ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل انگلیس

تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بعد از ظهر امروز به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بعد از ظهر امروز سی‌ام آبان ماه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت. شاگردان کی‌روش با حضور در گروه B این بازی‌ها باید به ترتیب در مقابل انگلیس، ولز و آمریکا قرار بگیرند.

سه‌شیرها تقریباً یک تیم هجومی را در اختیار دارند و به احتمال فراوان تیم کشورمان در نخستین بازی خود از سیستم ۳_۳_۴ استفاده کند تا از طریق پیاده کردن تاکتیک‌های دفاعی و بهره بردن از ضدحملات حداکثر امتیاز این بازی را کسب کنند.

دروازه‌؛ بیرانوند نزدیک تر از بقیه است

علیرضا بیرانوند بازیکن مورد اعتماد کی‌روش برای حضور در آخرین نقطه ترکیب اصلی است، اگرچه این سرمربی چهار سنگربان را همراه خود به قطر برده اما به دلیل تجربه بیرانوند و عملکرد ایده‌آل او در بازی‌های دوستانه تیم کشورمان به احتمال زیاد در مقابل شاگردان ساوت‌گیت از این بازیکن برای حضور در خط دروازه استفاده کند.

مدافعان‌؛ کی‌روش نقشه‌های جدید دارد

شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافعانی بودند که توسط اسکوچیچ به قلب دفاع تیم ملی معرفی شدند و آمادگی نسبتاً بالای این دو بازیکن توجه کی‌روش و کادرفنی او را هم جلب کرد. در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه سرمربی تیم کشورمان از مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی استفاده می‌کرد اما به نظر می‌رسد برای این دوره از رقابت‌ها یک زوج جدید را معرفی کند.

اگرچه سیدمجید حسینی شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارد اما احتمالاً شاهد قرار گرفتن نام خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در ترکیب مدنظر کادرفنی باشیم. ابوالفضل جلالی و صادق محرمی نیز جوانانی هستند که در بازی‌های دوستانه پای ثابت ترکیب کی‌روش بوده‌اند و بعید نیست در مقابل انگلیس این دو بازیکن در پست مدافع چپ و راست اولین جام‌جهانی خود را تجربه کنند.

هافبک؛ دومین لایه دفاعی مقابل حریفانی

اگرچه این پست یکی از منعطف‌ترین خطوط تیم کشورمان برابر حریفان است و کادرفنی متناسب با هر بازی می‌تواند از مهره‌های هجومی یا دفاعی استفاده کند، اما کی‌روش در اکثر دیدارهای خود ترجیح می‌دهد از هافبک‌های دفاعی استفاده کند و در مقابل انگلیس هم که یک تیم هجومی و پرمهره است به احتمال فراوان بازیکنانی همچون احسان حاج‌صفی، وحید امیری و سامان قدوس را در این پست قرار دهد.

مهاجم؛ سند تک برگ اما شش دانگ

اگر کی‌روش بخواهد از سه مهره هجومی در خط حمله استفاده کند امکان دارد علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی را به عنوان وینگر در کنار مهدی طارمی قرار دهد. بدون تردید سرمربی تیم کشورمان در مقابل شاگردان ساوت گیت تفکر هجومی را ارائه نمی‌دهد، بنابراین از بین مهاجمان خود به ویژه سردار آزمون و مهدی طارمی، نام مهاجم پورتو را در ترکیب اصلی قرار دهد تا هم از موقعیت‌های خاص نهایت استفاده را ببرد و هم در رابطه با آزمون که به تازگی از بند مصدومیت رها شده ریسک نکند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل انگلیس

بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، صادق محرمی، وحید امیری، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

کد خبر 620920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الله یاری IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    14 0
    جلالی شاگرو بابای من بوده در سایپا
  • جواد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    2 0
    ایران صفر انگلستان ده میبره