سرعت زیاد عامل اصلی ۱۲ درصد از تصادفات برون‌شهری است

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: علت ۱۲ درصد از تصادفات راه‌های برون‌شهری از ابتدای سال تاکنون سرعت زیاد است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عجله و سرعت زیاد همیشه عامل مرگ‌آفرین در رانندگی بوده و باید به این نکته توجه کنیم که داشتن و نداشتن سرعت، نقطه تمایز بین مرگ و زندگی است.

وی ادامه داد: با کاهش سرعت و رانندگی به دور از شتاب‌زدگی می‌توانیم جاده‌ها را برای تمام کاربران چرخه ترافیک ایمن کنیم، باید بدانیم سرعت عامل اصلی ایجاد خطر است و هر چه سرعت بالاتر باشد احتمال وقوع سوانح رانندگی و شدت تصادف نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: هر چه سرعت کمتر باشد، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری و جلوگیری از حادثه وجود خواهد داشت و اگر برخوردی صورت گیرد، انرژی کمتری حاصل از حرکت وسیله نقلیه آزاد شده و صدمات کمتری ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: سرعت کمتر، خطر وقوع سوانح رانندگی و صدمات ناشی از آن را برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند رانندگان موتورسیکلت، عابران پیاده و دوچرخه سواران کاهش می‌دهد و از بخش بزرگی از تلفات و مصدومیت‌ها پیشگیری می‌کند.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از علت تصادفات در راه‌های برون‌شهری استان اصفهان در هفت ماهه امسال مربوط به سرعت زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: رانندگان با پرهیز از عجله و شتاب و کاهش سرعت حین رانندگی می‌توانند خطر احتمالی پیش‌رو را پیش‌بینی کرده و با کنترل بهتر وسیله نقلیه از وقوع تصادف و بروز حوادث جبران‌ناپذیر رانندگی جلوگیری کنند.

کد خبر 620533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.