۱۴ هزار اصفهانی تماشاگر روایتی متفاوت از زندگی یک ابرقهرمان

بزرگ‌ترین رویداد نمایشی ترکیبی دفاع مقدس در کشور، در حالی شب پنجم را پشت سر گذاشت که شهروندان اصفهانی استقبال قابل‌توجهی از آن کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، از جمله برنامه‌هایی که در تقویم رویدادهای گرامیداشت ۲۵ آبان، روز اصفهان در نظر گرفته شد اجرای رویداد نمایشی «تا پای جان» بود؛ یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده با موضوع دفاع مقدس که قبل از اجرا، نگاه‌ها به چگونگی آن معطوف شده بود.

پوسترهای آن در شهر قابل مشاهده است. رزمنده‌ای که تا پای جان پای کشورش مانده است و قصه زندگی یک قهرمان را این بار به‌گونه‌ای متفاوت، روایت می‌کند.

این برنامه، بزرگ‌ترین نمایش ترکیبی دفاع مقدس به شمار می‌رود که با همکاری شهرداری اصفهان و ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان تدارک دیده شد و جمعیت زیادی از شهروندان اصفهانی را برای تماشا راهی توپخانه ۴۴ ارتش کرده است.

سپهبد شهید صیاد شیرازی، مرد اول این رویداد است و این نمایش، برشی کوتاه از زندگی این شهید بزرگ ارتش را به نمایش می‌گذارد. زندگی شهید صیاد شیرازی در دوران تحصیل و فرماندهی، حضورش در جنگ تحمیلی و عملیات‌های مختلف در این رویداد نمایشی به‌گونه‌ای متفاوت روایت می‌شود.

آن‌هایی که در شب پنجم رویداد، راهی توپخانه ۴۴ ارتش شدند، آیتم‌های آن را به‌صورت کامل مشاهده کردند؛ از نمایش و ترکیب رنگ و نور و موسیقی‌های آئینی و نظامی و انفجارهای واقعی. نمایشی متفاوت که برای نخستین بار در بزرگ‌ترین مدل آن، در کشور اجرا می‌شود. نگاه‌ها به روایت زندگی یک ابرقهرمان دوخته‌شده بود و پایان برنامه صیاد شیرازی برای آن‌ها ابرقهرمانی ویژه شده بود.

۱۴ هزار اصفهانی تماشاگر روایتی متفاوت از زندگی یک ابرقهرمان

سعید امامی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری این رویداد اظهار کرد: تا پای جان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویدادهای تدارک دیده‌شده در روزهای گرامیداشت حماسه ۲۵ آبان اصفهان بود که زمان برگزاری آن از بیست‌وسوم تا بیست‌ونهم آبان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استقبال بالای شهروندان اصفهانی از این رویداد تصریح کرد: این رویداد به‌جز شب اول و دوم، از شب سوم طبق برنامه‌ریزی اجرا شد. شب سوم برگزاری رویداد، پنج هزار نفر حضور پیدا کردند و شب چهارم به‌رغم بارندگی در اصفهان، سه هزار شرکت‌کننده داشت.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در شب پنجم رویداد، آمار تماشاگران برنامه به پنج هزار نفر افزایش پیدا کرد و آیتم‌های برنامه به‌صورت کامل اجرا شد. این در حالی بود که شب قبل، به علت بارندگی، امکان انجام همه آیتم‌های برنامه وجود نداشت.

۱۴ هزار اصفهانی تماشاگر روایتی متفاوت از زندگی یک ابرقهرمان

وی با بیان اینکه استقبال مردم از این رویداد بالا است، گفت: در شب‌های نخست نیز استقبال در حد انتظار بود و با توجه به اینکه شهروندان برای تماشای این برنامه استقبال قابل‌توجهی داشتند، امکان تمدید زمان برگزاری آن بالا است.

امامی خاطرنشان کرد: فرزند شهید صیاد شیرازی نیز از بازدیدکنندگان پشت صحنه این رویداد ترکیبی دفاع مقدس در اصفهان بود که روند اجرا و تدارک برگزاری آن را مورد بازدید قرار داد.

گفتنی است؛ این رویداد تا بیست‌ونهم آبان‌ماه، هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در خیابان شهدای صفه، گروه ۴۴ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 620556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.