مصدومان سوانح رانندگی را از خودرو خارج نکنید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده سانحه رانندگی غیر از زمان‌های اضطراری همچون حریق خودرو، راننده و سرنشینان را از خودرو خارج نکنند، زیرا در بعضی موارد با اقدام نادرست شهروندان، فرد حادثه‌دیده دچار ضایعه نخاعی شده است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وقوع حوادث رانندگی و تصادفاتی که در سطح معابر شهری اصفهان اتفاق می‌افتد، برای کاهش حوادث پس از سانحه تصادف باید نکاتی را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه پس از سانحه تصادف باید با سامانه‌های ۱۱۵ و ۱۱۰ تماس گرفته شود، ادامه داد: فرد تماس گیرنده ضمن ارائه نشانی دقیق محل حادثه، باید شرح مشاهدات عینی خود همچون نشت سوخت، محبوس شدن سرنشینان و راننده خودرو، حریق خودرو و وضعیت جسمانی سرنشینان را نیز به اپراتور سامانه ۱۲۵ اعلام کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از افرادی که در محل حادثه حضور می‌یابند درخواست داریم برای آگاهی دیگر رانندگان از حادثه، با استفاده از شبرنگ‌های مثلثی اقدام کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده سانحه رانندگی غیر از زمان‌های اضطراری همچون حریق خودرو، راننده و سرنشینان را از خودرو خارج نکنند تا نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی با در نظر گرفتن موارد ایمنی لازم این اقدام را انجام دهند، زیرا در بعضی موارد با اقدام نادرست شهروندان، فرد حادثه‌دیده دچار ضایعه نخاعی شده و شرایط جبران‌ناپذیری برای وی رقم خورده است.

مطلبی ضمن درخواست از شهروندان برای تجمع نکردن در اطراف محل حادثه تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان نهایت همکاری با نیروهای امدادی داشته باشند تا این نیروها بتوانند به افراد حادثه‌دیده امدادرسانی کنند، همچنین به محض شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی همچون آتش‌نشانی و اورژانس، راه را با حرکت به سوی منتهی‌الیه سمت راست معبر باز کنند تا روند امدادرسانی دچار اختلال نشود.

کد خبر 621362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.