عوامل حوادث تأثرآور شهرهای ایذه و اصفهان به اشد مجازات محکوم شوند/ برگزاری آزمون سردفتری

بازداشت مدیرعامل پتروشیمی شیراز با پیگیری نهادهای نظارتی دولت، صدور حکم مجازات برای عوامل حوادث تأثرآور شهرهای ایذه و اصفهان، بررسی مرگ مشکوک فواد محمدی و برگزاری آزمون سردفتری در روز ۲۵ آذر را در بسته خبر حقوق و قضایی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در پی وقوع حوادث تروریستی در شهرستان ایذه استان خوزستان و همچنین اصفهان که به شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان منجر شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای این حوادث تروریستی به رؤسای دادگستری خوزستان و اصفهان دستور اکید داد تا با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نسبت به شناسایی عوامل عملیاتی و پشتیبانی این حادثه تأثرآور اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضائی تشکیل و مجرمان به اشد مجازات محکوم شوند.

وی گفت: با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نسبت به شناسایی عوامل عملیاتی و پشتیبانی این حوادث تأثرآور در شهرهای ایذه و اصفهان اقدام کنند و در اسرع وقت پرونده قضائی تشکیل و مجرمان به اشد مجازات محکوم شوند.

رئیس قوه قضائیه در پیام‌های تسلیتی حوادث تلخ و تأسف‌بار شهادت تعدادی از هموطنان در ایذه و همچنین اصفهان را تسلیت گفت و تصریح کرد: مجاهدان و سلحشوران ایران اسلامی طی بیش از چهار دهه در راه تثبیت و تحکیم امنیت مردم این جغرافیای پهناور جانفشانی‌هایی مثال‌زدنی و تاریخی به منصه ظهور رسانده‌اند و بی‌تردید مزدوران و اذناب رذل و حقیر شبکه‌های جاسوسی و تروریستی مستکبران و عناصر دون‌پایه میدانی آنها در تحقق نقشه شوم تحدید امنیت کشور ما ره به جایی نخواهند برد و خواهند دانست که پیگرد و مجازاتی سخت و عبرت‌آموز نصیب‌شان خواهد شد.

در پیام رئیس قوه قضائیه تاکید شده که دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با نهایت سرعت و دقت، تمامی دست‌اندرکاران جنایت ایذه را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه قضائی کشور بسپارند.

یکی از متهمان اغتشاشات اخیر بر اساس حکم اولیه دادگاه به اعدام محکوم شد

بر اساس دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی‌بر رسیدگی قاطع، سریع و بر مبنای عدالت و قانون و بدون هیجان‌زدگی به پرونده‌های اغتشاشات اخیر، روند بررسی پرونده متهمان آغاز شده و در حال پیگیری است.

پس از برگزاری دادگاه تعدادی از متهمان اغتشاشات در استان تهران، احکام بدوی و اولیه این پرونده‌ها به تدریج از سوی دادگاه انقلاب صادر می‌شود.

روز یکشنبه گذشته نیز اولین احکام بدوی صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران منتشر شد که بر اساس آن یکی از متهمین، به اعدام محکوم و ۵ متهم دیگر به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

در ادامه همین روند و پس از رسیدگی قضائی به اتهامات یکی دیگر از متهمان اغتشاشات، حکم بدوی و اولیه این پرونده نیز صادر شد، طبق حکم صادره، متهمی که با استفاده از سلاح سرد در خیابان برای مردم رعب و وحشت ایجاد کرده بود و موتورسیکلت شهروندی را به آتش کشیده و با چاقو نیز فردی را مورد حمله و جراحت قرار داده بود، به اعدام محکوم شد.

آموزش لازمه پیشگیری از وقوع جرم و بزهکاری

حسن صفادوست، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در دیدار با مدیر کل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار برای همکاری با مجموعه حقوقی آموزش و پرورش بر لزوم همکاری بیشتر تاکید اظهار کرد: آموزش از مهمترین اموری است که می‌تواند برای پیشگیری از وقوع جرم و بزهکاری و پیشگیری از طرح دعاوی در دادگستری و نیز آموزش استفاده از وکیل در خانواده‌ها و همچنین آموزش حقوق شهروندی کمک کند.

وی ادامه داد: در همکاری پیش رو تشکیل گروه‌های پژوهشی مشترک برای بررسی چگونگی تعلیم و آموزش حقوق به دانش آموزان و خانواده‌ها از فعالیت‌های مهم و تأثیر گذار و ماندگار خواهد بود.

منصور اردستانی، مدیر کل امور حقوقی آموزش و پرورش ضمن تبریک به رئیس و هیئت مدیره منتخب دوره سی و دوم هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: مجموعه آموزش و پرورش به ظرفیت‌های موجود در کانون وکلا نیاز دارد و به طور حتم باب همکاری را باز خواهیم کرد.

وی از پیشنهادهای رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز استقبال کرد و در پایان جلسه مقرر شد مقدمات تنظیم تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و کانون وکلای دادگستری مرکز انجام پذیرد.

