رونمایی از وبگاه کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان

رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرداری اصفهان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه از وبگاه کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی با بیش از هفت هزار جلد عنوان کتاب و همچنین پادکست مرور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه اربابان امروز_ یکشنبه بیست ونهم آبان_ در مراسم رونمایی از کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اظهار کرد: کتابخانه دیجیتال تحت حمایت کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان به منظور دسترس‌پذیر کردن منابع اطلاعاتی در هر زمان و مکان، همچنین ارتقا فرهنگ مطالعه و تحقیق بین شهروندان و صرفه‌جویی در هزینه و زمان کاربران راه‌اندازی شده است.

وی گفت: استفاده از فرصت‌های آموزشی مادام‌العمر، دسترس پذیر ساختن منابع کمیاب و نایاب کتابخانه مرکزی و همچنین حفاظت از منابع آسیب پذیر نفیس و خطی و ایجاد ارتباط و همکاری بین جوامع دانشگاهی، پژوهشی و آموزشی، گردآوری، سازماندهی، پردازش و اشاعه منابع دیجیتال انجام شد.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: درگاه ورود به این کتابخانه به آدرس www.dlim.ir به همت اداره کتابخانه‌ها طراحی و بازآفرینی شده است.

وی با اشاره به رونمایی از پادکست مرور خاطرنشان کرد: پادکست مجموعه‌ای از محتواها و فایل‌های صوتی دیجیتال است که از طریق اینترنت منتشر می‌شود، پادکست‌ها معمولاً به صورت سریالی منتشر می‌شود و کاربرها می‌توانند آن‌ها را دنبال کنند و از مطالب جدید آن باخبر شوند.

اربابان ادامه داد: اصطلاح پادکست می‌تواند برای مجموعه فایل‌های صوتی دیجیتال که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند نیز به کار رود، ساخت پادکست می‌تواند پیرامون موضوعات متنوعی باشد، گاهی صحبت‌های یک نفر درباره موضوعی خاص، گاهی مکالمه چند نفر، فایل‌های آموزشی، خلاصه کتاب‌ها و یا هر موضوع دیگری می‌تواند محتوای فایل‌های صوتی را تشکیل دهد.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرداری اصفهان اضافه کرد: از ویژگی‌های خاص پادکست‌ها می‌توان به قابلیت مشترک شدن برای دریافت آن‌ها و قابلیت دانلود فایل‌ها اشاره کرد، از این رو مخاطبان می‌توان فایل‌های صوتی را دانلود کنند و هر زمان و در هر جایی که دوست داشته باشند گوش دهند. از این رو اداره کتابخانه‌ها بر آن شد تا در جهت ترویج فرهنگ مطالعه از این ظرفیت برای معرفی کوتاه و مختصر کتاب‌های منتخب خود استفاده کند.

وی اظهار کرد: تاکنون شش قسمت از پادکست‌های تولید شده در این اداره با عنوان «مرور» منتشر شده است که در هر قسمت به معرفی یک کتاب می‌پردازد، این پادکست‌ها از طریق سایت شنوتو قابل استفاده است.

کد خبر 620783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.