ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌ افزوده پابرجا است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده تا اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی پابرجا است.

به گزارش ایمنا، داوود منظور اظهار کرد: به‌موجب ماده (۱۴) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، چنانچه سازمان در مهلت مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی نتواند سامانه مودیان را مستقر کند، مکلف است رسیدگی به اظهارنامه مودیان موضوع قانون یادشده را که بعد از اتمام مهلت مزبور به سازمان تسلیم می‌شود، صرفاً به میزانی که در تبصره ماده مذکور آمده است محدود و سایر اظهارنامه‌ها را بدون رسیدگی قبول کند.

وی افزود: به دلیل اجرا نشدن کامل ماده سه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و به‌موجب مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، اجرای ماده (۱۴) قانون مزبور تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ به تعویق افتاده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای مرحله‌ای قانون مذکور تا پایان اجرای مرحله‌ای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش‌افزوده همچنان مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده در اجرای ماده ۱۳ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ هستند و سازمان امور مالیاتی کشور نیز برابر مقررات نسبت به رسیدگی اظهارنامه‌های مذکور اقدام می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 621180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.