معرفی تیم‌های روز اول مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

پیکارهای روز نخست مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دیدار قطر و اکوادور پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران پیکارهای روز نخست مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دیدار قطر و اکوادور پیگیری می‌شود. شهر الخور واقع در ۵۷ کیلومتری شمال دوحه میزبان استادیوم البیت با گنجایش ۶۰ هزار تماشاچی میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی قطر بین تیم کشور میزبان و اکوادور است.

تیم ملی فوتبال قطر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تیم ملی فوتبال قطر

تیم ملی فوتبال قطر با لقب عنابی‌ها نماینده این کشور در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است و در حال‌حاضر در جایگاه ۴۹ رنکینگ فیفا قرار دارد. کشور قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و به همین دلیل توانسته به جمع تیم‌های منتخب جام جهانی راه پیدا کند و اولین حضور خود را در این دوره از مسابقات تجربه کند.

ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و ورزشگاه جاسم بن محمد ورزشگاه‌های خانگی تیم ملی قطر است و بازی‌های خانگی تیم ملی قطر در این دو ورزشگاه برگزار برگزار می‌شود. به‌دلیل سیاست‌های کشور قطر در جذب استعدادهای خارجی، بیشتر افراد تیم قطر را بازیکنان غیربومی تشکیل می‌دهند؛ در کنار حضور بازیکنان غیربومی سرمایه‌گذاری خوب کشور قطر در ورزش فوتبال باعث شده تیم قطر در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

تیم ملی فوتبال قطر در سال ۱۹۹۳ قطر موفق شد در رتبه ۵۳ فیفا بایستد و برای اولین بار با هدایت سباستیائو لاپولا در زمین خود، عربستان را شکست دهد. قطر سال ۱۹۹۸ در مرحله مقدماتی منطقه آسیا به جام جهانی فرانسه صعود کرد اما پس از شکست مقابل تیم چین و ایران در آخرین بازی خود مقابل عربستان شکست خورد و حذف شد.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تیم ملی فوتبال اکوادور

تیم ملی اکوادور با لقب «سه رنگ‌ها» که اشاره به رنگ پرچم این کشور دارد، در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۴۵۲.۶۳ امتیاز در رتبه ۴۴ قرار دارد. رنگ لباس اول این تیم زرد و آبی و لباس دوم آبی و سفید است. تیم ملی فوتبال اکوادور سعی می‌کند استایلی شبیه به کلمبیا داشته باشند.

تیم ملی اکوادور به دنبال پرورش استعداد کشورش در فوتبال است و فوتبالی نسبتاً کند و دفاعی دارد، اما در تغییر فاز دفاعی به حمله سرعت خوبی را دارا است. یکی از نقاط قوت اکوادور هماهنگی قابل توجه میان بازیکنان به دلیل حضور اغلب بازکنان این تیم در لیگ داخلی کشور، است.

تیم ملی اکوادور تاکنون در سه جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حضور داشته است و چهارمین مرتبه در جام ۲۰۲۲ قطر شرکت می‌کند. اکوادور در اولین حضور خود در جام ۲۰۰۲ کره و ژاپن در مرحله گروهی، در دومین حضورش در جام ۲۰۰۶ آلمان در مرحله یک هشتم نهایی و در سومین حضورش در جام ۲۰۱۴ برزیل در مرحله گروهی حذف شد.

المعز علی در رادار تیم‌های اروپایی

نکات جذاب روز اول جام جهانی قطر

المعز علی، بازیکن مهاجم تیم ملی قطر در دیدار افتتاحیه جام جهانی به دنبال شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ قطر است اما در طرف مقابل اکوادور نیز نمی‌خواهد روند کلین‌شیت‌های متوالی‌اش قطع شود. مهاجم تیم ملی قطر که ۴۲ گل خود را در ۸۵ بازی ملی به ثمر رسانده، از این حیث با منصور مفتاح هم‌تراز شد که از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۰ میلادی با ۸۱ بازی برای تیم ملی قطر ۴۲ گل ملی به ثمر رساند.

اگر معز علی بتواند برای میزبان گلزنی کند، ضمن تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ قطر، به ۶ کلین‌شیت پیاپی اکوادور پایان می‌دهد. معز علی، چهل‌ودومین گل ملی خود را نهم نوامبر ۲۰۲۲ در پیروزی یک بر صفر مقابل آلبانی و در آخرین دیدار دوستانه قطر پیش از شروع جام جهانی به ثمر رساند.

البیت قطر زیباترین استادیوم فوتبال در جهان !؟ + تصاویر | لست سکند

ورزشگاه البیت میزبان دیدار افتتاحیه جام جهانی قطر ۲۰۲۲

  • نام عربی: استاد البیت
  • نام انگلیسی: Al Bayt Stadium
  • ظرفیت: ۶۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۴۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر الخور، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه از جمله دیدار افتتاحیه

استادیوم «البیت» در شهر الخور قرار دارد و دورترین ورزشگاه به دوحه است. استادیوم البیت با سازه‌ای شبیه خیمه پوشیده شده و نام خود را از چادرهای سنتی قطر گرفته است. طراحی این استادیوم به‌نحوی، نمایانگر گذشته و حال قطر است.

البیت، مجهز به سامانه خنک‌کننده است و سقف متحرک آن، مکملی برای فناوری سرمایشی این ورزشگاه است. استادیوم البیت ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد. بخش فوقانی ورزشگاه پس از جام جهانی برداشته خواهد شد و ظرفیت ورزشگاه به ۳۲ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل پنج ستاره و یک مرکز خرید در ورزشگاه افتتاح خواهد شد.

در بیرون ورزشگاه پیست‌های دو، دوچرخه‌سواری و شترسواری ساخته شده و در اطراف ورزشگاه، پارک‌ها و محوطه‌های سبزی برای برای فراهم کردن فضاهای خانوادگی ایجاد شده است. این استادیوم در مقایسه با دیگر استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در فاصله دورتری از مرکز شهر دوحه قرار دارد و تماشاگران برای رسیدن به آن باید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.

کد خبر 620649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.