طرح توسعه سرمایه‌گذاری در موقوفات در اولویت قرار دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح توسعه سرمایه‌گذاری در موقوفات تجاری، کشاورزی، باغات، شیلات، مسکونی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن امیری امروز _سه‌شنبه یکم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس رویکرد سازمان اوقاف در خصوص تولید محصولات در حوزه کشاورزی، دامپروری و پرورش آبزیان، در منطقه موقوفه پروز لردگان تولید آبزیان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی ادامه داد: این شیلات در شهرستان لردگان واقع شده است و درآمد حاصل از آن طبق نظر واقف، هزینه موقوفه علیهم می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با
اشاره به در اولویت قرار گرفتن طرح توسعه سرمایه‌گذاری در موقوفات تجاری، کشاورزی، باغات، شیلات و مسکونی در اداره کل اوقاف استان، افزود: تولید ماهی در این شیلات سالانه نزدیک به ۵۰ تن می‌رسد.

وی تصریح کرد: رویکرد حاکم بر سازمان اوقاف و امور خیریه صرف اجاره‌داری نیست، زیرا منافع کمتر و ناچیزی از موقوفات حاصل می‌شود، لذا در راستای رویکرد محرومیت‌زدایی و کسب منافع، بهره‌وری بیشتر از موقوفات سرمایه‌گذاری در موقوفات در اولویت کار سازمان قرار دارد و این تغییرات بر اساس اسناد دستورات نوزده‌گانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) به سازمان اوقاف ابلاغ کردند تا بتوانیم در موقوفات عمران و آبادانی، بهره‌وری و اجرای امینانه را در سطحی وسیع‌تری پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام امیری گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های کلی علم و فناوری در کشور و برنامه ششم توسعه نیز بر چنین اقداماتی تاکید دارد.

کد خبر 621329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.