ویرجیل فن‌دایک: حضور به‌همراه تیم‌ ملی کشورم شگفت‌انگیز است

کاپیتان تیم‌ ملی فوتبال هلند گفت: حضور در جام‌جهانی، همان‌ چیزی است که منتظرش بودم؛ ازدست‌دادن این تورنمنت یک ناامیدی بزرگ برایم می‌ساخت اما خوشحالم که بالاخره اینجا هستم و به رویای کودکی‌ام که نماینده کشورم در جام‌جهانی آن‌هم به‌عنوان کاپیتان بود، رسیدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه شروع مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی هلند پس از یک دوره غیبت قرار است در گروه نخست مقابل تیم‌های ملی قطر، سنگال و اکوادور قرار بگیرد؛ ویرجیل فن‌دایک مدافع و کاپیتان لاله‌های نارنجی نیز همراه تیم‌ملی هلند آماده جام‌جهانی می‌شود.

وقتی نمی‌توانید به تیم‌ملی کمک کنید احساس ناتوانی به‌شما دست می‌دهد

فن‌دایک در گفت‌وگو با فیفا درخصوص مصدومیتی که به آن دچار شد و بازی‌های ابتدایی مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا را از دست داد، اظهار کرد: خیلی سخت بود؛ ما واقعاً سخت کار کرده بودیم تا به رقابت‌های اروپایی و جهانی برسیم و من در زمان حساسی مصدوم شدم، تا جایی که می‌توانستم تلاش کردم تا بتوانم به‌موقع ریکاوری کنم و دوباره به تیم‌ملی ملحق شوم که امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: در لیورپول هم شرایطم با توجه به مصدومیت خوب نبود. شما می‌خواهید کمک کنید اما نمی‌توانید و از این بابت احساس ناتوانی می‌کردم که این بد است. برای اولین‌بار در سپتامبر ۲۰۲۱ برای بازی برخی مسابقات مهم مقدماتی جام‌جهانی به تیم‌ملی هلند برگشتم؛ می‌دانستیم که باید تمام تلاش خود را بکنیم و توانستیم به جام‌جهانی برسیم.

کاپیتان تیم‌ملی هلند در پاسخ به این پرسش که از زمان بازگشت شما، هلند شکست‌ناپذیر است و این چه حسی دارد، تصریح کرد: این درست است، این فقط من نیستم. می‌دانم که تأثیر زیادی در تیم دارم، زیرا کاپیتان هستم و در پست مهمی بازی می‌کنم که می‌تواند از طریق رهبری و سازماندهی بر نحوه بازی تیم تأثیر زیادی بگذارد اما در نهایت باید با یک کار تیمی بازی‌ها را برنده شویم. فکر می‌کنم تیمی شگفت‌انگیز با کیفیت بالا داریم.

جام‌جهانی همان‌چیزی است که از بچگی منتظرش بودم

فن‌دایک درخصوص اینکه چه حسی برای بازی در جام‌جهانی برای اولین‌بار دارد، خاطرنشان کرد: این شگفت‌انگیز است و همان چیزی است که مدت‌ها منتظرش بودم. از دست دادن آخرین جام‌جهانی یک ناامیدی بزرگ بود. روزهای بسیار سختی برای من و همه هلندی‌ها سپری شد؛ بنابراین این احساس شگفت‌انگیزی است که بالاخره به جام‌جهانی رفتم. این یک رؤیای کودکی است که نماینده کشورت در جام‌جهانی باشی و برای من بسیار خاص است زیرا می‌توانم کاپیتان تیم باشم و امیدوارم بتوانیم به اهداف و نتایج خاصی برسیم.

ویرجیل فن‌دایک: حضور به‌همراه تیم‌ملی کشورم شگفت‌انگیز است

وی درخصوص فرنکی دی‌یونگ و دیوی کلاسن هافبک‌های لاله‌های نارنجی در میانه‌زمین اظهار کرد: آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند، اما به نظر من واقعاً مکمل یکدیگر هستند. فکر می‌کنم فرنکی یکی از بهترین هافبک‌های فعلی جهان است. حرکات او با توپ عالی است، بسیار سخت کار می‌کند و استقامت فوق العاده‌ای دارد. درست مانند ممفیس دیپای، فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ما است. امیدوارم او بتواند در قطر بهترین عملکرد خود را داشته باشد و بتواند ما را به نتایج عالی برساند. در مورد دیوی نیز باید بگویم او در لحظات بسیار مهمی برایمان گل زده است. امیدوارم او بتواند به گلزنی خود ادامه دهد.

