گامی در راستای تحقق شعار "کرج پایتخت کتابخوانی کشور"

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت: آئین نکوداشت هفته کتاب با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن برجی امروز شنبه_ بیست‌ونهم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی در بین آحاد جامعه، اظهار کرد: در عصر حاضر کتاب و کتابخوانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و لزوم اقدام تأثیرگذار جهت جذب شهروندان به سوی این عنصر انسان‌ساز به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی شهرداری کرج با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان، در اقدامی متفاوت و در راستای تحقق شعار "کرج پایتخت کتابخوانی کشور"، آئین نکوداشت هفته کتاب را روز یکشنبه بیست‌ونهم آبانماه ساعت ۱۱ صبح در تالار بزرگ شهیدان نژاد فلاح برگزار خواهد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف این آئین ایجاد شوق مطالعه، نویسندگی، خلاقیت و تعمیق باورهای درست در زمینه فرهنگ و ارزش‌ها است.

برجی تصریح کرد: از برنامه‌های متنوع این رویداد خاص فرهنگی می‌توان به رونمایی از نگاره فاخر و زیبای کتاب استان البرز، شعرخوانی شاعران مطرح استان البرز، تجلیل از نویسندگان و شاعران منتخب کشور، کارگاه آموزشی مهارت مطالعه ویژه معلمان، شاهنامه‌خوانی و بسیاری از اتفاقات خوب دیگر اشاره کرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم استان البرز و شهر کرج، جهت حضور در این رویداد فرهنگی ابراز امیدواری کرد: گام‌های مؤثر در ترویج کتابخوانی به این شکل برداشته شود تا با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول بتوانیم کرج را به عنوان پایتخت کتابخوانی کشور معرفی کنیم.

کد خبر 620544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.