شهرداری اصفهان در «روز اصفهان» تنها بود

به مناسبت روز اصفهان بیش از ۳۶۰ برنامه توسط شهرداری اصفهان اجرا شد که نمایش بزرگ ترکیبی «تا پای جان»، تجلیل از ۲۸۰ بانوی شهیده اصفهان، ششمین جشنواره تولیدات هنری فانوس، شب شعر خروش لاجوردی و ده‌ها برنامه‌ دیگر در مناطق مختلف شهری، ازجمله این برنامه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۲۵ آبان سالروز تشییع ۳۷۰ شهید اصفهانی است. در عصر همین روز در سال ۱۳۶۱، به‌رغم تعداد زیاد شهدا، کاروان‌هایی شامل نیروی انسانی و کمک‌های مردمی به جبهه‌ها اعزام شدند. فداکاری مردم اصفهان مورد توجه حضرت امام (ره) قرار گرفت و در دو مرحله از این اقدام تجلیل کردند.

از سال‌ها پیش این مناسبت در اصفهان گرامی داشته می‌شد که با نام‌گذاری رسمی این روز به نام «روز اصفهان» توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، گرامیداشت این روز به وظیفه‌ای عمومی برای تمام دستگاه‌های فرهنگی شهر تبدیل شد، اما شهرداری اصفهان در پاسداشت این روز به معنای واقعی تنها بود.

همراهی سایر دستگاه‌های فرهنگی شهر اصفهان در مقایسه با معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان به گونه‌ای ناچیز بود که گویی این روز را «روز شهرداری اصفهان» نام نهاده بودند، نه «روز اصفهان»!

مجتبی شاهمرادی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای بیش از ۳۶۰ برنامه به این مناسبت خبر داده است که نمایش بزرگ ترکیبی «تا پای جان»، تجلیل از ۲۸۰ بانوی شهیده اصفهان، ششمین جشنواره تولیدات هنری فانوس، شب شعر خروش لاجوردی و ده‌ها برنامه‌ریز و درشت دیگر در مناطق مختلف شهری، از جمله آن‌ها بود.

پس از آن حوزه هنری با چند برنامه هنرمندانه این روز را گرامی داشت و بنیاد شهید نیز تقارن این روز با سفر قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس این بنیاد را برای اجرای چند برنامه مناسبتی مناسب دانست، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه‌ها، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و حوزه‌های علمیه هیچ‌یک برنامه‌ای برای این روز نداشتند.

روز اصفهان، روز مردم اصفهان و روز ایثار و مقاومت این شهر است. مطالبه پاسداشت این روز تنها از یک دستگاه، همدلانه و مسئولانه نیست و انتظار همراهی از متولیان فرهنگ در این شهر، بیش از این‌ها بود.

کد خبر 620709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.