نتایج دیدارهای گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +جدول

مسابقات روز نخست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو دیدار از گروه B پیگیری شد که تیم‌ انگلیس توانست تیم کشورمان را شکست دهد و از طرف دیگر دیدار ولز و آمریکا به تساوی انجامید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات روز دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیشب _دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه_ با دو دیدار از گروه A و B پیگیری شد. تیم انگلیس توانست تیم کشورمان را شکست دهد و از طرف دیگر دیدار ولز و آمریکا به تساوی انجامید.

نتایج دیدارهای گروه B، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

ایران ۲- انگلیس ۶

تیم‌های انگلیس و ایران در ورزشگاه خلیفه از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه خلیفه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۶ بر دو انگلیس به پایان رسید. درحالی‌که بازی دست انگلیس بود در همان ابتدای بازی و قبل از دقیقه ۱۰ مصدومیت بیرانوند باعث شد حدود ۱۲ دقیقه، بازی برای مداوای او و در نهایت تعویضش با حسین حسینی نگه داشته شود.

در این دیدار شش تعویض برای ایران انجام شد که دلیل یک تعویض اضافه، مصدومیت بیرانوند از ناحیه سر بود. طبق قوانین فیفا، اگر بازیکنی از ناحیه سر آسیب ببینید و تعویض شود، آن تیم می‌تواند یک تعویض اضافه انجام دهد. بوکایو ساکا با به ثمر رساندن دو گل بهترین بازیکن این دیدار بود.

در دقیقه ۳۵، ارسال از سمت چپ توسط لوک شاو برای بلینگهام باعث گل اول انگلیس شد. دقیقه ۴۳، ساکا از روی خط محوطه جریمه با ضربه پای چپ دروازه ایران را برای بار دوم باز کند. در دقایق اضافه نیمه اول، رحیم استرلینگ گل سوم را با قطع کردن ارسال کین به ثمر رساند. در دقیقه ۶۲، ساکا با حرکت در عرض و ضربه‌ای دقیق از بین مدافعان روبه‌روی خود توپ را وارد دروازه ایران کرد تا نتیجه چهار بر صفر باشد.

در دقیقه ۶۵ در سمت چپ محوطه جریمه انگلیس، علی قلی‌زاده با پاس در عمق عالی موقعیت گلزنی را برای طارمی مهیا کرد تا او با ضربه‌ای بدون مکث دروازه انگلیس را باز کند. در دقیقه ۷۱ در یک ضدحمله پاس کین به رشفورد رسید تا او در موقعیتی خوب درون محوطه جریمه گل پنجم را به ثمر برساند.

در دقیقه ۹۰ در یک ضدحمله جک گریلیش گل ششم انگلیس را وارد دروازه ایران کرد. در دقایق اضافه نیمه دوم، خطای جان استونز روی پورعلی‌گنجی باعث خطای پنالتی شد تا مهدی طارمی آن را به گل تبدیل کند.

آمریکا یک _ ولز یک

تیم‌های ملی فوتبال آمریکا و ولز از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری احمدبن‌علی به‌مصاف یکدیگر رفتند. نیمه‌اول این دیدار با تک‌گل تیموتی وه‌آ به‌سود آمریکا به پایان رسید. نیمه‌دوم نیز ولز با گل گرت بیل از روی نقطه‌پنالتی به بازی برگشت و در نهایت تساوی یک بر یک در نخستین بازی دو تیم در جام‌جهانی ۲۰۲۲ ثبت شد.

جدول نتایج دیدارهای گروه B، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

نتایج دیدارهای گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +جدول

کد خبر 621186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    21 15
    خیلی