عملیات دستگیری تروریست‌ها در شمال غرب کشور

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «عملیات دستگیری تروریست‌ها در شمال غرب کشور» نوشت: طی روزهای گذشته برخی از شهرهای شمال‌غرب کشور به ویژه شهر مهاباد شاهد ناامنی و جولان گروه‌های آشوبگر و تروریستی در شهر بودند.

پس از فراخوان‌های متعدد ضدانقلاب در روزهای اخیر آشوبگران در این شهر کردنشین استان آذربایجان غربی به تحریک احساسات مردم و ایجاد ناامنی مشغول شدند.

آنها با حمله به اماکن عمومی، تخریب اموال خصوصی مردم، انسداد معابر و تهدید مردم با سلاح‌های سرد و گرم رعب و وحشت را در برخی مناطق این شهر حاکم کردند.

در پی تحرکات گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب در منطقه شمال‌غرب کشور، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدای سپاه اطلاعیه‌ای صادر کرد، که در آن آمده است: «این قرارگاه با تقویت نیروهای خودی در محدوده جغرافیای مأموریتی و بهره‌گیری از همکاری مردم غیور بومی به مقابله قاطعانه با عوامل ناامنی در منطقه می‌پردازد.»

قرارگاه حمزه اعلام کرده است: «ضمن تأکید بر اینکه امنیت منطقه و مردم شریف و غیور استان‌های مرزی شمال‌غرب را خط قرمز خود می‌دانیم، به اشرار مسلح و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی قاطعانه هشدار می‌دهیم در صورت ادامه شرارت و ایجاد ناامنی و مزاحمت برای مردم، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا و سایر نیروهای حافظ امنیت و نظم برخورد قاطع با آنان را در دستور کار قرار خواهند داد.»

در انتهای این اطلاعیه ذکر شده است: «دشمنان ملت ایران بارها تجربه کرده‌اند رزمندگان شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشادوش مردم غیور این منطقه که همواره حامی و پشتیبان ایران امن، قوی، مقتدر، مستقل، متحد و یکپارچه بوده‌اند، توطئه‌های گروهک‌های مزدور استکبار جهانی را خنثی و از امنیت و آرامش پایدار صیانت کرده‌اند.»

توافق مهم ایران و عراق درباره امنیت مرزها

محمدکاظم آل‌صادق، سفیر ایران در عراق نیز شب گذشته از مذاکره با طرف عراقی درباره مسائل مرزی خبر داد.

شبکه خبری العهد به نقل از آل‌صادق گزارش داد، در جریان دیدار با طرف عراقی، «درخواست کردیم که کنترل مرزها را دولت مرکزی عراق در اختیار بگیرد.» وی با بیان اینکه دولت عراق با این مطالبه موافقت کرده است، خبر داد که بغداد در خصوص خلع سلاح گروه‌های تجزیه‌طلب و اپوزیسیون، زمان درخواست کرده است.

سفیر تهران در بغداد تأکید کرد: «از دولت عراق خواستیم جدول زمانی برای انجام موضوع خلع سلاح معارضان تعیین کند.»

آل‌صادق با تأکید بر اینکه گروه‌های تجزیه‌طلب باید خلع سلاح شده و به اردوگاه‌ها به عنوان آوارگان بازگردانده شوند، خاطرنشان کرد: با طرف عراقی، بر اساس یک یادداشت تفاهم بین دستگاه‌های قضائی ایران و عراق، بر سر تبادل افراد تحت تعقیب توافق کردیم.

عملیات دستگیری تروریست‌ها در شمال غرب کشور

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شهدای امنیت در دل دریای ملت» نوشت: پیکرهای مطهر سه شهید حادثه تروریستی اخیر در اصفهان، به‌نام‌های سرهنگ اسماعیل چراغی، بسیجی شهید محمدحسین کریمی و بسیجی شهید محسن حمیدی روز گذشته با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم اصفهان تشییع شد.

پیکر مطهر این سه شهید با حضور گسترده مردم انقلابی اصفهان از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد، آیت‌الله مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان نیز بر پیکر این شهدا نماز اقامه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین تشییع با قرائت آیات قرآن کریم آغاز شد و مردم اصفهان ندای لبیک یا مهدی و لبیک یا حسین سر دادند.

در این مراسم مردم با در دست داشتن تصاویر حاج قاسم سلیمانی و پرچم ایران، سرود ملی را زیر لب زمزمه و با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند. با حضور پیکر مطهر شهدا در بین جمعیت، مردم اصفهان یک‌صدا ندای مرگ بر فتنه‌گر سر دادند و خواستار گرفتن انتقام از قاتلان شهدای امنیت شدند.
سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در این مراسم با درود به روح امام شهدا (ره)، حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت شهدای حادثه شاه‌چراغ و ایذه اظهار کرد: حضور مردم اصفهان در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ و تشییع شهدا را گرامی می‌داریم، آنان مثل امروز با امام و شهدای خود تجدید میثاق کردند.

وی با ابلاغ سلام و درود مقام معظم رهبری به مردم اصفهان افزود: انقلاب اسلامی به مردم ایران استقلال و عزت بخشید؛ ۴۳ سال است که استراتژی آمریکا بر اساس نابودی انقلاب اسلام ترسیم شده است؛ امریکایی‌ها در این مسیر تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا پیشرفت‌ها و توسعه ایران را مهار کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به شکست‌های پیاپی دشمن در جنگ سخت از مردم ایران، افزود: این شکست‌ها در تحریم‌ها و ترور چهره‌های شاخص ایران ادامه یافت؛ بنابراین معاندین جمهوری اسلامی تمام ظرفیت‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند و در همین راستا با به کار گیری امپراتوری رسانه‌ای سعی در القای ناامیدی به مردم ایران دارند.

