از پایان ۲ سال سیاه‌پوشی پدر تا جنایتی که بوی تعفن آن را فاش کرد

پایان ۲ سال سیاه‌پوشی پدر، شامگاه خونین در ایلام، هکر ۱۳ ساله در کرج میلیاردر شد، سرقت مسلحانه طلا و جواهرات روستاییان و ماجرای جنایتی که بوی تعفن آن را فاش کرد را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد جوان که در جریان معامله خودروی چهار میلیاردی مرد جوانی را با ضربه چاقو به ناحیه گردن به قتل رسانده بود پس از محاکمه به قصاص نفس محکوم شد. این متهم در پی تأیید حکم صادر شده از سوی دادرسان شعبه یکم دادگاه کیفری یک استان البرز و درخواست اولیای دم از چوبه دار آویخته شد.

شامگاه جمعه یکی از روزهای گرم سال ۹۹ قتل مردی در یک آپارتمان در یکی از محله‌های کرج به پلیس گزارش شد. تیمی از مأموران اداره جنایی کرج در محل قتل حاضر شده و با جسد مردی ۳۲ ساله روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. یکی از همسایه‌ها که با پلیس تماس گرفته بود، در تحقیقات گفت: امشب متوجه شدم فردی به در آپارتمان می‌کوبد.

دختربچه همسایه در خانه ما بود که به سمت در رفت و بعد از باز کردن در آپارتمان جیغ کشید. سریع خود را به مقابل در رسانده و با جسد مرد همسایه روبه‌رو شدم که غرق در خون روی زمین افتاده بود. تحقیقات پلیسی نشان داد، مقتول روز حادثه مهمان داشته و دختربچه‌اش برای بازی به خانه همسایه می‌رود و او در خانه با مهمان خود درگیر شده و از ناحیه گردن زخمی می‌شود.

مرد جوان خود را به سختی مقابل در خانه همسایه می‌رساند تا از آنها کمک بگیرد، اما بر اثر شدت خونریزی جان خود را از دست می‌دهد. کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی مهمان مقتول آغاز کرده و با ردیابی‌های تخصصی هویت او را شناسایی کردند.

متهم به قتل که پنج سال قبل نیز به اتهام زورگیری دستگیر شده بود، در پلیس آگاهی البرز سابقه داشت. او بعد از قتل ناپدید شده و به خانه نرفته بود. کارآگاهان بعد از ردیابی‌های پلیسی، مخفیگاه او را در منطقه باغستان شناسایی کرده و ظهر دو روز بعد از جنایت او را دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات پلیسی با اعتراف به قتل عنوان کرد که دلال خودروهای گران‌قیمت است و شب جنایت برای خرید خودروی چهار میلیاردی مقتول به خانه‌اش رفته بوده و در آنجا به خاطر اختلاف مالی با هم درگیر شده و با چاقو ضربه‌ای به گردن مقتول زده و از محل فرار کرده بود.

متهم با دستور بازپرس جنایی کرج بازداشت و پس از اعتراف به جنایت در دادسرا به زندان منتقل شد. چند ماه بعد این متهم پشت میز محاکمه در دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت. اولیای دم در نخستین جلسه دادگاه خواستار قصاص متهم شدند و پس از پایان جلسه دادگاه بود که قضات با توجه به درخواست اولیای دم و سایر دلایل محکمه پسند متهم را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم کردند.

این متهم یک سال بعد از محاکمه با تأیید حکم قصاص از سوی قضات دیوان‌عالی در یک قدمی اجرای حکم قرار گرفت. متهم جوان سحرگاه روز چهار شنبه علی‌رغم تلاش تیم صلح و سازش برای بخشش و رضایت اولیای دم پای چوبه اعدام قرار گرفت و مراسم قصاص بنا به درخواست اولیای دم اجرا شد.

لحظاتی پس از اجرای مراسم پدر مقتول که به شدت از داغ مرگ پسر جوانش پریشان بود پیراهن سیاهش را از تنش کند و گفت این متهم با بی رحمی سر پسرم را برید او مستحق مرگ بود. بنا بر این گزارش با اجرای این مراسم برای همیشه این پرونده تلخ جنایی بسته شد.

