توجه نکردن به جلو عامل ۳۹ درصد از تصادفات در تهران است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توجه نکردن راننده به جلو عامل ۳۹ درصد از تصادفات در پایتخت است، همچنین استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از جمله دلایل مشخص تصادفات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی همه‌خانی امروز _ یک‌شنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به عمده‌ ترین دلایل تصادفات در پایتخت، اظهار کرد: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد حدود ۳۹ درصد تصادفات شهر تهران به توجه نکردن به جلو مرتبط می‌شود، همچنین استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از جمله دلایل مشخص تصادفات است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت استفاده از تلفن همراه شش برابر و در صورت پیامک زدن ۲۴ برابر تمرکز راننده به هم می‌خورد که می‌تواند عامل تصادف باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم ۱۵ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۱۴ درصد، حرکت در خلاف جهت شش درصد و سایر موارد از جمله توانایی نداشتن راننده در کنترل خودرو، رعایت نکردن فاصله طولی، دنده عقب، عبور از محل ممنوع ۲۶ درصد عامل تصادفات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 620807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.