این فرمانده ارشد، ناکامی دشمن بر سر میز مذاکرات را موجب انتخاب مسیر دیگری برای مقابله عنوان کرد و ادامه داد: دشمن اراذل، برخی چهره‌های فرهنگی و ورزشی و سران گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی را به‌خط کرد تا با انتشار تفرقه و شایعه فتنه‌ای ضد ایران به راه اندازند، اما در این مسیر با شکست روبه‌رو شدند، زیرا مردم ایران به دشمنان اجازه عمل ندادند و اعلام کردند تا آخرین قطره خون پشتیبانی انقلاب اسلامی و رهبر خود هستند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان یکی از ترفندهای دشمن را به‌کارگیری افراد خودفروخته اعلام کرد و افزود: به این افراد هشدار می‌دهیم که مردم اصفهان با کوچک‌ترین اشاره مقام معظم رهبری به میدان خواهند آمد و تومار فتنه‌گران را در هم خواهند پیچید.

وی اظهار کرد: از خواص و نخبگان انتظار می‌رود نسبت به روشنگری و تبیین اقدام کنند؛ همچنین از دستگاه قضائی می‌خواهیم که عاملان جنایت‌های اخیر را به اشد مجازات برساند.

عملیات دستگیری تروریست‌ها در شمال غرب کشور

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دست اندازهای کوچ طبیعی از پلتفرم‌ها» نوشت: با گذشت ۲۰ روز از رونمایی طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی، با هدف مهاجرت آن‌ها به پلتفرم‌های داخلی، هنوز بحث درباره آن داغ است؛ مسئولان وزارت ارتباطات، آن را بسیار راهبردی و اثرگذار می‌دانند اما برخی مسئولان و کارشناسان نظرات دیگری دارند و بر فراهم کردن زمینه‌های طبیعی و واقعی کوچ پلتفرم‌ها تاکید می‌کنند.

قالیباف رئیس مجلس اخیراً در صحن علنی بر این موضوع تصریح کرد و گفت: «انتقال کاربران از یک پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی به صورت دستوری امکان پذیر نیست و این انتقال باید به صورت کوچ که همراه با تسهیلگری و انگیزه است، انجام شود که امروز این تسهیلگری و انتقال را کم می‌بینیم، یعنی برخی دستگاه‌ها موانعی می‌گذارند که سزاوار نیست و باید رفع شود. مطمئناً اگر این پلتفرم‌ها سرعت و امنیت شخصی داشته باشند، همه ما می‌خواهیم که یک پلتفرم داخلی این کار را انجام دهد.»

از امکان تعریف کیف پول و استفاده از رمز ریال بگیرید تا حمایت‌های رایگان تبلیغاتی و معافیت‌های مالیاتی؛ همه و همه در طرح حمایتی دولت جمع شده است تا هم پلتفرم‌های بومی و هم کسب و کارهایی که به این پلتفرم‌ها مهاجرت می‌کنند، انگیزه مضاعفی برای این کار پیدا کنند. البته این‌ها فقط بخشی از حمایت‌های پیش‌بینی شده در طرح است و موارد دیگری همچون ارائه تسهیلات بانکی هم در آن دیده شده است.

اهمیت این طرح هم از نگاه دولت بسیار بالاست؛ چراکه طی دو ماه اخیر و با محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده، خساراتی به کسب و کارهای اینترنتی وارد شده و مطالبه بحقی برای جبران این خسارت‌ها شکل گرفته است. آن‌طور که دیروز، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و مسئول کارگروه راهبری اجرای این طرح اعلام کرد، شخص رئیس جمهور هم پیگیر روند اجرای طرح حمایت از کسب و کارها است.

«محمد خوانساری» گفت: «حداقل تا به حال ندیده‌ایم از عمر مصوبه‌ای ۱۰ روز کاری بگذرد و بالاترین مقام اجرایی کشور آن را پیگیری و مطالبه کند.»

مصاحبه خوانساری با خبرگزاری دولت، نکات مثبت بسیاری دارد؛ اما برخی موضوعات مطرح شده در آن، نظرات کارشناسان درباره ضعف اساسی طرح را اثبات کرد؛ به گفته او، طرح حمایت از سکوهای داخلی و کسب و کارهای فعال روی آن‌ها، از حدود یک سال قبل، آغاز شده و فیلتر شدن واتس‌اپ و اینستاگرام طی دو ماه اخیر، فقط روند اجرای این طرح را تسریع کرده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرده است که: «این مسئله مهم (طرح مورد اشاره)، چیزی نبود که پس از اعمال محدودیت‌ها به آن فکر کنیم». این همان نکته مهمی است که حالا به پاشنه آشیل طرح تبدیل شده و هر آن‌چه وزیر و معاون وزیر طی یک‌سال اخیر بافته‌اند، تقریباً پنبه کرده است؛ چراکه به اعتقاد کارشناسان، چنین طرح مهمی یک بستر مناسب برای اجرا می‌خواهد تا با ایجاد رقابت سالم بین پلتفرم داخلی و خارجی، تقاضا و عرضه واقعی شکل بگیرد؛ چیزی که اکنون در دسترس نیست!

عملیات دستگیری تروریست‌ها در شمال غرب کشور

کد خبر 620769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.