شامگاه خونین در ایلام

سرهنگ خداداد رشیدی رئیس پلیس آگاهی استان ایلام، اظهار کرد: به دنبال وقوع قتل شامگاه گذشته در شهر ایلام، اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیری قاتل را در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با شگردهای خاص پلیس و ردگیری دقیق متهم مخفیگاه وی را در یکی از شهرستان‌های سطح استان شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی پس از ۱۲ ساعت تلاش شبانه روزی سرانجام موفق شدند بامداد امروز قاتل را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند.

هکر ۱۳ ساله در کرج میلیاردر شد

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز، اظهار کرد: در پی ارجاع چندین فقره پرونده ‏کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به وسیله لینک‌های آلوده پیامک‌های ابلاغ قضائی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

‏وی افزود: مأموران پس از بررسی‌های تخصصی تجهیزات الکترونیک مالباختگان، متوجه شدند که این افراد ضمن اینکه از طریق پیامک‌های کلاهبرداری ابلاغ قضائی به درگاه‌های جعلی منتقل می‌شدند و حسابشان خالی می‌شده است و از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آن‌ها نیز تعداد قابل توجهی پیامک قضائی به سایر شهروندان نیز ارسال شده است.‏

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ادامه مأموران با انجام تحقیقات تخصصی و به‌کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، کلاهبردار ‏‏۱۳ ساله این پرونده را شناسایی و با شناسایی مخفیگاه او در شهر نظرآباد، با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در کلاهبرداری متهم از مخفیگاهش، اضافه کرد: در تحقیقات ‏تکمیلی مشخص شد که کلاهبردار حرفه‌ای ۱۳ ساله اطلاعات بیش از ۲۳۴ هزار حساب بانکی را سرقت کرده است و تاکنون ۳۴۳۳ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده‌اند.‏

سردار محمدیان با اشاره به اینکه تاکنون ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، ادامه ‏داد: تحقیقات در خصوص این پرونده برای شناسایی مال باختگان احتمالی ادامه دارد.

سرقت مسلحانه طلا و جواهرات روستاییان

سرهنگ رضا زیدآبادی فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر، اظهار کرد: در پی اعلام سرقت منزل در روستای محمدآباد و حضور فوری گروه گشت پاسگاه پشترود در محل مشخص شد سه نفر با سرو صورت پوشیده با ورود به منزل یکی از اهالی و ضرب و جرح این فرد طلاهای همسر صاحب‌خانه را سرقت کرده‌اند.

وی افزود: بلافاصله پس از بررسی صحنه و با توجه به اهمیت موضوع در ابتدا طرح مهار در شهرستان اجرا و در ادامه با حضور نیروهای پلیس آگاهی در صحنه و تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی بعدی، هویت و مخفیگاه سارقان در یکی از نقاط شهر بم شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر تصریح کرد: مأموران با حضور در این محل سارقان زور گیر مرتبط با این سرقت را دستگیر و این افراد به عمل مجرمانه خود اعتراف کردند و ضمن بازسازی صحنه، تلاش و بازجویی‌های بعدی برای کشف دیگر سرقت‌های طلاهای ساکنان این شهرستان و شهرستان‌های هم‌جوار در دست انجام است.

ماجرای جنایتی که بوی تعفن آن را فاش کرد

رسیدگی به این پرونده از مرداد سال ۹۲ به دنبال تماس شهروندی با پلیس شهریار آغاز شد. این مرد که با پلیس تماس گرفته بود از بوی تعفنی که از خانه همسایه‌شان به مشام می‌رسد خبر داد. وی گفت: زن و مرد همسایه مدتی است مدام با هم درگیر هستند و ما صدای مشاجره آنها را می‌شنویم. از چند روز قبل هیچ صدایی از خانه شأن نمی‌آید، اما بوی تعفن به مشام می‌رسد. من گمان می‌کنم اتفاق بدی رخ داده است.

