مازوت‌سوزی ادامه دارد

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: آلودگی هوا چالش جدی این روزهای شهر اراک است، لذا از استاندار مرکزی به عنوان مقام عالی استان تقاضا داریم جهت توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه دستور لازم را صادر کند.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان، نشستی را با رئیس سازمان محیط زیست داشتیم که در آن مقرر شد پاییز و زمستان سال جاری در نیروگاه اراک به هیچ‌وجه مازوت سوزانده نشود.

وی افزود: شاید برای توجیه این امر بتوان گفت که در پاییز بیش از آنچه پیش‌بینی شده بود گاز مصرف شده است و در حال حاضر چاره‌ای جز مازوت‌سوزی باقی نمانده است، اما پیشنهاد ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اراک این است که سلامت شهروندان در اولویت قرار گیرد، چرا که تنگناهای معیشتی را می‌توان با کمی قناعت جبران کرد، اما چالش‌های زیست‌محیطی آب‌وهوای شهر موضوعاتی نیست که به سادگی بتوان از آن عبور کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: آلودگی هوا چالش جدی این روزهای شهر اراک است، لذا از استاندار مرکزی به عنوان مقام عالی استان تقاضا داریم جهت توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه دستور لازم را صادر کند.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم این مطالبه مردمی را مطرح کنیم، نیاز است مازوت‌سوزی در نیروگاه متوقف شود و در مقابل می‌توان ساعت کاری صنایع استان و کشور را به صورت نوبتی شیفت‌بندی کرد و از این طریق بار مضاعفی که به نیروگاه وارد شده است را کاهش داد تا بتوان با سوخت گاز امور را پیش برد.

میرنظامی گفت: آلایندگی کارخانه ایرالکو که در محدوده شهر واقع شده، از دیگر مواردی است که هوای شهر به‌ویژه شهرک‌های شرقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اگر این مرکز الزامات زیست‌محیطی را رعایت نکنند، مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 621276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.