رعایت نکردن اصول و قوانین حمل بار از عوامل مهم حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: رعایت نکردن اصول و قوانین حمل بار و مسافر را یکی از عوامل مهم در بروز حوادث رانندگی است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حمل بار یا مسافر از اقداماتی بوده که هر راننده در طول رانندگی ممکن است انجام دهد، از این رو رعایت آداب و قوانین در این حوزه می‌تواند از حوادث احتمالی مرتبط با آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در قانون ضمن اشاره به مواردی مانند میزان استاندارد بار قابل حمل یا نوع آن، نحوه جاسازی بار، مکان سوار یا پیاده کردن مسافر، ظرفیت مجاز حمل بار تجاری یا هر نوع باری با وسایل نقلیه عمومی و حمل مسافر که موجب آزار سرنشینان و مسافران می‌شود، غیرمجاز شمرده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: برابر قانون، داشتن بارنامه یا صورت وضعیت مسافری، برای وسایل نقلیه باری یا حمل مسافر ضروری است، نوع و میزان بار یا تعداد مسافر نیز باید با مشخصات بارنامه یا صورت وضعیت حمل مسافری مطابقت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بار غیرمجاز و بیش از حد معمول، باعث از دست رفتن کنترل خودرو هنگام سرعت شده و ممکن است باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شود، بنابراین لازم است رانندگان متناسب با ظرفیت خودرو و با رعایت اصول صحیح بارگیری اقدام به بار زدن کالا داخل خودرو کنند.

کد خبر 621338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.