ایران یک تعویض بیش از حد مجاز داشت اما قانون را نقض نکرد!

تعویض‌های ایران مقابل انگیس بیش از حد مجاز نبود چرا که جابه‌جایی بازیکن آسیب‌دیده از ناحیه صورت و سر در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس از ساعت ۱۶:۳۰ امروز _دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه_ در ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه در چارچوب بازی اول مرحله‌گروهی جام‌جهانی به‌مصاف یکدیگر رفتند و سه‌شیرها با نتیجه سنگین ۶ بر ۲ از سد ایران گذشتند.

در همان دقایق ابتدایی این دیدار، روی یکی از موقعیت‌های گلزنی انگلیس، سیدمجید حسینی و علیرضا بیرانوند پس از خروج گلر ایران برخورد شدیدی با یکدیگر داشتند که منجر به مصدومیت و شکستگی بینی بیرانوند شد. بیرانوند پس از مداوایی که توسط کادر پزشکی بر روی وی انجام شد اصرار داشت که بماند و برای ایران بازی کند اما پس از چند دقیقه به‌علت درد فراوان و احساس ناراحتی درخواست کرد که او را تعویض کنند و دقیقه ۲۰ سیدحسین حسینی جانشین وی شد.

پس از آن، کارلوس کی‌روش تا پایان بازی ۵ تعویض دیگر انجام داد تا ایران ۶ تعویض در بازی نخست مقابل انگلیس داشته باشد؛ آن‌هم در شرایطی که طبق قانون هر تیم می‌تواند فقط ۵ مرتبه تعویض کند و همین باعث شد عموم مردم از اینکه ایران قانون تعویض را نقض کرده و بیش از حد مجاز جابه‌جایی داشته اما مشکلی پیش نیامده تعجب کنند.

دلیل این اتفاق این است که طبق دیگر قانون فیفا اگر دروازه‌بان یا بازیکنی از ناحیه سر یا صورت دچار شکستگی یا مشکل جدی شود بدون اینکه جابه‌جایی‌اش احتساب شود برای حفظ سلامتی‌اش تعویض می‌شود.

از همین‌رو تعویض اول ایران مقابل انگلیس که اجباری بود و سیدحسین حسینی به‌جای علیرضا بیرانوند به زمین رفت در نظر گرفته نشد و ایران در ادامه بازی ۵ بار تعویض انجام داد.

کد خبر 621125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.