ارائه‌ خدمات به عموم مردم از طریق پنجره واحد مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مجموعه‌ بزرگی از خدمات مالیاتی از طریق پنجره واحد مالیاتی به شهروندان و مودیان مالیاتی به‌طور متمرکز و به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان امور مالیاتی، داوود منظور با بیان اینکه پنجره واحد مالیاتی با شعار «تکریم ارباب‌رجوع و تسهیل مالیات‌ستانی» به شهروندان و مودیان مالیاتی خدمات الکترونیکی مالیاتی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: هدف از ایجاد پنجره واحد مالیاتی، یکپارچه‌سازی همه سامانه‌ها در یک درگاه واحد، ایجاد وحدت‌رویه برای تسهیل و تسریع خدمات، جلوگیری از حضور فیزیکی مودیان، کاهش هزینه‌های سازمان و مودیان، جلوگیری از مصرف کاغذ و حرکت به سمت دولت الکترونیک بوده است.

وی با اعلام اینکه همه شهروندان و مؤدیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir خدمات مالیاتی را دریافت کنند، اظهار کرد: همه خدمات ارائه شده در پنجره واحد مالیاتی بر مبنای شماره شناسه ملی کاربر وارد شده به سامانه است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، امکان مشاهده جزئیات پرونده‌های مالیاتی را یکی از ویژگی‌های مهم پنجره واحد مالیاتی برشمرد و ‬گفت: مشاهده پرونده‌های مالیاتی عملکرد (درآمد)، پرونده‌های مرتبط با ارزش افزوده، پرونده‌های مرتبط با خانه‌های خالی، پرونده‌های مرتبط با خانه‌های لوکس و پرونده‌های مرتبط با خودروهای لوکس از جمله این خدمات است.

منظور، امکان دسترسی به کارپوشه مؤدیان برای عملیات مرتبط با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از قبیل مدیریت صورت‌حساب‌های خریدوفروش را از دیگر قابلیت‌های پنجره واحد مالیاتی برشمرد و تأکید کرد: با الکترونیکی شدن خدمات مالیاتی، ارتباط مؤدیان با اداره‌های مالیاتی به کمترین میزان کاهش یافته است و شهروندان در یک بستر سریع، قابل‌اطمینان و بدون پیچیدگی‌های مرسوم از آخرین وضعیت پرونده مالیاتی خود و سایر خدمات الکترونیک مالیاتی بهره‌مند خواهند شد که این امر منجر به افزایش رضایتمندی مودیان، ارتقای سلامت نظام اداری و کاهش مصرف کاغذ خواهد شد.

کد خبر 620746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.