قطر-اکوادور/لحظه‌شماری‌ به پایان رسید

جام‌جهانی ۲۰۲۲، امروز ساعت ۱۹:۳۰ با دیدار افتتاحیه میان قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت شهر الخور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از مدت‌ها لحظه‌شماری و هیجان فراوان برای شروع جدیدترین دوره از بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان، رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ آغاز می‌شود و تیم‌های ملی قطر و اکوادور در بازی افتتاحیه برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

ورزشگاه «البیت» میزبان بازی افتتاحیه خواهد بود؛ استادیومی با ظرفیت ۶۰ هزار نفر و از چادرهایی که در طول تاریخ توسط عشایر قطر و منطقه خلیج‌فارس مورد استفاده قرار می‌گرفت الگو و الهام گرفته است. ورزشگاهی که رتبه A را دریافت کرده و به‌دلیل امکاناتی مانند سقف آن پنج‌ستاره است.

قطر - اکوادور/ لحظه‌شماری‌ها به پایان رسید؛ این شما و این جام‌جهانی ۲۰۲۲

قضاوت این دیدار برعهده دنیله اورساتو ایتالیایی خواهد بود؛ همچنین چیرو کاربونه، الساندرو ژیالاتینی و ایستوان کوواکس به‌عنوان کمک‌داوران اول، دوم و داور چهارم، اورساتو را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

آرزوی قطری‌ها برآورده می‌شود!

پس از اینکه با تمام حرف‌وحدیث‌ها، ۱۲ سال قبل کشور قطر به‌عنوان میزبان رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شد تمام تمرکز، سرمایه و تلاش خود را برای میزبانی از مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان آغاز کرد و تا همین امروز این تلاش‌ها ادامه داشت؛ اکنون قطر می‌تواند برای نخستین‌بار در طول تاریخ به‌واسطه این میزبانی در جام‌جهانی بازی کند.

قطر پس از قهرمانی مقتدرانه در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در حضور غول‌های قاره‌کهن ازجمله ایران، ژاپن و کره‌جنوبی ثابت کرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با برنامه‌ای هدفمند و گسترده می‌خواهد در نخستین تجربه جام‌جهانی به جمع ۱۶ تیم برتر راه پیدا کند و نامش را در فوتبال دنیا نیز جاودانه کند.

قطر - اکوادور/ لحظه‌شماری‌ها به پایان رسید؛ این شما و این جام‌جهانی ۲۰۲۲

شاگردان فلیکس سانچز برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی ۲۰۲۲ تمام آنچه که داشتند را از لحاظ مادی و معنوی رو کردند؛ آن‌ها علاوه‌بر جام ملت‌های آسیا که به قهرمانی‌شان منجر شد، به‌عنوان میهمان در تورنمنت‌های کوپا آمریکا، جام طلایی کونکاکاف و حتی مقدماتی جام‌جهانی در قاره‌اروپا شرکت کردند تا آماده‌سازی‌شان به‌طور منحصربه‌فرد را به‌رخ تمام فوتبالی‌های دنیا و میزبان‌های ادوار گذشته جام‌جهانی بکشانند.

اکرم عفیف، معز علی، سعد الشیب، عبدالکریم حسن و حسن الهیدوس شاخص‌ترین چهره‌های عنابی‌پوشان به‌شمار می‌روند که می‌توانند برای صعود قطر به مرحله یک‌هشتم نهایی حسابی حریفان را آزار دهند. قطر با ۱۸.۹۰ میلیون‌یورو چهارمین تیم‌ملی عربی گران‌قیمت در جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیز به‌حساب می‌آید که نه در دسته پیرترین و نه در دسته جوان‌ترین تیم‌ملی‌های جام قرار ندارند.

رشوه قطر به ۸ بازیکن اکوادور برای پیروزی در بازی افتتاحیه!

دو روز قبل، امجد طاها کارشناس مسائل استراتژیک خاورمیانه در توئیتی مدعی شد فدراسیون فوتبال قطر به هشت بازیکن تیم‌ملی اکوادور مبلغ ۷.۴ میلیون دلار رشوه داده است تا در بازی افتتاحیه با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان جام‌جهانی شکست بخورند؛ ضمن اینکه این نتیجه باید در نیمه دوم رقم بخورد.

البته شایعه تبانی قطر با اکوادور تکذیب شد؛ در همین رابطه «فلیکس سانچز» سرمربی تیم‌ملی قطر یک‌روز قبل از بازی مقابل اکوادور گفت انتقاد از میزبان جام‌جهانی نباید تیمش را بی‌ثبات کند. او گفت: «بهترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد تمرکز روی فوتبال، حفظ آرامش و دوری از سر و صدا و شایعات است. بدیهی است که ما دوست نداریم مردم از ما انتقاد می‌کنند. ما موفق شدیم آمادگی خوبی داشته باشیم، آرامش خود را حفظ کردیم و اینگونه برنامه‌ریزی کردیم و به‌طور جدی شایعه تلاش برای رشوه دادن به بازیکنان اکوادور قبل از بازی مقابل این تیم را رد کرد.

