بیشترین تغییرات را نسبت به دوره قبلی جام جهانی در بین تیم‌های حاضر داشته، به طوری که فقط ۶ بازیکن از تیمی که به روسیه اعزام شدند در قطر نیز حضور دارند.
لاروخا با حضور بازیکنانی نظیر آنسو فاتی، فران تورس، دنی اولمو، پدری، گاوی، نیکو ویلیامز، یرمی پینو، اریک گارسیا و الخاندرو بالده از جوان‌ترین تیم‌های این دوره به حساب میاید و به توانایی بازیکنان جوانش اتکا کرده است. لوئیز انریکه که پس از ناکامی هیرو در جام جهانی ۲۰۱۸ هدایت اسپانیا را به عهده گرفت، نتایج خوبی به همراه این تیم کسب کرده و توانست مقام نایب قهرمانی لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را به دست آورد.

تیم ملی کاستاریکا، آخرین تیم از بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی بود که با پیروزی برابر نیوزلند در دیدار پلی‌آف، برای سومین دوره پیاپی و در مجموع برای ششمین بار، جواز حضور در این مسابقات را کسب کرد. شاگردان لوییز فرناندز سوارز کلمبیایی که در دور گروهی انتخابی جام جهانی موفق شدند هم آمریکا و هم کانادا را شکست دهند، امیدوارند مانند جام جهانی ۲۰۱۴ بتوانند شگفتی‌ساز رقابت‌ها شوند.

برایان روئیز ۳۷ ساله و کیلور ناواس ۳۵ ساله از جمله معروف‌ترین بازماندگان تیمی هستند که با حذف بزرگانی مانند انگلیس و ایتالیا تا مرحله یک چهارم‌نهایی جام جهانی پیش رفت اما در ضربات پنالتی مغلوب هلند شد. کاستاریکا پس از شگفتی سال ۲۰۱۴ با کسب رتبه سیزدهم رنکینگ جهانی، بهترین رتبه تاریخ خود را به دست آورد. این کشور هم اکنون در رتبه ۳۱ قرار دارد و در قطر کار سختی برابر اسپانیا و آلمان برای صعود خواهد داشت.

ترکیب احتمالی:

اسپانیا: سیمون، کارواخال، تورس، لاپورته، آلبا، پدری، بوسکتس، گاوی، سارابیا، موراتا، فران تورس

کاستاریکا: ناواس، اویدو، کالو، واستون، دوارتو، فولر، بنته، تاجدا، بورگس، کونترراس، کمپبل

پیش‌بینی نتیجه:

اسپانیا ۳ - کاستاریکا صفر

کد خبر 621378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.