مدافع باتجربه تیم‌ملی هلند در پاسخ به این پرسش که در ترکیب هلند یک مدافع کمتر شناخته‌شده‌ای در این رقابت‌ها وجود دارد و آیا می‌تواند در جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ بدرخشد یا خیر؟ گفت: فکر نمی‌کنم جولین تیمبر در سرتاسر جهان خیلی معروف باشد اما مطمئن هستم که در این جام‌جهانی عملکرد و سطح وی تغییر خواهد کرد. او یک بازیکن فوق‌العاده و یک مدافع عالی است. او چشم‌های زیادی را جلب خواهد کرد.

فن‌خال صادق و روراست با رفتاری خاص است

فن‌دایک نظرش درخصوص لوئیس فن‌خال سرمربی تیم‌ملی هلند را این‌گونه عنوان کرد: او ویژگی‌های زیادی دارد. فکر می‌کنم او در نحوه برقراری ارتباط با شاگردانش خاص و بسیار صادق است و از نظر من برای ما بسیار تلاش می‌کند. انتقادی در مورد او ندارم. من دوست دارم اشخاص در حالی که محترم هستند، خیلی مستقیم و دقیق نیز باشند، زیرا این مهم‌ترین چیز است. فن‌خال تمام تلاش خود را می‌کند تا مطمئن شود که همه ما در آمادگی‌مان هستیم. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش اتفاقات و ماجراهای زیادی را پشت‌سر گذاشته و با بازیکنان خود به‌شکلی باورنکردنی کار می‌کند. بنابراین تجربیات زیادی دارد که می‌تواند به ما انتقال دهد و همه ما بازیکنان می‌توانیم از او چیزهای زیادی یاد بگیریم.

دوست دارم در جام‌جهانی با برزیل بازی کنیم

وی در رابطه با گروه اول این رقابت‌ها که هلند در آن قرار دارد خاطرنشان کرد: جام‌جهانی هرگز آسان نخواهد بود. مهم نیست که باید مقابل چه تیمی بازی کنید. اما من فکر می‌کنم سنگال سخت‌ترین رقیب در بین این سه بازی برای ما خواهد بود. اکوادور نیز حریف بسیار سختی است و متفاوت از سایر تیم‌ها بازی می‌کند. هر مسابقه چالش جدیدی خواهد بود و بازی آسانی پیش‌رویمان نخواهد بود.

مدافع بلندقامت لاله‌های نارنجی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم یا بازیکن خاصی وجود دارد که بخواهد در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با آن روبرو شود؟ گفت: مطمئناً دوست دارم مقابل برزیل بازی کنم.

فن‌دایک درخصوص اهمیت حضور ممفیس دیپای در تیم‌ملی هلند تصریح کرد: حضور او خیلی مهم است. اول به‌خاطر گل‌هایی که می‌زند و پاس‌گل‌هایی که می‌دهد، توانایی‌اش در حفظ توپ، نحوه ارتباطش با بازیکنان اطرافش و تمام تلاشی که انجام می‌دهد نیز او را به یک بازیکن عالی تبدیل کرده است. او نه تنها یک عامل مهم در زمین، بلکه در خارج از آن نیز یک چهره مهم برای تیم است. سایر بازیکنان به‌خاطر شخصیتی که دارد به او نگاه می‌کنند و به او گوش می‌دهند تا از وی یاد بگیرند، ممفیس دیپای برای ما یک سرمایه بزرگ و یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم است اما در نهایت یک بازیکن باید در زمین بازی کند و ممفیس قطعاً یکی از نفرات اصلی خواهد بود.

در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۰ دلم گرفت

کاپیتان تیم‌ملی هلند در رابطه با زیباترین گل جام‌جهانی که تا به حال دیده گفت: فکر می‌کنم بهترین گلی که می‌توانم به آن فکر کنم گل جیووانی فن‌برونکهورست به اروگوئه است. گلش به هلند کمک کرد تا به فینال جام‌جهانی ۲۰۱۰ برسد.

فن‌دایک درخصوص اینکه آیا دیدارهای تیم‌ملی هلند در جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی را به خاطر دارد خاطرنشان کرد: در آن زمان به‌عنوان یک هوادار، جام‌جهانی را تماشا می‌کردم. به‌یاد دارم زمانی‌که شانس گلزنی هلند مقابل اسپانیا توسط آرین روبن از دست رفت دلم گرفت و ناراحت شدم. خیلی لحظه بدی بود اما فکر می‌کنم همه بازیکنان به همدیگر افتخار می‌کردند. امیدوارم بتوانیم در کنار هم به دستاوردهای زیبایی مانند آن تیم برسیم.

کد خبر 620743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.