بسیج همواره از متن مردم و در کنار مردم بوده است

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان نظام عملیات وسیع جنگ روانی، شناختی و رسانه‌ای علیه ملت بزرگ ایران را در دستور کار قرار دادند و با اخبار و اطلاعات غلط و غیرواقع با همکاری عده‌ای فریب‌خورده و خائن به مردم سعی در تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد، برگزاری جلسات تبیینی و بصیرتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا بتوان آحاد جامعه را با مکر و حیله‌های دشمنان آشنا کرد.

وی بسیج را قله‌نشین ارزش‌های انقلابی، اخلاقی و انسانی دانست و ادامه داد: از همان ابتدا که امام راحل (ره) با بصیرتی بی‌بدیل و با الهام الهی دستور تشکیل بسیج را صادر کردند تاکنون بسیج در میدان‌های مختلف همواره بر قله ارزش‌های انقلاب، اخلاق، تلاش و مجاهدت بوده و با خلق حماسه‌های بزرگ، منشأ خیر و برکت‌های فراوان برای جامعه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در حوادث و ناآرامی‌های اخیر نیز نیروهای بسیجی جان خود را در دست گرفته و برای دفاع از نظام و انقلاب و برقراری امنیت مردم به میدان آمدند که شاهد به شهادت رسیدن و مجروحیت تعدادی از این عزیزان به دست معاندین و مزدوران استکبار و رژیم صهیونیستی، سعودی بوده‌ایم.

وی خطاب به دشمنان نظام افزود: تا زمانی که تفکر انقلابی و نورانی با روحیه جهادی نیروهای مخلص بسیج و دیگر نیروهای انتظامی و امنیتی در خدمت مردم در میدان هستند دشمنان این نظام هیچ غلطی نتوانسته بکند و در آینده هم نخواهند کرد.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز با پیگیری نهادهای نظارتی دولت بازداشت شد

در پی انتشار خبر بازداشت مدیرعامل پتروشیمی شیراز و دو تن از معاونین این مجموعه و حاشیه‌ها و خبرسازی‌های مربوط به این موضوع، پیگیری‌های خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد مدیرعامل پتروشیمی شیراز با پیگیری و اراده نهادهای نظارتی درون دولت بازداشت شده است.

دولت با التزام به رویکرد مبارزه با فساد، پس از بررسی‌های دقیق نظارتی، پرونده را در اختیار قوه قضائیه قرار داد و موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

مرگ مشکوک فواد محمدی در دست بررسی است

حجت الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان از رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک فردی به نام فواد محمدی که روز گذشته در ناآرامی‌های کامیاران جان باخت، خبر داد.

وی در خصوص فوت مشکوک فردی به نام فواد محمدی در اغتشاشات شهرستان کامیاران، افزود: با توجه به تحقیقات اولیه صورت گرفته، این شخص در جریان اغتشاشات روز ۲۴ آبان و از فاصله ۲۰ متری با گلوله جنگی کشته شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: بنا بر دستورالعمل صادر شده؛ مأموران نظامی و انتظامی کامیاران در جریان اغتشاشات و حضور در سطح شهر به هیچ وجه سلاح جنگی همراه ندارند.

دادستان تهران با ۱۲۷ نفر از خانواده‌های معترضان دو ماه اخیر دیدار کرد

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به درخواست‌ها و مشکلات حقوقی و قضائی ۱۲۷ نفر از شهروندان و خانواده‌های معترضان رسیدگی کرد.

وی همراه جمعی از معاونان ستادی و قضائی خود، در دیدار چهره به چهره با متقاضیان، از نزدیک در جریان درخواست‌ها و مشکلات مردم به ویژه خانواده‌های معترضان دو ماه اخیر قرار گرفت و دستور رسیدگی‌های لازم را صادر کرد.

برنامه ملاقات مردمی دادستانی تهران، در راستای سیاست‌های قوه قضائیه و برنامه‌های عملیاتی دادسرا مبنی بر کاهش فاصله مسئولان قضائی با مردم و تکریم ارباب رجوع، صبح روز چهارشنبه هر هفته با حضور دادستان و معاونانش در ساختمان مرکزی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، واقع در میدان ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

آزمون سردفتری ۲۵ آذر برگزار می‌شود

سیدعلی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: آزمون سردفتری طبق قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها و استفساریه آن، ۲۵ آذر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نحوه کار و جذب سران دفاتر طبق قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها خواهد بود اما در مورد کم و کیف آن باید ببینیم به چه شکل پیش خواهد رفت.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: اکنون حدود ۱۸۰۰ دفتر اسناد رسمی در شهر تهران، ۲۲۰۰ دفتر در استان تهران و در مجموع ۸۴۱۶ دفتر اسناد رسمی فعال در سراسر کشور فعال است.

وی اضافه کرد: البته تعداد دفاتر اسناد رسمی حدود ۹ هزار دفتر است که برخی از آنها غیرفعال هستند و طبق قانون دفاتر اسناد رسمی باید ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر ملاک جمعتی لحاظ شود که در قانون قبلی نیز این قاعده رعایت نشده است.

کد خبر 620542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.