باقری: اعضای شوراهای شهر باید آینده‌نگر باشند

نماینده شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سیل اخیر برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده که ۱۴.۵ میلیارد تومان این خسارات در بخش برق بوده است، در حوزه محیط زیست هم سه میلیارد تومان خسارت داشتیم که بیشتر مربوط به آبشخورها، دکل‌های دیده‌بانی و جایگاه‌های محیط‌بانی استان بود.

وی افزود: به هفت هزار مسکن در سطح استان آسیب وارد شده است که ۱۰۰۵ واحد آن نیاز به تخریب و بازسازی دارد، ۲۱۳۰ واحد نیز نیاز به تعمیر دارد، در ۳۸۰۶ واحد لوازم زندگی ساکنان آسیب دیده است و ۲۴۰ واحد تجاری نیز در سطح استان دچار خسارت شدند.

نماینده شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دچار خسارت شدید شدند که نیاز به بازسازی، بهسازی و آسفالت دارند. به ۴۰۰ دستگاه ابنیه فنی و ماشین‌آلات راه‌سازی مربوط به ستاد بحران نیز آسیب وارد شده است.

وی تصریح کرد: در بخش تأسیسات آب و فاضلاب ۱۶۹ مورد خسارت اعلام شده است؛ بعد از جمع‌آوری مستندات خسارات توسط مسئولان و کلانتری‌ها و میزانی خساراتی که برآورد شد به مردم وعده داده شده است از طریق کمک‌های بلاعوض و تسهیلات مقداری از خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، دامداری و باغداری را جبران کنند.

باقری تصریح کرد: انتظار می‌رود ائمه جمعه در شهرها بازوی توانمندی برای رسیدگی به مشکلات و رفع اختلافات مردمی باشند؛ تاکنون بسیاری از مشکلات با حضور ائمه جمعه رفع شده است، اما نیاز است یک شورای صلح و سازش به ریاست ائمه جمعه در شهرهای استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند، بلکه تا سال‌ها بعد ردپای آنها باقی باشد، البته ظرفیت‌های خوبی در استان فراهم است که شاید توان استفاده از آن را نداریم.

کد خبر 621016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.