انواع درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک با استفاده از یک سیستم حسگر داخلی، سیگنال های لحظه ای را دریافت کرده و به طور خودکار باز یا بسته می‌شود.

در این نوع درب، سنسورها در بالا و کناره‌های قاب قرار می‌گیرند. هنگامی که این حسگرهای اپتیکی یا حرکتی، حرکت را در نزدیکی تشخیص دهند، درب‌های اتوماتیک را باز و سپس بسته می‌کنند. درب اتوماتیک با انواع مختلفی در بازار عرضه شده‌اند.

به طور معمول، این درب‌ها با استفاده از تکنولوژی روز برای استفاده مکرر با سرعت باز شدن بالا طراحی و ساخته شده‌اند. دسترسی آسان و ایمنی دو عامل مهم در انواع درب اتوماتیک می‌باشد که منجر به تقاضای بالای آن شده است. سرعت باز شدن بالا، زمان صرف شده در جابجایی را کاهش داده و روند لجستیک را تسریع می‌کند.

از طرف دیگر، این درب‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از صنایع مختلف تبدیل شده‌اند. طیف وسیعی از انواع درب اتوماتیک برای مناطق و کاربردهای مختلف در دسترس هستند؛ از جمله مناطقی با الزامات ویژه برای کنترل دما، بهداشت، نگهداری و جابجایی مواد غذایی منجمد و ... . در ادامه پرکاربردترین انواع درب اتوماتیک را بررسی می‌کنیم.

انواع درب اتوماتیک پارکینگ

انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ بسته به نیازهای صاحب خانه یا ملک تجاری می‌تواند متفاوت باشد. به طور حتم، شما چیزی قابل اعتماد، بادوام و آسان برای استفاده دائم می‌خواهید. اما کدام درب اتوماتیک پارکینگ را باید انتخاب کنید؟ در اینجا، ما محبوب‌ترین انواع درب اتوماتیک پارکینگ و گاراژ را برای سازه‌های مسکونی و تجاری معرفی می‌کنیم.

درب‌های پارکینگ مقطعی

این نوع از درب‌های اتوماتیک که از سه یا چند پانل لولایی تشکیل شده‌اند، از ترکیب مسیرهای عمودی و افقی برای باز و بسته کردن درب به صورت عمودی استفاده می‌کنند. درب‌های پارکینگ مقطعی یا سکشنال معمولاً به آرامی و بی‌صدا کار می‌کنند و با مواد، پوشش‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند. علاوه بر این، بسته به نیاز شما، امکان عایق بندی شدن را دارند. اگر امنیت ملک برای شما بسیار مهم است، این نوع از درب اتوماتیک پارکینگ گزینه‌ای عالی برای انتخاب می‌باشد.

تنها نقطه ضعف درب پارکینگ مقطعی این است که به دلیل پیچیدگی مکانیسم‌های درگیر، نسبت به سایر انواع درب اتوماتیک پارکینگ گران‌تر هستند. با این حال، بسیاری از صاحبان خانه به دلیل سبک‌های انعطاف پذیر و امنیت بالا، آن را یک گزینه خوب می‌دانند.

درب‎های پارکینگ غلتکی

درب‌های پارکینگ غلتکی که برای سازه‌های تجاری و املاک مسکونی محبوب و پرکاربرد هستند، از پانل‌های فولادی یا آلومینیومی موج‌دار ساخته می‌شوند و به شکل استوانه‌ای به بالای دهانه درب پارکینگ می‌پیوندند. در حالی که ممکن است درب‌های پارکینگ غلتکی مانند درب‌های پارکینگ مقطعی جذابیت و زیبایی زیادی نداشته باشند، اما اغلب با طیف وسیعی از رنگ‌ها عرضه می‌شوند.

این نوع از درب اتوماتیک پارکینگ، یکی دیگر از گزینه‌های امنیتی خوب برای کمک به ایمن نگه داشتن نقاط ورودی و وسایل شما در پارکینگ هستند. آن‌ها بادوام و بدون زنگ زدگی هستند و می‌توانند در اکثر شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان بدهند. علاوه بر این، طراحی جمع و جور و مکانیسم ساده آن‌ها، باعث شده که به انتخاب عالی برای تعمیر و نگهداری آسان تبدیل شوند.

درب‌های پارکینگ کرکره‌ای

انواع درب اتوماتیک چیست؟

درب‌های پارکینگ کرکره‌ای شامل مجموعه‌ای از نوارها یا میله‌های افقی است که به هم متصل شده‌اند و می‌توانند در یک محور عمودی حرکت کنند. عملکرد این درها، همانطور از نامشان پیداست، به طور خودکار انجام می‌شود که می‌تواند با استفاده از کنترل از راه دور، فتوسل، حلقه القایی یا دسترسی فعال شده با سنسور حرکت کنترل شود. درب‌های کرکره‌ای اغلب برای دسترسی به انبارها یا واحدهای تجاری که در آن‌ها امنیت، حفاظت از محیط زیست و سهولت دسترسی مورد نیاز است، استفاده می‌شود.

