مکزیک صفر- لهستان صفر/ لوا و حسرت پنالتی از دست رفته

تیم ملی لهستان در شبی که لواندوفسکی پنالتی این تیم را خراب کرد مقابل مکزیک متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _سه‌شنبه، اول آذرماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های مکزیک و لهستان در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

روز نخست گروه C جام جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های مکزیک و لهستان

ورزشگاه: ۹۷۴

گل‌ها: -

اخطار: خورخه سانچز (دقیقه ۲۹)، هکتور مورنو (دقیقه ۵۶)، از مکزیک؛ پرمیسلاو فرانکوفسکی (دقیقه ۷۶) از لهستان

مکزیک: گیرمو اوچوآ، سسار مونتس، هکتور مورنو، خورخه سانچز، خسوس گایاردو، ادسون آلوارس، هکتور هررا (۷۱- کارلوس رودریگز)، لوئیس چاوس، الکسیس وگا (۸۴- آنتونا آلوارز)، هنری مارتین (۷۱- رائول خیمنز) و هروینگ لوزانو

سرمربی: جراردو مارتینو

لهستان: وویزچک شزنی، بارتوش برژینسکی، کمیل گیلیک، یاکوب کیویور، متی کش، یاکوب کامینسکی، گرگور کرچوویاک، سباستین ژیمانسکی (۷۲- پرمیسلاو فرانکوفسکی)، پیوتر زیلینسکی (۸۸- آرکادیوژ میلیک)، نیکولا زالفسکی (۴۶- کریستین بیلیک) و روبرت لواندوفسکی

سرمربی: چسواو میشنیویچ

داور: کریس بیث (استرالیا)

شرح بازی:

در گروهی که آرژانتین و عربستان نیز در آن حضور دارند دو تیم مکزیک و لهستان در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که با توجه به نتیجه غیر منتظره دیگر دیدار این گروه، معادلات این گروه پیچیده شده بود. بازی در نیمه نخست با برتری نسبی مکزیک همراه بود. این تیم که به نظر نسبت به لهستان برتری فیزیکی داشت بیشتر از حریف اروپایی خود صاحب توپ بود و موقعیت بیشتری هم به وجود آورد هرچند موقعیت‌های مکزیک آنچنان خطرناک نبود که منجر به برتری این تیم در پایان نیمه نخست شود. در سوی دیگر لهستان آنطور که از این تیم با حضور چند ستاره اش انتظار می‌رفت خوب بازی نکرد و در خلق موقعیت ناکام بود.

نیمه دوم کمی متفاوت تر از نیمه نخست آغاز شد و بازی بر خلاف نیمه نخست از هیجان بیشتری برخوردار بود. با وجود اینکه مکزیک در نیمه نخست بهتر بازی کرد و در نیمه دوم هم بیش از لهستان میل به هجوم نشان می داد این لهستان بود که بر خلاف جریان بازی روی فرصت طلبی لواندوفسکی صاحب ضربه پنالتی شد. ضربه پنالتی که به لطف VAR به دست آمده بود را خود لواندوفسکی زد اما اوچوا دروازه بان محبوب مکزیکی ها با واکنشی زیبا توپ را دفع کرد تا لواندوفسکی همچنان در حسرت گلزنی در جام های جهانی بماند.

دو تیم در دقایق باقیمانده از بازی متعادل بازی کردند و با وجود اینکه هریک موقعیت هایی برای زدن گل داشتند اما در نهایت این بازی کسل کننده نیز مانند بازی قبل با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با این حساب در پایان روز نخست گروه C، عربستان با ۳ امتیاز در صدر قرار گرفت و آرژانتین در قعر!


دقایق حساس:

دقیقه ۲۶- در شلوغی محوطه جریمه توپ ارسالی از سمت راست محوطه جریمه لهستان در تیر دوم با ضربه سر خطرناک وگا همراه شد اما توپ با اختلافی چند سانتی متری از کنار تیر عمودی دروازه لهستان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸- پاس چاوز پشت مدافعان لهستان و در محوطه جریمه لهستان به گایاردو رسید اما او قدر این فرصت را با کنترل ضعیف خود ندانست تا فرصت از دست برود.

دقیقه ۳۲- توپ ارسالی بلند از سمت چپ، در سمت راست محوطه جریمه لهستان به لوزانو رسید اما ارسال تیز زمینی او قبل از اینکه به مهاجمان مکزیک برسد توسط مدافعان لهستان دفع شد.

دقیقه ۵۸- با خطای هکتور مورنو روی لواندوفسکی داور به کمک VAR پنالتی اعلام کرد تا روبرت لواندوفسکی خودش پشت توپ بایستد اما اوچوا دروازه بان مکزیک توپ را مهار کرد تا موقعیت طلایی لهستان از دست برود.

دقیقه ۸۰- الکسیس وگا شانس خود را از راهی دور امتحان کرد اما توپ با فاصله از کنار دروازه لهستان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲- کرنر ارسالی لهستان از سمت راست در تیر دوم و در مقابل دروازه خالی از دروازه بان جلوی پای کرچوویاک افتاد اما ضربه او به سمت دروازه نواخته نشد تا باز هم موقعیت خوب لهستان از دست برود.

دقیقه ۶+۹۰- شوت خطرناک کرچوویاک از پشت محوطه جریمه مکزیک با اختلافی کم از بالای دروازه مکزیک به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:

اوچوا دروازه بان مکزیک که ضربه پنالتی لواندوفسکی را مهار کرد بهترین بازیکن این میدان بود.

کد خبر 621301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.