آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ کشور ایران

تیم ملی فوتبال ایران ملقب به یوزها تاکنون سابقه حضور در شش جام جهانی را دارد و اکنون برای سومین دوره متوالی راهی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران یک تیم فوتبال بین‌المللی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران فعالیت می‌کند. ایران از سال ۲۰۰۰ و با تشکیل فدراسیون فوتبال غرب آسیا به این فدراسیون پیوست و در بازی‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا شرکت کرد و از سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از دو عضو بنیانگذار، فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی را بنیان نهاد و با ترک کردن فدراسیون فوتبال غرب آسیا به این فدراسیون پیوست. تیم ملی فوتبال ایران تا کنون سابقه حضور در ۶ جام جهانی را دارد و اکنون برای سومین دوره متوالی راهی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ شده و امیدوار است در ششمین حضور خود در این تورنمنت معتبر برای نخستین بار صعود از گروه را جشن بگیرد.

تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ با چالش‌های زیادی مواجه بود و در این راه سه مربی به خود دید. در حال حاضر ایران با هدایت مجدد کارلوس کی‌روش در قطر به میدان خواهد رفت و امیدوار است با تکیه بر تجربه لژیونرهای متعدد و استفاده از تجربه دو جام جهانی قبلی از مرحله گروهی جام صعود کند.

تخت جمشید شیراز | اطلاعات کامل + عکس و راهنمای بازدید - کجارو

معرفی کشور ایران

ایران، در غرب آسیا و در منطقه غرب آسیا قرار دارد. این کشور با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت، دومین کشور بزرگ این منطقه جغرافیایی است. ایران از شمال غرب با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، از شمال با دریای خزر، از شمال شرق با ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان، از جنوب با خلیج فارس و دریای عمان و در غرب با عراق و ترکیه هم‌مرز است. ایران جایگاه استراتژیکی در منطقه خلیج فارس دارد و تنگه هرمز در جنوب آن، مسیری حیاتی برای انتقال نفت خام است. جمعیت کل ۳۱ استان ایران بیش از ۸۴ میلیون نفر بوده و تهران، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایران است. کشور ایران، جامعه‌ای با قومیت و فرهنگ‌های گوناگون دارد و گروه قومی و فرهنگی غالب این کشور، برآمده از فارسی‌زبانان آن است. در کنار آنان، قومیت‌های دیگری، همانند اقوام آذری و کُرد و عرب و لر، بلوچ و ترکمن وجود دارند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اسلام شیعه را دین رسمی ایران اعلام کرده‌است. زبان رسمی ایران، فارسی است.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تاریخچه فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران یک تیم فوتبال بین‌المللی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران فعالیت می‌کند. ایران از سال ۲۰۰۰ و با تشکیل فدراسیون فوتبال غرب آسیا به این فدراسیون پیوست و در بازی‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا شرکت کرد. ایران توانست چهار بار و در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ قهرمان این بازی‌ها شود. ایران از سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از دو عضو بنیانگذار، فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی را بنیان نهاد و با ترک کردن فدراسیون فوتبال غرب آسیا به این فدراسیون نوین پیوست.

اولین بازی رسمی تیم ملی ایران در ۳ شهریور ۱۳۲۰ در کابل و برابر افغانستان برگزار شد که با تساوی به پایان رسید. ورزشگاه امجدیه نخستین ورزشگاه خانگی تیم ایران بود و از سال ۱۳۵۳ و گشایش ورزشگاه آزادی برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴، تیم ملی در این ورزشگاه از حریفان خود میزبانی می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود و تا کنون سه مرتبه در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌است. تیم ملی ایران از سال ۱۹۷۴ در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال شرکت دارد و پیش از این در دوره‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴و ۲۰۱۸ موفق به حضور در مرحله گروهی این بازی‌ها شده‌است. این تیم تا سال ۱۹۷۸ در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کرد و در المپیک‌های ۱۹۶۴ توکیو، ۱۹۷۲ مونیخ و ۱۹۷۶ مونترال موفق به راه‌یابی به مرحله گروهی شد.

تیم ملی فوتبال ایران برای سومین دوره متوالی راهی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ شده و امیدوار است در ششمین حضور خود در این تورنمنت معتبر برای نخستین بار صعود از گروه را جشن بگیرد.

