گرانی، سد بزرگ نوسازی خودروهای فرسوده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مشکلات بزرگ در فرایند تعویض خودروهای فرسوده، گران‌قیمت‌بودن آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به گرانی ون‌های تازه رونمایی شده در تهران، اظهار کرد: یکی از مشکلات تعویض خودروهای فرسوده، گران بودن قیمت آن‌ها است، رانندگان باید مبالغ زیادی برای نوسازی ناوگان خود هزینه کنند که از توان آنها خارج است که امیدواریم کمک‌های دولتی برای نوسازی ون‌ها ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۸۵ تعدادی خودروهای ون از روسیه وارد کشور شد که در حال حاضر فرسوده و ناکارآمد شده است، گفت: این ون‌ها علاوه بر فعالیت در خطوط تاکسی در خطوط اتوبوسرانی که مسافر کمی دارد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، امیدواریم بتوانیم از دولت کمک بگیریم تا صاحبان این ون‌ها بتوانند خودروهای خود را نوسازی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به به‌روزرسانی نشدن سامانه «تهران من» افزود: این مشکلات پس از هک شدن سامانه شهرداری پیش آمده است و برداشت شهرداری نیز این بود که ورود از طریق سامانه «تهران من» انجام شده و تمام سیستم‌ها را به‌هم ریخته است، لذا در این زمینه تذکر لازم داده شد.

وی پیشنهاد داد: شهرداری به جای اینکه تمام سامانه‌های شهرداری روی یک خط یا سکو باشد، خطوط و سکوهای متفاوتی ایجاد شود تا این مشکلات ایجاد نشود.

چمران با بیان اینکه کاهش خدمات از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران مسائلی را ایجاد کرده است، افزود: مشکلاتی که در ورزشگاه‌ها ایجاد شده بزرگ است و نرخ ورزشگاه‌های شهرداری بیشتر شبیه شوخی است، در حالی که نرخ سانس‌های ورزشی دولت بیشتر از نرخ شهرداری است؛ راه‌حل این است که حداقل نرخ‌ها را به نرخ‌های دولتی برسانیم؛ چراکه اگر نرخ پایین باشد، سرمایه‌گذار ناراضی می‌شود و اقداماتی همچون گرانی بلیت‌ها را انجام می‌دهد که امیدواریم برای سال آینده این مسئله رفع شود.

کد خبر 620692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.