رونمایی از یادمان اهداکنندگان کتاب در اصفهان

مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان گفت:با توجه به لزوم قدردانی و توجه به جایگاه خیران در امور کتابخانه‌ها،ستون پلاک خیران در ورودی کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان ایجاد شد تا از این طریق نام و یاد آن‌ها زنده نگه داشته و عموم شهروندان به ایجاد زیرساخت در زمینه اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان یارمحمدی امروز_یکشنبه بیست و نهم آبان‌ماه_در مراسم رونمایی از یادمان اهداکنندگان کتاب اظهار کرد: طی سال‌های اخیر که با کمبود اعتبار در بخش‌های مختلف مواجه شده‌ایم، خیران و نیکوکاران به عنوان سفیران گمنام پای کار آمده و با کمک‌های خود، شهرداری اصفهان را در زمینه توسعه هر چه بیشتر بخش‌های مختلف یاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: خیران در طول سالیان متمادی با ورود خود به بسیاری از عرصه‌ها بویژه مدرسه سازی، بهداشت و درمان، تحولات عظیمی را در مناطق مختلف ایجاد کرده و کاستی‌های موجود در این عرصه‌ها را تا حدود زیادی کاهش داده‌اند.

مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که چند سالی است خیران به آن ورود پیدا کرده‌اند، کتابخانه سازی و اهدای کتاب است، افزود: در این راستا با توجه به لزوم قدردانی و توجه به جایگاه خیران در امور کتابخانه‌ها، ستون پلاک خیران در ورودی کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان ایجاد شد تا از این طریق نام و یاد آن‌ها زنده نگه داشته و عموم شهروندان به ایجاد زیرساخت در زمینه اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.

وی تاکید کرد: امروزه با توجه به پیشرفت دانش‌های بشری و نیاز نسل جوان به تحقیقات و پژوهش‌های علمی، توسعه فضاهای کتابخانه ای بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

یارمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر نام ۹ نفر از واقفان و اهداکنندگان برجسته کتاب که برخی از آنها نیز در قید حیات نیستند، همچون جلال رزمجو، ابوالقاسم عریضی، احمد انصاری پور، رضا افیونی، ریحانه نیکبخت، امید نقوی، هوشنگ الهام، غلامحسین آهنی و علیرضا کمالیان بر ستون پلاک خیران نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی ۹ خیر در مجموع بالغ بر ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اهدا شده است.

کد خبر 620792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.