فیفا خطاب به تیم ملی ایران: دلمان برایتان تنگ می‌شود | دیجی‌کالا مگ

تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران ملقب به یوزها به ارزش ۵۹ میلیون و ۵۳ هزار یورو در جایگاه بیستم فیفا قرار دارد و با هدایت کارلوس کی‌روش، میانگین سنی ۲۸.۹ و میانگین قدی ۱۸۳.۲ برای سومین دور پیاپی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است. یوزه‌ای ایرانی در ۷ بهمن ۱۴۰۰ بعد از پیروزی ۱ بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال عراق به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. گران‌ترین بازیکن ایران مهدی طارمی بازیکن پورتو به ارزش ۲۰ میلیون یورو است.

تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ با چالش‌های زیادی مواجه بود و در این راه سه مربی به خود دید. در حال حاضر ایران با هدایت مجدد کارلوس کی‌روش در قطر به میدان خواهد رفت و امیدوار است با تکیه بر تجربه لژیونرهای متعدد و استفاده از تجربه دو جام جهانی قبلی از مرحله گروهی جام صعود کند.

جاسوس انگلیسی در اردوی تیم ملی ایران! | طرفداری

آشنایی با ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران

علی دایی: علی دایی علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندس‌لیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. وی با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، دومین گلزن در رده بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان است، درحالیکه سال‌ها عنوان بهترین گلزن بازی‌های ملی جهان را به یدک می‌کشید که به دست رونالدو شکسته شد. دایی با ثبت ۱۴ گل، رکورد بیشترین گلزنی در تمام ادوار جام ملت‌های آسیا را هم در اختیار دارد. دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود. وی در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد. دایی از سوی ای‌اس‌پی‌ان به عنوان یکی از ده بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا انتخاب شده و همچنین توسط فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال در تیم منتخب قرن ۲۰ آسیا قرار گرفته‌است.

مهدی مهدوی‌کیا: مهدی مهدوی‌کیا بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است که سابقه بازی در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل‌آذین و داماش گیلان را در کارنامه دارد. مهدوی‌کیا در سال ۲۰۰۳ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد. وی دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳–۲۰۰۲ و ۲۰۰۴–۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد، هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند. وی از سوی نشریه کیکر عنوان بهترین بال راست بوندس‌لیگا را به دست آورد. از دیگر افتخارات ورزشی مهدوی‌کیا انتخاب در لیست ۱۱ نفره تیم منتخب قرن هامبورگ می‌باشد که در جشن ۱۲۵ سالگی این باشگاه اعلام شد. مهدوی کیا سال‌ها به استفاده از سانترها و شوت‌های فوق‌العاده او در تیم ملی تأثیر گذار بود و در پرسپولیس هم دوران اوج خوبی را سپری کرد. مهدوی‌کیا در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در فینال جام حذفی پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، از فوتبال خداحافظی کرد. از وی به عنوان موفق‌ترین لژیونر ایرانی نام می‌برند.

سردار آزمون: سردار آزمون در پست مهاجم برای بایر لورکوزن و تیم ملی تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. وی در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران و سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است. از باشگاه‌هایی که سردار آزمون در آن‌ها حضور داشته‌است، می‌توان به باشگاه سپاهان، روستوف، روبین کازان، زنیت سن پترزبورگ و بایر لورکوزن اشاره کرد. آزمون همچنین در لیگ قهرمانان اروپا توانسته ۸ گل را به نام خود ثبت کند که به ترتیب در برابر اندرلیخت، آژاکس آمستردام، بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید، بنفیکا، المپیک لئون و چلسی با ثمر رسیده‌اند تا وی را به بهترین گلزن ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کنند. وی ۵ گل در لیگ اروپا به ثمر رسانده.

مهدی طارمی: مهدی طارمی در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پورتو در لیگ برتر فوتبال پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. وی در الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در ریو آوه در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. طارمی در فصل ۲۱–۲۰۲۰ با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ را در مقابل چلسی با ضربه برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال ۲۰۲۱ شد. طارمی در فصل ۲۲–۲۰۲۱ تأثیرگذارترین بازیکن از نظر بیشترین گل و پاس گل در لیگ پرتغال شد و در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت. طارمی در رده ملی از سال ۱۳۹۴ به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ بود. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ در هر سه مسابقه به میدان رفت در و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت. مهدی طارمی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از بازیکنان تأثیر گذار تیم ملی بود که گل و پاس گل‌های سرنوشت سازی داد و با عملکرد فوق‌العاده‌اش در بازی ایران و عراق و به ثمر رساندن تک ل ایران باعث شد تیم ملی ایران اولین تیم صعود کننده آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۲ باشد. مهدی طارمی با ۴ گل برترین گلزن مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا لقب گرفت.

