۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
"نماتکانی" آتن آغاز می‌شود

شهرداری آتن برای تغییر چهره شهر و زیباسازی نماهای ساختمانی، ۱.۷ میلیون یورو بودجه اختصاص داده است و بر اساس طرح شهرداری، شهروندان می‌توانند صددرصد هزینه اجرای اصلاح نماهای خود را از شهرداری دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، شهرداری آتن جزئیات اولیه برنامه خود موسوم به «نما» را اعلام کرد که هدف آن بهبود زیبایی محیط شهری پایتخت یونان با کمک به صاحبان خانه در تمیز کردن و بازسازی نمای ساختمان‌های در حال خراب شدن است.

به گفته مقامات محلی، در حال حاضر ۲۲۳ ساختمان آپارتمان، ۶۷ خانه مستقل و ۷۸ ساختمان حفاظت شده در این برنامه شرکت دارند. علاوه بر این، شهر ادعا می‌کند که این برنامه دارای نرخ پذیرش متقاضی ۹۱ درصدی است و از افراد بیشتری می‌خواهد که در آن شرکت کنند.

"نماتکانی" آتن آغاز می‌شود

هدف از این برنامه بهبود نمای ساختمان‌های شهر با ساخت یا اصلاح جزئیات نماهای گچی فرسوده و همچنین رنگ‌آمیزی و تمیز کردن دوده بناهای شهری است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنامه «نما» این است که برخلاف بسیاری از برنامه‌های مشابه از سراسر اتحادیه اروپا، آتن صددرصد از بودجه مورد نیاز برای انجام این کار را به صاحبان خانه ارائه می‌دهد که شش هزار یورو برای هر ساختمان برآورد شده است. وقتی صحبت از ساختمان‌های حفاظت‌شده به میان می‌آید، این رقم می‌تواند تا هفت هزار و ۲۰۰ یورو افزایش یابد.

علاوه بر این، شهر همچنین می‌تواند مشاوره حرفه‌ای در مورد اینکه دقیقاً چه کاری باید روی نمای ساختمان انجام شود، حداکثر تا سقف ۴۰۰ یورو ارائه دهد که این هزینه نیز تحت پوشش برنامه است. تنها شرایط برای صاحبان خانه شامل حذف آنتن‌ها و تابلوهای غیرقانونی است که بر ساختمان‌ها نصب شده است.

این برنامه جاه‌طلبانه جوان‌سازی شهر آتن، ابتدا در ماه ژوئن رونمایی شد و از حمایت بسیاری از مقامات محلی برخوردار شد. اگرچه هدف این پروژه ارائه بهبودهای زیبایی شناختی است، اما بیشتر شامل اقداماتی می‌شود که چهره کلی شهر آتن را برای بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تمیزتر می‌کند.

بودجه این پروژه ۱.۷ میلیون یورو است و مقامات می‌گویند که درخواست برای صاحبان خانه تا اختصاص صددرصدی کل بودجه باز خواهد بود.

کوستاس باکویانیس، شهردار آتن، در بیانیه‌ای توضیح داد: "وقتی همه ما با هم کار کنیم، می‌توانیم شهرمان را راحت‌تر تغییر دهیم. این یک مداخله چندسطحی است که هدف آن بهبود بعد زیبایی‌شناسی شهر و برجسته کردن نمای ساختمانی آن است."

"نماتکانی" آتن آغاز می‌شود

کد خبر 621139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.