آرژانتین یک-عربستان ۲/ سورپرایز باور نکردنی!

تیم ملی عربستان با ارائه نمایشی تحسین برانگیز تیم مدعی آرژانتین را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های روز نخست گروه C جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _سه‌شنبه اول آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ تیم‌های آرژانتین و عربستان سعودی در ورزشگاه لوسیل به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک عربستان به پایان رسید.

روز نخست گروه C جام جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های آرژانتین و عربستان

ورزشگاه: لوسیل

تماشاگر: ۸۸۰۱۲ نفر

گل‌ها: لیونل مسی (دقیقه ۱۰، پنالتی) برای آرژانتین؛ صالح الشهری (دقیقه ۴۸) و سالم الدوساری (دقیقه ۵۳) برای عربستان

اخطار: عبدالله الملکی (دقیقه ۶۷)، البولیهی (دقیقه ۷۵)، سالم الدوساری (دقیقه ۷۹)، عبدالحمید (دقیقه ۸۲)، نواف العبید (دقیقه ۸۸)، محمد الاویس (دقیقه ۲+۹۰) از عربستان

آرژانتین: امیلیانو مارتینز، مولینا، رومرو (۵۹- لیزندرو مارتینز)، اوتامندی، تاگلیافیکو (۵۹- مارکوس آکونا)، دی پل، پاردس (۵۹- انزو فرناندز)، پاپو گومز (۵۹- خولین آلوارز)، مسی، لائوتارو مارتینز، دی ماریا

سرمربی: لیونل اسکالونی

عربستان: اویس، الشهرانی (۹+۹۰- محمد البوریک)، البولیهی، التمبکتی، عبدالحمید، کانو، مالکی، سلمان الفرج (۴+۴۵- نواف العبید (۸۸- عبدالله الامری)، البریکان (۸۸- هیثم عسیری)، الدوساری و الشهری (۷۸- سلطان الغنم)

سرمربی: هروه رنار

داور: اسلاوکو وینچیچ (اسلوونی)

شرح بازی:

مطابق انتظار بازی با فشار آرژانتین آغاز شد و شاگردان اسکالونی از همان ابتدا به دنبال رسیدن به گل بودند، اتفاقی که خیلی زود اتفاق افتاد و در دقیقه ۱۰ پس از اعلام پنالتی سختگیرانه به نفع آرژانتین این لیونل مسی بود که گلزنی در جام جهانی ۲۰۲۲ را از روی نقطه پنالتی آغاز کرد و آلبی سلسته را پیش انداخت. عربستان که با ترکیبی نسبتاً هجومی توسط هروه رنار به میدان آمده بود در ادامه آنچنان دست بسته نبود و تلاش خوبی برای گرفتن بازی و فشار روی دروازه آرژانتین آورد اما قدرت فردی آرژانتین و ضد حملات این تیم مانع بازگشت به بازی توسط عربستان شد.

با شروع نیمه دوم عربستان که در نیمه نخست نیز عملکرد قابل تحسینی داشت همه را غافلگیر کرد و قبل از گذشت ۱۰ دقیقه از شروع نیمه دوم دو بار دروازه تیم مدعی آرژانتین را باز کرد. ابتدا این الشهری بود که در دقیقه ۴۸ روی فرصت طلبی و ضربه ای دقیق بازی را به تساوی کشاند و دقایقی بعد این الدوساری بود که یکی از شوت های کات دار معروف خود را از کنج محوطه جریمه وارد دروازه آرژانتین کرد تا در میان غافلگیری فوتبال دوستان این عربستان باشد که پیش بیفتد.

در حالی که فرصت زیادی برای جبران نتیجه برای آرژانتین وجود داشت اما عملکرد تیم عربستان در تمام خطوط فوق العاده بود و شاگردان رنار به خوبی آرژانتین را در همه خطوط کنترل کردند. عربستان اصلاً ضد فوتبال یا بازی فوق تدافعی به نمایش نگذاشت و ضمن حفظ توپ، از برتری خود محافظت کرد تا پس از جام جهانی ۱۹۹۴ و پیروزی مقابل بلژیک، یک نتیجه فوق العاده دیگر در تاریخ فوتبال عربستان در جام های جهانی رقم بخورد و این تیم موفق به شکست آرژانتین بزرگ شود. 

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۰- آرژانتین) - خطای مدافع عربستان روی پاردس را داور به کمک VAR پنالتی گرفت تا لیونل مسی به راحتی ضربه پنالتی را به گل اول آرژانتین تبدیل کند.

۱-۱ (دقیقه ۴۸- عربستان) - توپ گیری بازیکنان عربستان در میانه میدان منجر به موقعیتی خوب برای الشهری شد و او که پا به توپ وارد محوطه جریمه آرژانتین شده بود با ضربه‌ای دقیق دور از دستان مارتینز، گل تساوی را در میان بهت تماشاگران آرژانتین به ثمر رساند.

۲-۱ (دقیقه ۵۳- عربستان) - در کمال شگفتی باز این عربستان بود که به گل رسید. این بار سالم الدوساری که در گوشه محوطه جریمه آرژانتین صاحب توپ شده بود با شوتی کات دار و دیدنی دروازه آرژانتین را باز کرد تا این عربستان باشد که در این بازی پیش بیفتد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- پس از نفوذ بازیکنان آرژانتین به درون محوطه جریمه عربستان، در شلوغی محوطه جریمه فرصت خوبی برای شوت زنی مسی فراهم شد اما ضربه زمینی مسی را دروازه بان عربستان با واکنشی دیدنی دفع کرد.

دقیقه ۲۲- پاس بلند در عمق پشت مدافعان عربستان مسی را در موقعیت تک به تک قرار داد و با وجود اینکه مسی این موقعیت را به گل تبدیل کرد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید، گل را مردود کرد.

دقیقه ۲۸- باز هم روی یک پاس در عمق این بار مارتینز در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل دوم آرژانتین را به ثمر رساند اما پس از بررسی VAR، داور گل را به دلیل آفساید میلی متری مردود اعلام کرد.

دقیقه ۳۵- برای سومین بار متوالی آرژانتین باز هم در موقعیتی تک به تک توسط مارتینز به گل رسید که به دلیل آفساید گل مردود اعلام شد.

دقیقه ۶۳- ارسال اوتامندی از سمت راست در دهانه دروازه با ضربه ناقص تاگلیافیکو می‌رفت تا تبدیل به گل تساوی آرژانتین شود اما اویس با واکنشی عالی توپ را از روی خط دروازه در آورد.

دقیقه ۸۰- ضربه ایستگاهی مسی که از موقعیتی خوب پشت محوطه جریمه نواخته شد با فاصله‌ای نسبتاً زیاد از بالای دروازه عربستان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴- توپ ارسالی از سمت راست محوطه جریمه آرژانتین در تیر دور با ضربه سر خطرناک مسی همراه شد اما این اویس بود که با جایگیری خوب توپ را مهار کرد.

اتفاق ویژه:

آرژانتین در حالی امروز باخت که ۳۶ بازی متوالی بود که شکست نخورده بود و بدین ترتیب روند شکست ناپذیری آرژانتین به دست یک آسیایی به پایان رسید. 

بهترین بازیکن:

الاویس، دروازه بان عربستان که امروز با چند واکنش خیره کننده مسی و یارانش را ناکام گذاشت بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 621296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.