علیرضا جهانبخش: علیرضا جهانبخش در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال فاینورد و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. فوتبال خود را از داماش گیلان آغاز کرد، جهانبخش در پایان فصل ۲۰۲۱–۲۰۲۰ از تیم فوتبال برایتون اند هوو آلبیون لیگ برتر فوتبال انگلستان جدا شد و به لیگ هلند بازگشت. وی هم‌اکنون در تیم فوتبال فاینورد روتردام در لیگ برتر فوتبال هلند عضویت دارد.
علیرضا جهانبخش نخستین بازی ملی خود را در سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ مقابل تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملی خود را در همین بازی و پیروزی ۳ بر صفر برابر تایلند در ۲۴ آبان ۱۳۹۲ به ثمر رساند. جهانبخش توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ دعوت شد و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ پس از رضا قوچان نژاد موفق به گلزنی در برابر تیم ملی قطر شد. جهانبخش در فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۴ به عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند برگزیده شد و در سال ۲۰۱۵ به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ برگزیده شد، جهانبخش همچنین در فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ با ۲۱ گل زده آقای گل لیگ هلند شد و به عنوان نخستین بازیکن ایرانی لقب گرفت که در یکی از لیگ‌های اروپایی موفق شده عنوان آقای گلی را به دست آورد.

واکنش کی‌روش به اردوی اتریش چه بود؟ | پایگاه خبری تحلیلی فرتاک نیوز

بهترین مربی‌های تیم ملی ایران

والدیر وی را مربی برزیلی فوتبال است. معروفیت وی در ایران به خاطر مربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی فوتبال استرالیا بود که منجر به صعود تیم ایران به جام جهانی فرانسه در سال ۱۹۹۸ شد. وی سابقه مربیگری در تیم ملی فوتبال عمان را نیز دارد.

برانکو ایوانکوویچ برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ بود و هدایت ایران را در برانکو ایوانکوویچ با بیش از ۵۰ بازی بر عهده داشت. بهترین رتبه ایران در رده‌بندی فیفا، در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۵، و در حالی که تیم ملی با هدایت برانکو در یک بازی مانده به پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ صعود خود به این مسابقات را قطعی کرده بود کسب گردید. در این رده‌بندی تیم ملی ایران با قرار گرفتن در رده پانزدهم فیفا بهترین رنکینگ تاریخ فوتبال ایران را به دست آورد. سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را در آن زمان، برانکو ایوانکوویچ بر عهده داشت.

کی‌روش در میان مربیانی که تاکنون در تیم ملی فوتبال مردان ایران به مربیگری پرداخته‌اند، طولانی‌ترین دوران مربیگری را از آن خود کرده‌است. در دوران مربیگری کی‌روش، تیم ملی ایران به مدت ۱۷ ماه در جایگاه نخست رنکینگ تیم‌های آسیایی قرار گرفته‌است که طولانی‌ترین زمان در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است. نخستین بازی رسمی کی‌روش با تیم ایران، بازی دوستانه‌ای برابر ماداگاسکار بود که در ۲۶ تیر ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و ایران یک بر صفر پیروز شد. در صدمین بازی کی‌روش به‌عنوان سرمربی ایران، در بازی نیمه‌نهایی مقابل ژاپن، شاگردان کی‌روش، نخستین گل‌های خود را در این مسابقات دریافت کرده و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند. وی پس از پایان این بازی، تیم ملی ایران را ترک کرد. بلافاصله بعد از برکناری دراگان اسکوچیچ با نظر مساعد مهدی تاج، کارلوس کی روش مجدد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد.

دراگان اسکوچیچ بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال اهل کرواسی است، وی از ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت. اسکوچیچ مربیگری را در سال ۲۰۰۴ در باشگاه فوتبال ریکا آغاز کرد. وی در فوتبال باشگاهی ایران سابقه سرمربیگری در تیم‌های ملوان، فولاد، خونه به خونه و صنعت نفت، تیم ملی فوتبال ایران را دارد. وی در ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و پنجمین سرمربی کروات شاغل به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود.