با این تماس مأموران به خانه مورد نظر در شهرک اندیشه رفتند و پس از گشودن در با جسد متعفن مرد صاحب‌خانه به نام محمود روبه‌رو شدند که شواهد نشان می‌داد با ضربات چاقو کشته و چند روز از مرگش گذشته است. جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران برای رازگشایی جنایت به تکاپو افتادند.

شواهد نشان می‌داد همسر محمود به نام ملیحه نیز همزمان با کشته شدن همسرش به طرز مرموزی ناپدید شده است. مأموران به ردیابی وی پرداختند و زن جوان را بازداشت کردند. این زن که با تناقض‌گویی‌هایش شک پلیس را دو چندان کرده بود لب به اعتراف گشود و گفت برادرش و دوست وی، شوهرش را کشته‌اند.

ملیحه در تشریح ماجرا گفت: چند روز پیش همسرم با من دعوا کرد و به شدت کتکم زد. با ناراحتی و قهر به خانه برادرم در یکی از شهرهای غربی کشور رفتم و در آنجا موضوع را با برادرم شهرام در میان گذاشتم. من گریه می‌کردم و می‌گفتم دیگر نمی‌توانم رفتارهای بد شوهرم را تحمل کنم. همان موقع برادرم قول داد شوهرم را گوشمالی می‌دهد. برادرم به همراه دوستش کریم همراهم به تهران آمدند تا شوهرم را ادب کنند.

ما مقابل در خانه رسیدیم اما هرچه در زدیم شوهرم در را باز نکرد. ما مجبور شدیم زنگ همسایه‌مان را بزنیم و وارد آپارتمان شویم. وقتی شوهرم در خانه را باز کرد به محض روبه‌رو شدن با من و برادرم شروع به فحاشی کرد. همان موقع برادرم دستمالی را دور گردن محمود انداخت و با کاردی که روی میز بود ضربه‌ای به گردنش زد.

کریم هم روی شکم محمود نشست و با چاقو چند ضربه به پهلو و پای او زد. وقتی شوهرم جان سپرد پتویی را روی جسدش انداختیم و از خانه خارج شدیم. به دنبال اعترافات ملیحه، شهرام و کریم بازداشت شدند و جرمشان را گردن گرفتند.

در حالی که پزشکی قانونی دو عامل انسداد حیاتی گردن و بریدگی عناصر حیاتی گردن را علت تامه مرگ اعلام کرده و گفته بود به خاطر فساد نعشی شدید نمی‌توان به طور قطعی علت فوت را اعلام کرد، برای شهرام و کریم به اتهام مشارکت در قتل و برای ملیحه به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر و پرونده شأن به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری سابق استان تهران فرستاده شد.

در آن جلسه مادر مقتول درخواست قصاص را برای مطرح کرد و گفت: حاضرم تفاضل دیه را نیز پرداخت کنم تا دو متهم قصاص شوند. سپس متهمان به دفاع پرداختند. شهرام گفت: من ضربه‌های کاری را به شوهر خواهرم زدم. کریم نیز گفت: قبول دارم به قربانی ضربه زدم اما ضربه‌ها کشنده نبود.

ملیحه گفت: من از نقشه برادرم برای قتل شوهرم اطلاعی نداشتم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و شهرام را به قصاص محکوم کردند. کریم از اتهام مشارکت در قتل تبرئه و به خاطر معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان و دو سال اقامت اجباری در شهرستان نیک شهر محکوم شد.

قضات دادگاه ملیحه را نیز به پنج سال زندان محکوم کردند. حکم در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد. در حالی که ۹ سال از جنایت گذشته و شهرام در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

وی از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. وی در دادگاه ابراز پشیمانی کرد و گفت: ۹ سال از این ماجرا گذشته است. من آن زمان جوان و خام بودم که دست به اشتباه زدم و زندگی‌ام را نابود کردم. حالا هم به شدت پشیمانم و از قضات می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به ۹ سال حبس با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند تا وی به زودی از زندان آزاد شود.

کد خبر 620883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.