رعایت قوانین، بهترین راه پیشگیری از تصادفات

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بهترین راه پیشگیری از بروز تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن، رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی است، تعدادی از رانندگان به این موضوع توجه ندارند و باعث آسیب رساندن به خود و دیگران می‌شوند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث، بر اصلاح و درمان عوارض ناشی از آن مقدم است، اظهار کرد: امروزه حوادث رانندگی، شاید بزرگترین عامل مرگ‌ومیر در کشور باشد، یکی از علت‌های مرگ‌ومیر ناشی از حوادث رانندگی، رعایت نکردن قوانین عبور و مرور بوده و دلیل رشد فزاینده آن نیز توجه نکردن به این معضل بزرگ است.

وی ادامه داد: اگر هریک از ما، همچنان که در مقابل سلامتی خویش و یا تأمین مخارج، احساس مسئولیت کنیم و از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم، هنگام رانندگی نیز خود را در مقابل رعایت مقررات رفت‌وآمد و سلامتی خویش و دیگران مسئول بدانیم، به طور قطع شاهد کاهش بیش از حد میزان تخلفات و در نتیجه آمار تلفات ناشی از آن خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: راه‌های پیشگیری از بروز تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن، رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی است که اکثر رانندگان به آن توجه دارند.

وی اضافه کرد: تعدادی از رانندگان، منافع شخصی را بر منافع اجتماعی ترجیح می‌دهند و با رعایت نکردن مقررات عبور و مرور باعث اختلال در چرخه ترافیک و آسیب رساندن به خویش و دیگران می‌شوند، انتظار عمومی این است که متخلفان هزینه رفتار ناپسند خود را بپردازند چرا که به حقوق سایر شهروندان نیز تعرض کرده‌اند.

کد خبر 620526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.