معرفی تیم‌های روز دوم مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

پیکارهای روز دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با سه دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه سی‌ام آبان ماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران پیکارهای روز دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با سه دیدار پیگیری می‌شود. در روز اول مسابقات جام ۲۰۲۲ تیم‌های ایران، انگلیس، ولز و آمریکا از گروه B و تیم‌های هلند و سنگال از گروه A وارد مستطیل سبز می‌شوند.

مسابقات گروه B جام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های ملی آمریکا، ولز و ایران رقبای ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. تیم ملی ولز با پیروزی مقابل اوکران صعودی پیش‌بینی نشده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته است و در یک گروه سخت با تیم ملی ایران، آمریکا و انگلیس هم‌گروه شده. ولزی‌ها شانس زیادی برای صعود ندارند. ولز، تیمی به محوریت گرت بیل که معمولاً با نمایش‌های خیره کننده وی عملکرد خوبی نشان می‌دهد.

تیم ملی فوتبال ایران از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود. تیم ملی ایران با ستاره‌های زیادی از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس وعلیرضا جهانبخش به عنوان دومین تیم صعود کننده از این گروه شانس زیادی دارد و رقیبی سخت برای دیگر تیم‌ها است.

انگلیس در ادوار گذشته برابر تیم‌های آسیایی و آفریقایی هم عملکردی غیرمنتظره داشته است، ازجمله در جام جهانی ۱۹۸۶ که با وجود قدرت بالایشان برابر تیم ملی مراکش یک بر صفر بازنده شد؛ انگلیس که در جام گذشته به نیمه‌نهایی و در یورو ۲۰۲۰ نیز به فینال رسید، بی‌تردید امسال از مدعیان اصلی جام است.

تیم آمریکا با سرمایه‌گذاری در فوتبال در سالیان اخیر به موفقیت‌های مهمی در فوتبال دست پیدا کند. تیم ایران هنوز لذت پیروزی ۱۹۹۸ را تازه می‌بیند. ایران پس کش‌وقوس‌های زیاد برای هدایت این تیم، با هدایت کی‌روش راهی جام ۲۰۲۲ شد. تیم ایران شانس دوم صعود از این گروه است.

دیدار ایران- انگلیس ساعت ۱۶:۳۰ (ورزشگاه بین‌المللی خلیفه)

تیم ملی فوتبال انگلستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تیم ملی فوتبال انگلستان

تیم ملی انگلیس با لقب سه‌شیرها تاکنون در ۱۶ جام جهانی فوتبال شرکت داشته و یک قهرمانی نیز کسب کرده است. تیم ملی انگلیس با هدایت «گرت ساوتگیت» به ارزش یک میلیارد و ۴۲ هزار یورو، میانگین سنی ۲۶ و میانگین قدی ۱۸۲.۵ در جایگاه پنجم فیفا قرار دارد. فیل فودن به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم انگلیس است.

بهترین نتیجه تیم انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ با قهرمانی در کشور خودشان رقم خورده است. انگلستان در جام جهانی قبلی با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما هم‌گروه بود. آن‌ها در نهایت موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند.

انگلیس در مرحله حذفی تیم کلمبیا را شکست داد و سپس سوئد را از دور مسابقات کنار زد. با این وجود در مرحله نیمه نهایی مقابل کرواسی که نایب قهرمان رقابت‌ها شد شکست خوردند. انگلیس دیدار رده بندی را نیز مقابل بلژیک واگذار کرد تا چهارم جهان شود.

انگلیس درگروه I مقدماتی جام جهانی با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان ،آندورا و سن مارینو هم‌گروه بود و توانست مقتدرانه با هشت برد، دو مساوی و بدون باخت و کسب ۲۶ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران یک تیم فوتبال بین‌المللی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران فعالیت می‌کند. ایران از سال ۲۰۰۰ و با تشکیل فدراسیون فوتبال غرب آسیا به این فدراسیون پیوست و در بازی‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا شرکت کرد. ایران توانست چهار بار و در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ قهرمان این بازی‌ها شود. ایران از سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از دو عضو بنیانگذار، فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی را بنیان نهاد و با ترک کردن فدراسیون فوتبال غرب آسیا به این فدراسیون نوین پیوست.

اولین بازی رسمی تیم ملی ایران در سوم شهریورماه ۱۳۲۰ در کابل و برابر افغانستان برگزار شد که با تساوی به پایان رسید. ورزشگاه امجدیه نخستین ورزشگاه خانگی تیم ایران بود و از سال ۱۳۵۳ و گشایش ورزشگاه آزادی برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴، تیم ملی در این ورزشگاه از حریفان خود میزبانی می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران ملقب به یوزها به ارزش ۵۹ میلیون و ۵۳ هزار یورو در جایگاه بیستم فیفا قرار دارد و با هدایت کارلوس کی‌روش، میانگین سنی ۲۸.۹ و میانگین قدی ۱۸۳.۲ برای سومین دور پیاپی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است. یوزه‌ای ایرانی در هفتم بهمن ۱۴۰۰ بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال عراق به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. گران‌ترین بازیکن ایران مهدی طارمی بازیکن پورتو به ارزش ۲۰ میلیون یورو است.

تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ با چالش‌های زیادی مواجه بود و در این راه سه مربی به خود دید. درحال‌حاضر ایران با هدایت مجدد کی‌روش در قطر به میدان خواهد رفت و امیدوار است با تکیه بر تجربه لژیونرهای متعدد و استفاده از تجربه دو جام جهانی قبلی از مرحله گروهی جام صعود کند.

فیلم/ معرفی جذاب قطر از ورزشگاه بازی ایران و انگلیس - مشرق نیوز

معرفی ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با نام عربی (ملعب خلیفة الدولی) و نام انگلیسی (Khalifa International Stadium) میزبان اولین دیدار ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، مقابل تیم ملی کشور انگلیس است. سوت شروع این بازی در ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به صدا درخواهد آمد. ورزشگاه بین‌المللی خلیفه گنجایش ۴۵ هزار و۴۱۶ نفر را دارد و در ۱۳ کیلومتری در دوحه، پایتخت قطر، قرار دارد و تنها ورزشگاه از هشت استادیوم جام جهانی این کشور است که برای جام جهانی ۲۰۲۲ از پایه ساخته نشده است.

استادیوم خلیفه در سال ۱۹۷۶ میلادی در قطر افتتاح شده و در سال ۲۰۱۷ بازسازی شده است؛ همچنین نمادین‌ترین ورزشگاه در قطر به شمار می‌رود. استادیوم بین‌المللی خلیفه به‌عنوان استادیوم ملی نیز شناخته می‌شود که در مرکز منطقه اسپایر شهر دوحه قرار دارد. در آخرین بازسازی ورزشگاه خلیفه ،۱۲ هزار صندلی برای مسابقات جام جهانی به ظرفیت ورزشگاه اضافه شده است.

استادیوم بین‌المللی خلیفه در سال ۲۰۱۹ میزبان مسابقات جهانی دو و میدانی و جام جهانی باشگاه‌ها بوده است. این استادیوم در کنار میزبانی بازی ایران- انگلیس میزبان ۴ بازی دیگر از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم و بازی رده‌بندی جام جهانی است.

دیدار ولز-آمریکا ساعت ۲۲:۳۰( ورزشگاه احمد بن علی الریان)

تیم ملی فوتبال ولز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تیم ملی فوتبال ولز

تیم ملی فوتبال ولز ملقب به اژدهایان به ارزش ۱۶۰ میلیون و ۶۵ هزار یورو با هدایت راب پیج ۴۸ ساله، میانگین سنی ۲۶.۳ و میانگین قدی ۱۸۲.۲۳ بعد از ۶۴ سال به جام جهانی قطر راه یافته است.

تیم ملی فوتبال ولز تاکنون فقط مجوز حضور در جام جهانی سال ۱۹۵۸ را به دست آورده که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. بیشترین بازی و گل ملی را گرت بیل بازیکن باشگاهی تیم فوتبال رئال مادرید برای ولز به ثمر رسانده است. بن دیویس (تاتنهام) و برنان جانسون (ناتینگهام فارست) به ارزش ۲۰ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکنان ولز هستند.

تیم ملی فوتبال ولز در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه خود پایین‌تر از بلژیک قرار گرفت و به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد. آن‌ها در نخستین بازی خود در پلی‌آف برابر اتریش قرار گرفتند و در پایان توانست این تیم را شکست دهد. تیم ملی فوتبال ولز در پنجم ژوئن ۲۰۲۲ با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال اوکراین در بازی پلی‌آف جام جهانی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تیم ملی فوتبال آمریکا

تیم ملی فوتبال مردان ایالات متحده آمریکا معروف به «تیم یواس‌ای» با لقب یانکی‌ها و نوارها پیش از این سابقه حضور در ۱۰ جام جهانی را داشته است و توانسته به یک سومی در جام جهانی نیز برسد. این تیم از جام جهانی ۱۹۹۰ تا جام جهانی ۲۰۱۴ به صورت پیوسته در پیکارهای جام جهانی حضور داشته، همچنین تیم ملی این کشور یک بار در پانزدهمین دوره جام جهانی در جام جهانی ۱۹۹۴ میزبانی این مسابقات را برعهده داشته است.

این تیم زیر نظر فدراسیون فوتبال آمریکا قرار دارد و بهترین رتبه‌ای که در رده‌بندی فیفا به دست آورده مقام چهارم بوده است اما درحال‌حاضر در جایگاه شانزدهم قرار دارد. تیم ملی آمریکا به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۴۰ هزار یورو با هدایت گرگ برهالتر، میانگین سنی ۲۵.۲ سال و میانگین قدی ۱۸۲.۱ راهی جام جهانی قطر شده است.