قطر - اکوادور/ لحظه‌شماری‌ها به پایان رسید؛ این شما و این جام‌جهانی ۲۰۲۲

تاریخچه دیدارهای افتتاحیه ۵ دوره گذشته جام‌جهانی

تیم‌های ملی قطر و اکوادور پیش از این سه‌مرتبه در بازی‌های تدارکاتی به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند؛ در سال ۱۹۹۶ دو بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که بازی اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید؛ بازی دوم را اکوادور دو بر یک به‌سود خود به پایان رساند و در آخرین‌بازی، دوازدهم ماه اکتبر ۲۰۱۸ در استادیوم جاسم بن‌حمد دوحه با یکدیگر مصافی دوستانه برگزار کردند و قطری‌ها به برتری ۴ بر ۳ مقابل اکوادور رسیدند.

در بازی‌های افتتاحیه پنج دوره اخیر جام‌جهانی، سه میزبان (آلمان، برزیل و روسیه) بازی‌های خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته، یک‌بار میزبان جام‌جهانی مقابل حریف خود متوقف شده (آفریقای‌جنوبی) و جام‌جهانی ۲۰۰۲ نیز دیدار افتتاحیه را تیم‌های میزبان برگزار نکردند؛ جدالی که سنگال در نخستین تجربه خود در جام‌جهانی برابر فرانسه برنده شد.

دوره قبل روسیه میزبان ۵ بر صفر از سد عربستان‌سعودی گذشت؛ برزیل در جام‌جهانی ۲۰۱۴ تیم‌ملی کرواسی را ۳ بر یک شکست داد؛ آفریقای‌جنوبی در سال ۲۰۱۰ مقابل مکزیک با نتیجه یک بر یک متوقف شد و آلمان ۴ بر ۲ کاستاریکا را مغلوب خود کرد.

قطر - اکوادور/ لحظه‌شماری‌ها به پایان رسید؛ این شما و این جام‌جهانی ۲۰۲۲

اکوادور؛ جوانانی که دست‌کم گرفتن‌شان خطرناک است

تیم‌ملی اکوادور، در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکای‌جنوبی عملکرد بسیار خوبی از خود به‌نمایش گذاشت و با ۷ پیروزی، ۵ تساوی و ۶ شکست، پس از تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین و اروگوئه به‌طور مستقیم راهی جام‌جهانی شد. سه‌رنگ‌ها علاوه‌بر صعود مستقیم و بدون دردسر به قطر، پرو را به پلی‌آف کشاندند و مانع از حضور تیم‌های ملی کلمبیا و شیلی در این دوره جام‌جهانی شد.

اکوادور با میانگین‌سنی ۲۵.۶، سومین تیم جوان جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است و این ثابت می‌کند شاگردان گوستاوو آلفارو بسیار جوان و متفاوت به این رقابت‌ها آمده‌اند تا بتوانند برخلاف تصورات رسانه‌ها و اهالی فوتبال، در قطر درخشان ظاهر شوند. انر والنسیا کاپیتان ۳۳ ساله اکوادور به‌همراه سه بازیکن دیگر سه‌رنگ‌ها بالاتر از ۳۰ سال سن دارند و با این‌وجود تعداد بازیکنان جوان اکوادور میانگین‌سنی‌شان را در مرز پایینی قرار داده است.

کشوری که در رده ۴۴ رنکینگ‌فیفا قرار گرفته در سال‌های گذشته فقط سه دوره راهی جام‌جهانی شده بود و پس از یک‌دوره غیبت در مسابقات جام‌جهانی، اکنون طعم چهارمین تجربه حضور در این رویداد را مزه می‌کند؛ آن‌ها در دوره‌های گذشته فقط یک‌بار در سال ۲۰۰۶ از مرحله‌گروهی صعود کردند و در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ در مرحله‌گروهی با جام خداحافظی کرده بودند.

قطر - اکوادور/ لحظه‌شماری‌ها به پایان رسید؛ این شما و این جام‌جهانی ۲۰۲۲

ترکیب احتمالی قطر:

سعد الشیب، بوعالم خوخی، بسام الراوی، عبدالکریم حسن، پدرو میگل، عبدالعزیز حاتم، حسن‌الهیدوس، کریم بوضیاف، همام احمد، المعز علی، اکرم عفیف

ترکیب احتمالی اکوادور:

الکساندر دومینگوئز، روبرت آربولدا، فلیکس تورس، پیرو هینکاپیه، پرویس استوپینان، جگسون مندز، مویسس کایسدو، گونزالو پلاتا، خوزه سیفونتس، روماریو ایبارا، انر والنسیا

کد خبر 620589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.