ماجرای تحریم خودروسازان فرانسوی توسط ایران چیست؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه گفت: قبلا پژو، سیتروئن و رنو در ایران سرمایه‌گذاری داشتند و اگر برجام امضا شود، دوباره می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

به گزارش ایمنا، روز پنج‌شنبه خبری هفته گذشته داغ شد از زبان سخنگوی وزارت صنعت که واردات خودروهای فرانسوی ممنوع و تحریم شد.

امید قالیباف اعلام کرد که وزارت صمت و دولت ایران خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و دیگر نمی‌گذارد تا آن‌ها بتوانند با ابزار تحریم صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.

به گفته او، به خاطر رفتار غیرحرفه‌ای که فرانسوی‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند، دیگر اجازه ثبت سفارش و واردات محصولات رنو، پژو، سیتروئن و سایر خودروسازان فرانسوی را نمی‌دهیم.

وی متذکر شد: در این چند وقت نیز هیچ مجوزی برای ورود خودروهای فرانسوی صادر نکرده‌ایم و تمرکزمان برای واردات، صرفاً بر روی خودروهای ژاپنی، کره ای، چینی و اروپایی غیر فرانسوی است.

تحریم فقط برای خودروهای وارداتی فرانسوی

در همین رابطه، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیأت مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه گفت: این اظهارنظری که آقای قالیباف داشتند، فقط مربوط به واردات است.

وی توضیح داد: طبق صحبتی که من داشته‌ام، متوجه شدم که این تصمیم فقط مربوط به خودروهای وارداتی فرانسوی است و در صورتی که خودروسازان فرانسوی تمایل به تولید خودرو در ایران داشته باشند، مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که این سیاستی است که دولت و وزارت صنعت داشته است، تصریح می‌کند: این تصمیم از طریق وزارت صنعت اعلام شده است.

مهدی میرعمادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه نیز گفت: قبلاً پژو، سیتروئن و رنو در ایران سرمایه‌گذاری داشتند و اگر برجام امضا شود، دوباره می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 620850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.