لواندوفسکی: رویای من گلزنی در جام‌جهانی است/مسی فوتبال را برای همیشه تغییر داد

کاپیتان تیم‌ملی فوتبال لهستان گفت: به آخرین جام‌جهانی‌ام فکر می‌کنم و امیدوارم در این رقابت‌ها، گلزنی که رویای من است تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه شروع رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی لهستان در خاک دوحه تمرینات خود را دنبال می‌کند تا روز _سه‌شنبه اول آذرماه_ در نخستین بازی مرحله گروهی این مسابقات در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری ۹۷۴ به‌مصاف مکزیک برود.

«رابرت لواندوفسکی» مهاجم و کاپیتان تیم ملی لهستان که بالاخره به آوردگاه بزرگ ملی رسیده، رؤیای به‌ثمر رساندن اولین گل خود را در جام‌جهانی در سر می‌پروراند، زیرا به دنبال جبران ناکامی‌های خود در دوره‌های گذشته جام‌جهانی است.

لواندوفسکی پس از به‌ثمر رساندن (۱۸ گل) در تمام رقابت‌ها در فصل جاری باشگاهی اروپا، یکی از تک‌تیراندازان نخبه فوتبال جهان به‌شمار می‌رود و تنها ارلینگ هالند (۲۳ گل) و کیلیان امباپه (۱۹ گل) در پنج لیگ معتبر اروپا گل‌های بیشتری نسبت به وی زده‌اند. مهاجم بارسلونا اگرچه هنوز در جام‌جهانی موفق به گلزنی نشده، با ۷۶ گل در ۱۳۴ بازی، بهترین گلزن تاریخ لهستان است.

لهستان در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در رقابت‌های جام‌جهانی غایب بود و دوره گذشته نیز در انتهای جدول مرحله‌گروهی قرار گرفت؛ لواندوفسکی می‌خواهد اشتباهات ناامیدکننده دوره قبلی را جبران کند.

این بازیکن ۳۴ ساله در آستانه آغاز رسمی جام‌جهانی در گفت‌وگوی خود اظهار کرد: «مطمئناً به آخرین جام جهانی‌ام فکر می‌کنم. گلزنی در جام‌جهانی رؤیای بزرگی است و برای این رؤیا هر کاری خواهم کرد؛ امیدوارم در این جام‌جهانی این اتفاق بیفتد و بتوانم گلزنی کنم.»

این مهاجم در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برای لهستان روی ۱۳ گل (دو برابر بیشتر از هم‌تیمی‌های ملی خود) به‌طورمستقیم تأثیرگذار بود (۹ گل و ۴ پاس‌گل). از همین‌رو لهستان امیدوار است بتواند رکورد ضعیف خود را در بازی روز سه‌شنبه برابر مکزیک بشکند؛ زیرا در هشت بازی قبلی خود در جام‌جهانی، فقط یک‌بازی را با پیروزی آغاز کرده بود که به پیروزی سه بر دو مقابل آرژانتین در سال ۱۹۷۴ مربوط می‌شود.

همچنین دیدار دو دشمن آشنا در گروه سوم جالب توجه است و لواندوفسکی با «مسی» اسطوره بلوگرانا در تیم ملی آرژانتین روبه‌رو خواهد شد. مهاجم سابق بایرن‌مونیخ در این‌خصوص افزود: خوشحال خواهم شد که این فرصت را داشته باشم تا مقابل آرژانتین و مسی بازی کنم؛ او فوتبال را برای همیشه تغییر داد. برای همه چیزهایی که به‌دست می‌آورم و این خاطراتی که در جام جهانی رقم می‌خورد خوشحالم، بنابراین اکنون زمان لذت‌بردن از این اتفاقات است.

کد خبر 620636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.