استادیوم الریان - هرآنچه باید درمورد ورزشگاه های قطر بدانید - جام جهانی قطر  2022

معرفی ورزشگاه احمد بن علی الریان

ورزشگاه «احمدبن‌علی» در محل یک ورزشگاه قدیمی به همین نام در شهر الریان ساخته شده و ۸۰ درصد مصالح آن از بازیافت ورزشگاه قبلی تأمین شده است. شهر الریان، یکی از سنتی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای قطر محسوب می‌شود و در نزدیکی صحرا قرار دارد. این استادیوم که با نام «الریان» نیز شناخته می‌شود ۴۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد، با ۲۰ هزار صندلی پس از جام جهانی میزبان مسابقات باشگاه الریان خواهد بود. تماشاگران می‌توانند با استفاده از یک خط مترو مستقیم به این ورزشگاه برسند.

مسابقات گروه A جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی هلند در گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با کشورهای قطر، اکوادور و سنگال هم‌گروه است. تیم ملی هلند با ۱۰ بار حضور در جام جهانی و کسب سه عنوان نایب‌قهرمانی در این مسابقات پرافتخارترین تیم گروه A و شانس اول صعود به حساب می‌آید. تیم هلند با داشتن ستاره‌هایی مانند ممفیس دپای، ویرجیل فن دایک، ماتیس دی‌لیخت و تیم کرول در تلاش برای قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است.

در رتبه دوم برای صعود از این گروه تیم ملی سنگال قرار دارد. تیم ملی اکوادور از آمریکای جنوبی نیز با ستاره‌هایی مانند ارنر والنسیا وفیلیپه کایسدو می‌تواند از تیم‌های شگفتی‌ساز این جام باشد. آخرین شانس نیز در دست عنابی‌های میزبان است.

دیدار سنگال-هلند ساعت ۱۹:۳۰( ورزشگاه الثمامه)

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تیم ملی فوتبال هلند

ملی فوتبال هلند ملقب به «لاله‌های نارنجی» با ارزشی برابر ۴۷۲.۷۵ میلیون یورو با لباس اول نارنجی و دوم آبی، تاکنون در ۱۰ جام جهانی حضور داشته و در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ به نایب‌قهرمانی جام جهانی رسیده‌اند. هلند در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بود و در کنار ایتالیا غایب‌های بزرگ جام ۲۰۱۸ لقب گرفت.

هلند در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان تیم نخست گروه صعود کرد. تیم ملی فوتبال هلند در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قاره اروپا در گروه G با تیم‌های ترکیه، نروژ، مونته‌نگرو، لتونی و جبل‌الطارق هم‌گروه بود و توانست با کسب ۲۳ امتیاز، هفت برد و دو تساوی و یک شکست به عنوان تیم اول از این گروه به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنند.

لوئیس فن خال ۷۱ ساله سرمربی تیم ملی هلند در جام جهانی قطر است. فان خال پیش از این دو بار دیگر هدایت تیم ملی هلند را برعهده داشت. او که سال ۲۰۰۲ هم سرمربی هلند بود، دوباره ۲۰۱۲ مدیریت این تیم را برعهده گرفت و سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک تیم ملی هلند شد.

تیم ملی فوتبال هلند استادیوم ملی ندارد ولی بیشتر بازی‌های خود را در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا آمستردام برگزار می‌کند. این ورزشگاه میزبان اولین بازی بین‌المللی هلند در ۲۹ مارس ۱۹۹۷، در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در برابر سان مارینو بود که هلند با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد. ورزشگاه دکویپ در روتردام با میزبانی دو بازی هلند در یورو ۲۰۰۰ و فینال، ورزشگاه فیلیپس در آیندهوون و ورزشگاه دی گرولش وسته در انسخده دیگر ورزشگاه‌هایی هستند که میزبان بازی‌های بین‌المللی تیم ملی هلند بوده‌اند.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تیم ملی سنگال

تیم ملی فوتبال سنگال نماینده کشور سنگال در مسابقات بین‌المللی و آفریقایی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال سنگال فعالیت می‌کند.تیم ملی سنگال سابقه حضور در ۲ جام جهانی را دارد و در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ به مرحله یک چهارم نهایی رسید ولی در این مرحله با گل طلایی مغلوب ترکیه شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. تیم ملی سنگال در رتبه ۱۸ فیفا قرار دارد. ان تیم به ارزش ۲۲۹ میلیون و ۵۰ هزار یورو با هدایت آلیو سیسه با میانگین سنی ۲۵.۹ و میانگین قدی ۱۷۹.۳ راهی قطر شده است.

استادیوم الثمامه | هرآنچه باید درمورد ورزشگاه ثمامه بدانید - جام جهانی قطر  2022

معرفی ورزشگاه الثمامه

استادیوم «ثمامه» با الهام از کلاه‌های سنتی عربی، عرقچین که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود. طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.استادیوم ثمامه میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که در این استادیوم برگزار می‌شوند.

کد خبر 620928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.