پرداخت معوقات بازنشستگان تا پایان امسال

رئیس هیئت‌ مدیره کانون بازنشستگان اصفهان با اشاره به پرداخت یک ماه از معوقات بازنشستگان گفت: افزایش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح از شهریورماه امسال آغاز شد.

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از پنج ماه پیگیری، افزایش ۳۸ درصد به‌اضافه ۵۱۵ هزار تومان اتفاق افتاد؛ درخواست ما پرداخت یک‌جای مطالبات پنج‌ماهه بازنشستگان بود اما به دلایلی مانند نبود منابع مالی قرار شد به‌طور ماهانه تا پایان امسال معوقات پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بنابراین اکنون، هم‌زمان با پرداخت حقوق آبان ماه مطالبات فروردین‌ماه بازنشستگان واریز شده است.

وام بازنشستگان جنبه رسانه‌ای دارد

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان اصفهان در ارتباط با وام بازنشستگان گفت: به‌طورمعمول منابع مالی برای پرداخت چنین وام‌هایی وجود ندارد و فقط جنبه رسانه‌ای و خبری دارد.

هاشمی اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال در بیست‌وپنجم تیرماه امسال، سهمی حدود ۱۰ هزار وام برای بازنشستگان استان در نظر گرفته شد که دو هزار و ۳۵۰ سهم آن به بازنشستگان شهر اصفهان تعلق می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس‌ازآن ثبت‌نام متقاضیان این وام انجام گرفت و اسامی وارد سایت گردید اما بیشتر از دو ماه پرداخت این وام به طول انجامید و بعدازآن هم، سهمیه‌ای برای وام بازنشستگان اختصاص داده نشده است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان اصفهان تأکید کرد: بیش از ۶۵ درصد از حقوق‌بگیران تأمین اجتماعی، حداقل بگیر یا زیر حداقل بگیر با کمتر از ۱۰ سال سابقه کار هستند که به دلیل تورم و گرانی‌های ناشی از حذف ارز دولتی در فشار معیشتی زیادی قرار گرفته و حلاوت افزایش نرخ حقوق خود را حس نکرده‌اند.

کد خبر 620623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.