تقویت هویت شهری با رونق صنایع‌دستی

شهردار شهرکرد گفت: رونق صنایع‌دستی شهر و هویت‌بخشی به آن می‌تواند موجب افزایش حس تعلق شهروندان شود؛ لذا اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام می‌شود باید پیوسته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز_ سه‌شنبه یکم آذرماه _ در جلسه شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: یکی از راهکارهای ایجاد و توسعه درآمد پایدار رونق گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی افزود: در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری میراث ملموس و ناملموسی نهفته است که باید به آن توجه شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه باید آداب و رسوم شهر شناخته و در حوزه گردشگری زنده شود، خاطرنشان کرد: شهرکرد شهر ملی نمد است؛ بنابراین باید روی این صنعت کار شود، البته لازم است نگاه‌ها منطقه‌ای و استانی با محور شهرکرد باشد تا در قالب گذرگاه فرهنگ و هنری یک مبدا و مقصد داشته باشیم.

واحدیان اضافه کرد: اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام می‌شود باید پیوسته باشد و موضوع عرضه و تقاضا و رونق فروش محصول مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: صنایع‌دستی شهر و هویت‌بخشی به آن می‌تواند موجب افزایش حس تعلق شهروندان شود.

عبدالصادق نجفی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: استعداد لازم برای توسعه صنایع‌دستی در استان و شهرکرد وجود دارد، اما یک حلقه مفقوده داریم که موجب شده است صنایع‌دستی استان و استادان فعال در این حوزه به خوبی شناخته نشوند.

وی با بیان اینکه در ارائه هنرهای استان ضعیف هستیم، افزود: باید بین استان‌ها و شهرها یک ارتباط قوی برقرار شود تا صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری در سایر استان‌ها تبلیغ و گامی در راستای توسعه بازار صنایع‌دستی برداشته شود.

کد خبر 621286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.