درب‌های پارکینگ قیچی

درب‌های پارکینگ قیچی با روشی کاملاً متفاوت از درهای معرفی شده در بالا عمل می‌کنند. با استفاده از طراحی منحصر به فرد این نوع از انواع درب اتوماتیک پارکینگ، درب‎های پارکینگ قیچی مانند درب کشویی از چپ به راست (یا برعکس) حرکت کرده و پس از بسته شدن مانند درب معمولی قفل می‌شوند.

این نوع از درب‌های اتوماتیک از فولاد غیر قابل نفوذ با کیفیت بالا ساخته شده‌اند تا بیشترین امنیت را به شما ارائه دهند. اگر برای پارکینگ خانه یا مکان تجاری خود نیاز به درب اتوماتیک نیاز دارید، می‌توانید از درب اتوماتیک دیکا سازه استفاده کنید.

انواع درب اتوماتیک شیشه‌ای

انواع درب اتوماتیک چیست؟

درب برقی کشویی یا اسلایدینگ

درب برقی کشویی یا اسلایدینگ یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک است که راه حلی فوق العاده برای استفاده در مناطق بسیار شلوغ و پر رفت و آمد به شمار می‌رود. مانند درب‌های فولدینگ (که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد)، این سیستم معمولاً نزدیک شدن افراد را از طریق یک سنسور تشخیص می‌دهد. با این حال، سنسور یک درب برقی کشویی به فضایی که عابران پیاده در نزدیکی آن در پیاده‌رو رد می‌شوند پاسخ نمی‌دهد و به همین دلیل است که بیشتر در مکان‌ها پر رفت و آمد و شلوغ کاربرد دارد.

درب برقی کشویی همچنین ایمنی بالایی در میان بقیه انواع درب اتوماتیک ارائه می‌دهد. از آنجایی که درب‌ها به صورت افقی باز می‌شوند، فرصت کمتری برای برخورد و گیر افتادن عابران پیاده هنگام باز و بسته شدن درب وجود دارد. این می‌تواند یک مشکل اساسی در مناطق شلوغ باشد که می‌توانید با استفاده از درب برقی کشویی یا اسلایدینگ آن را رفع کنید. به همین دلیل است که اغلب درب‌های برقی کشویی را در ورودی سوپرمارکت‌ها و فرودگاه‌ها مشاهده می‌کنید.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب‌های اتوماتیک تلسکوپی در مناطقی استفاده می‌شوند که دهانه آن‌ها به اندازه کافی برای استفاده درب برقی کشویی گسترده نیست. این نوع از درب‌ها همچنین می‌توانند یک راه دسترسی عالی به مناطقی که فضای محدودی در پشت درب‌ها برای باز شدن وجود دارد، ارائه دهند.

برای ساختمان‌هایی که نیاز به یکی از انواع درب اتوماتیک در یک فضای کوچک دارند، درب اتوماتیک تلسکوپی این نیاز را برآورده می‌کند. آن‌ها اغلب در مناطقی به کار برده می‌شوند که حجم بالایی از تردد و ترافیک افراد را دارند اما دهانه ورودی آن‌ها به اندازه کافی برای به کار بردن درب‌های برقی کشویی بزرگ نیست؛ مانند مغازه‌ها، مطب‌ها، فروشگاه‌های کوچک و هتل‌ها.

درب اتوماتیک فولدینگ یا تاشو

درست مانند درب‌های برقی کشویی، این نوع درب نیز گزینه عالی برای استفاده در مکان‌هایی با ورودی کوچک می‌باشد. گاهی اوقات دهانه باریک ورودی ساختمان نمی‌تواند درب کشویی را در خود جای دهد. در چنین مواقعی که درب اتوماتیک چرخشی یا درب برقی کشویی به دلیل اندازه‌شان در ورودی‌ها جای نمی‌گیرند، درب اتوماتیک فولدینگ یا تاشو انتخاب مناسبی برای کنترل ورودی خواهد بود. از طرف دیگر، این نوع از درب‌های اتوماتیک اغلب می‌توانند به روز شوند و به همین دلیل است که به یک راه حل کارآمد برای بسیاری از مشاغلی تبدیل شده‌اند که نیاز به نصب سریع با بودجه محدودتر دارند.

به دلیل ساختار و طراحی برخی از ساختمان‌ها به منظور صرفه جویی در فضا، مکان‌هایی وجود دارند که در یک فضای کم و باریک، مثل راهرو، به جداکننده نیاز دارند. در این مناطق درب اتوماتیک فولدینگ یا تاشو بهترین گزینه برای استفاده است. این درب‌ها به پانل‌ها اجازه می‌دهد تا روی هم جمع و به طور تمام عرض باز شوند. آن‌ها اغلب در مدارس، مغازه‌ها، بیمارستان‌ها و ورودی بلوک‌های اداری استفاده می‌شوند.

کد خبر 620382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.