آموزش‌وپرورش لردگان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش شهرستان لردگان بیداد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مشارکت‌های اجتماعی از ضروریات است، چراکه بسیاری از مشکلات یا تنش‌های اجتماعی از طریق تشکل‌ها قابل حل و فصل است.

وی افزود: استاندار به عنوان رئیس در جلسات این هیئت، گاهی موضوعاتی را با کدخدا منشی حل و فصل و تنش‌های اجتماعی کنترل می‌کند، چراکه در مواردی افرادی به ناحق گرفتار قانون و مجازات می‌شوند، لذا در همین راستا از فرمانداران تقاضا می‌شود با کدخدا منشی مشکلات مبتلابه شوراهای اسلامی را کنترل کنند تا کار به جایی نرسد که شورایی استعفا دهد و حق مردم تضعیف شود.

نماینده شورای اسلامی استان در هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی تصریح کرد: در اکثر بازدیدهای استانی در سطح شهرستان، شهرها و روستاها پس از اینکه بازدید صورت می‌پذیرد شوراهای اسلامی آن منطقه از حضور مدیر مطلع می‌شوند که این خود جای گلایه داشته است، چراکه اگر اعضای شوراهای اسلامی منتخب مردم و رابط بین مردم و دولت است و از مشکلات منطقه آگاه‌تر هستند، می‌‎طلبد از ظرفیت شوراهای اسلامی در پیگیری مطالبات مردمی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش شهرستان لردگان بیداد می‌کند، افزود: چرا معلمانی که با سهمیه عشایر استخدام می‌شوند و تعهد به کار در این منطقه را دارند، پس از مدت کوتاهی باید به مرکز استان منتقل شوند؟

حسین‌پورآقایی گفت: مدارس عشایری در تهیه امکانات اولیه مشکل دارند و بیشتر به صورت کانکسی اداره می‌شوند در صورتی که مسئولان مدارس در شهرها به فکر تجهیز تابلو هوشمند و امکانات به روز هستند، لذا رعایت عدالت آموزشی برای تمام اقشار ضروری است.

کد خبر 621058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.