گزارش ایمنا از افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دقایقی قبل در ورزشگاه البیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از روزها انتظار، بالاخره موعد جام جهانی ۲۰۲۲ نیز فرا رسید و کمتر از چند ساعت دیگر سوت آغاز این تورنمنت برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری، در خاورمیانه دمیده خواهد شد. قطری‌ها که بعد از اعلام نام‌شان به عنوان میزبان، ۱۲ سال انتظار چنین روزی را می‌کشیدند، حالا رؤیای جهانی‌شان به واقعیت بدل شده است.

مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در استادیوم البیت دوحه آغاز شد و پس از جشن حدوداً یک ساعته، جام جهانی با برگزاری دیدار قطر میزبان در مصاف با اکوادور رسماً شروع خواهد شد تا یک ماه فوتبالی را به عاشقان این ورزش هدیه دهد.

در ادامه می‌توانید گزارش لحظه به لحظه ایمنا از مراسم افتتاحیه را بخوانید:

* هواداران قطری و اکوادوری خود را برای تماشا دیدار آغازین به ورزشگاه البیت رسانده‌اند.

* نمایی از ورزشگاه مملو از تماشاگر البیت در مراسم افتتاحیه در تصویر زیر قابل مشاهده است.

* از کاپ اصلی جام جهانی در مراسم رو نمایی و توسط جیانی اینفانتینیو، تحویل قطری‌ها شد.

* آئین آغازین مسابقات با صحبت‌های مورگان فریمن، بازیگر معروف هالیوودی در کنار یک چند نماینده از جامعه مردم قطر شروع شد.

* بعد از جشن‌های ابتدایی، نوبت به مسکات (عروسک‌های نمادین ادوار جام جهانی) دوره‌های مختلف رسید و در ادامه «لعیب» نماد قطری که طراح آن ایرانی است، در ورزشگاه به پرواز درآمد.

* مسئولین برگزاری مسابقات با پخش ویدئویی قدیمی از بازی حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر فعلی قطر او را سوپرایز کرده و سپس پیراهن کودکی‌اش در آن فیلم را به او هدیه دادند تا امضا کند.

* مراسم افتتاحیه با سخنرانی امیر قطر، خوش‌آمدگویی او و حرکات نمایشی کوتاهی در فاصله ۴۵ دقیقه به شروع دیدار قطر و اکوادور به پایان رسید.

کد خبر 620831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.