اسکوچیچ در ۱۵ مهر ۱۴۰۰ با برد مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، توانست به رکورد ۱۰ برد پیاپی با تیم ملی ایران را برای این تیم ثبت کند همچنین در بهمن ۱۴۰۰ با صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ توانست سریع‌ترین صعود تاریخ ایران به این رقابت‌ها را رقم بزند. اسکوچیچ در سال ۲۰۲۱ در زمره ۲۵ مربی برتر جهانی قرار گرفت. وی در ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران عزل شد.

FC Persepolis Official Logo.svg

باشگاه فوتبال پرسپولیس

پرسپولیس پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. این باشگاه یکی از پرافتخارترین و پر هوادارترین باشگاه فوتبال در ایران و آسیا است و شهرآورد این تیم با استقلال، مهم‌ترین بازی باشگاهی در ایران است. همچنین طبق گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به‌عنوان پر هوادارترین تیم فوتبال آسیا شناخته شده‌است و پس از آن دالیان چین و الهلال عربستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شبکه ورزشی «ای‌اس‌پی‌ان» در سال ۲۰۱۲، نیز در گزارشی از باشگاه‌های پر هوادار آسیا، این باشگاه را بالاتر از دیگر باشگاه‌های آسیایی، پر هوادارترین باشگاه فوتبال آسیا معرفی کرد.

کلیپ تیم ملی برای جام جهانی- ویدیو ورزش سه

لیست بازیکنان تیم ملی ایران

دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نیازمند

مدافعان: رامین رضائیان، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی

هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت اللهی، احمد نورالله‌ی، علی کریمی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، وحید امیری

مهاجمان: علی قلیزاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی

رسانه قطری: تیم ملی ایران امیدوار به تاریخ سازی در جام جهانی است | خبرگزاری  فارس

افتخارات تیم ملی فوتبال ایران

بین‌قاره‌ای

چلنج کاپ آسیا–اقیانوسیه (قهرمانی در سال ۲۰۰۳)
جام ملت‌های آفریقا–آسیا (نایب قهرمان در سال ۱۹۹۱)

قاره‌ای

جام ملت‌های آسیا (قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ۱۹۷۶)
بازی‌های آسیایی (قهرمانی در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۹۰، ۱۹۹۸)

منطقه‌ای

قهرمانی فوتبال غرب آسیا (قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸)

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های ملی آمریکا، ولز و ایران رقبای ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. تیم ملی ولز با پیروزی مقابل اوکران صعودی پیش‌بینی نشده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته است و در یک گروه سخت با تیم ملی ایران، آمریکا و انگلیس هم‌گروه شده. ولزی‌ها شانس زیادی برای صعود ندارند. ولز، تیمی به محوریت گرت بیل که معمولاً با نمایش‌های خیره کننده وی عملکرد خوبی نشان می‌دهد.

تیم ملی فوتبال ایران از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود. تیم ملی ایران با ستاره‌های زیادی از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و… به عنوان دومین تیم صعود کننده از این گروه شانس زیادی دارد و رقیبی سخت برای دیگر تیم‌ها است.

انگلیس در ادوار گذشته برابر تیم‌های آسیایی و آفریقایی هم عملکردی غیرمنتظره داشته است، ازجمله در جام جهانی ۱۹۸۶ که با وجود قدرت بالایشان برابر تیم ملی مراکش یک بر صفر بازنده شد؛ انگلیس که در جام گذشته به نیمه‌نهایی و در یورو ۲۰۲۰ نیز به فینال رسید، بی‌تردید امسال از مدعیان اصلی جام است.

تیم آمریکا با سرمایه‌گذاری در فوتبال در سالیان اخیر به موفقیت‌های مهمی در فوتبال دست پیدا کند. تیم ایران هنوز لذت پیروزی ۱۹۹۸ را تازه می‌بیند. ایران پس کش‌وقوس‌های زیاد برای هدایت این تیم، با هدایت کی‌روش راهی جام ۲۰۲۲ شد. تیم ایران شانس دوم صعود از این گروه است.

برنامه بازی‌های تیم ملی آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲

دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس - ایران ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

جمعه ۴ آذر: ولز – ایران ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی

سه شنبه ۸ آذر: ایران - آمریکاساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه الثمام

کد خبر 620643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.