لوئیس فن‌خال: اشتیاق را در چشم بازیکنانم می‌بینم/متاسفم که مانه جام را از دست داد

سرمربی تیم‌ملی فوتبال هلند گفت: حضور ممفیس دپای در دیدار با سنگال دور از انتظار است؛ چیزی که با قاطعیت می‌توانم بگویم این است که او در بین ۱۱نفر اول بازی نیست. البته از نبود مانه نیز آگاه هستیم؛ زمانی که سرمربی یونایتد بودم، من هم سادیو مانه را که در ساوتهمپتون بود می‌خواستم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لوئیس فن‌خال، در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم ملی هلند برابر سنگال در بازی اول مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: بازی اول همیشه خیلی مهم است و ما این موضوع را می‌دانیم. سنگال قهرمان آفریقاست و کیفیت زیادی دارد، به‌همین خاطر دیدار دشواری پیش رو داریم.

حضور ممفیس دپای در دیدار با سنگال دور از انتظار است و چیزی که می‌توانم با قاطعیت بگویم این است که او در بین ۱۱ نفر اول بازی نیست، البته از نبود مانه نیز آگاه هستیم. زمانی که سرمربی یونایتد بودم، سادیو مانه را که در ساوتهمپتون بود می‌خواستم.

وی افزود: انتظار زیادی از این تیم هلند دارم. این تیم از تیم ۲۰۱۴ که در نهایت سوم شد خیلی بهتر است و کیفیت بیشتری دارد، طبیعی است که انتظارم نیز از این تیم بیشتر باشد. برای موفقیت در یک تورنمنت علاوه‌بر مسائل تاکتیکی و تکنیکی به شانس هم نیاز دارید.

در کل از الان نمی‌شود درباره موفقیت در یک تورنمنت صحبت کرد و باید تمام حواس ما معطوف به دیدار فردا باشد. کیفیت بازیکنانم بالاست و من اشتیاق را در چشم آن‌ها می‌بینم. این تیم من را یاد تیم ۲۰۱۴ می‌اندازد ولی از بعد کیفی خیلی پیشرفت کردیم و بهتر از آن تیم هستیم.

سرمربی لاله‌های نارنجی با اشاره به غیبت احتمالی مهاجم تیمش تصریح کرد: دیپای از ریتم مسابقه به دور است و نمی‌تواند فردا بازی کند. قطعاً غیبتش را حس خواهیم کرد، همان‌طورکه سنگال غیبت سادیو مانه را حس خواهد کرد. باید دید ما و سنگال چطور با این قضیه کنار می‌آییم. طی هفته‌های اخیر با دیپای در تماس مداوم بودم و وقتی به اردوی تیم‌ملی ملحق شد نیز تحت نظر پزشکان قرار داشت، ولی در نهایت به بازی اول نرسید. ببینیم شرایط او برای روزهای آینده چگونه خواهد بود.

فن‌خال خاطرنشان کرد: گاکپو خلاق‌تر است ولی کلاسن بازیکنی است که در خدمت تیم بازی می‌کند. وقتی دیپای را نداریم، خلاقیت در خط حمله ما کمتر می‌شود و منطقی است تا گاکپو جانشینش شود اما ببینیم چه خواهد شد.

وی در رابطه با مصدومیت بهترین بازیکن سنگال در مقابل هلند و البته کل تورنمنت گفت: مانه بازیکنی سرنوشت‌ساز است و بسیار متاسف شدم که جام جهانی را از دست داد. می‌دانم چقدر دوست داشت به سنگال کمک کند ولی نشد. زمانی که مربی یونایتد بودم، مانه را برای تیمم می‌خواستم و همیشه به او علاقه داشتم. امیدوارم فردا بتوانیم از غیبت مانه استفاده کنیم و نبود او به‌سودمان باشد.

سرمربی کهنه‌کار تیم ملی هلند در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از این تورنمنت بازنشسته خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: می‌تواند همینطور باشد ولی چیزی قطعی نیست. بازنشسته شده بودم ولی وقتی از من خواستند مربی تیم ملی شوم، قبول کردم. در آن مقطع مربی‌ای در دسترس نبود و وظیفه دانستم قبول مسئولیت کنم. ما هشت سال پیش تا فینال رفتیم در حالی که از لحاظ کیفی در سطح تیم الان نبودیم. حالا امیدواری بیشتری دارم و معتقدم قهرمان خواهیم شد.

کد خبر 621020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.