آیا نمک برای تیروئید پرکار ضرر دارد؟

پرکاری تیروئید یکی از بیماری‌های ساکت و خاموشی است که بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند.

در واقع، پرکاری تیروئید زمانی رخ می‌دهد که این هورمون در بدن شما بیش از اندازه فعالیت می‌کند. اما به نظر شما تغذیه چه تاثیری بر روند درمان پرکاری تیروئید دارد؟ در این مقاله اطلاعاتی درباره بیماری تیروئید و نقش نمک بر پرکاری این غده در اختیار شما قرار می‌دهیم و با ارائه راه حل، به شما کمک می‌کنیم که از این بیماری در امان بمانید.

شیوع 5 درصدی پرکاری تیروئید در جهان

تیروئید یک غده پروانه‌ای شکل است که در قسمت جلوی گردن و زیر سیب گلو قرار گرفته است. مسئولیت این غده تولید هورمون تیروئید است که همان طور که پیش ‌از این نیز گفتیم، تولید بیش از حد این هورمون باعث بروز بیماری پرکاری تیروئید می‌شود. همچنین اگر این غده بیش از اندازه بزرگ شود، شما با بیماری پرکاری تیروئید مواجه خواهید شد. تقریباً 5 درصد از افراد سراسر دنیا به بیماری پرکاری تیروئید مبتلا هستند. این بیماری عوارض متعددی دارد که شاید شما را با مشکلات زیادی مواجه کند. به همین دلیل هم روزانه افراد زیادی برای بیماری پرکاری تیروئید به پزشک مراجعه می‌کنند.

کاهش عوارض پرکاری تیروئید با مصرف نمک آبی

پیش از این نیز به اختصار اطلاعاتی درباره عوارض بیماری تیروئید در اختیار شما قرار دادیم. اگر هورمون تیروئید بیش از اندازه در بدن شما تولید شود یا اندازه غده تیروئید بزرگ‌تر از حد معمول باشد، شما با عوارضی مواجه می‌شوید که از آن به نام پرکاری تیروئید یاد می‌شود. عوارض این بیماری عبارتند از:

  • کاهش وزن ناگهانی یا افزایش اشتها
  • تغییرات خلق و خو، تحریک پذیری، اضطراب و عصبی بودن
  • تعریق و احساس گرما
  • خستگی و ضعف عضلانی و مشکل در خوابیدن
  • تپش قلب و لرزش دست
  • نازک شدن پوست و شکننده شدن موها
  • تورم گردن و بزرگ شدن غده تیروئید
  • تورم چشم
  • تغییرات در قاعدگی
  • ضخیم و قرمز شدن پوست بالای پا و زانوها

درصورتی‌که چند مورد از این علائم را داشته باشید، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا بیماری پرکاری تیروئید را برای شما درمان کند. بااین‌حال، اگر می‌خواهید از این عوارض در امان بمانید و بیماری خود را کنترل و پیشگیری کنید، پیشنهاد ما خرید نمک آبی است. خوب است بدانید که نمک آبی سمنان قیمت فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و شما می‌توانید در هزینه رفتن به پزشک و خرید داروهای متنوع را صرفه‌جویی کنید. بهترین و باکیفیت‌ترین نمک آبی در بلو سالت موجود است.

آیا نمک برای تیروئید پرکار ضرر دارد؟

مصرف چه غذاهایی باعث بهبود پرکاری تیروئید می‌شود؟

شما می‌توانید با تغذیه مناسب و رعایت یک رژیم غذایی درست از بیماری پرکاری تیروئید پیشگیری کنید و تا حد زیادی آن را درمان کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در رژیم غذایی خود برای بهبود پرکاری تیروئید رعایت کنید، مصرف نمک است. پزشکان اعتقاد دارند که غذاهای یددار تاثیر فوق‌العاده منفی و شدیدی بر روی پرکاری تیروئید دارد. به همین دلیل هم بهتر است مصرف ید را تا حد امکان در مصرف غذاهای خود کاهش دهید. مهم‌ترین غذاهای مفید برای پرکاری تیروئید عبارتند از:

  • سفیده تخم مرغ
  • قهوه یا چای
  • میوه تازه
  • مغزهای آجیل بدون نمک
  • نان خانگی بدون نمک
  • لبنیات
  • ذرت بو داده بدون نمک یا بانمک بدون ید
  • جو دوسر
  • عسل
  • سیب زمینی
  • شربت افرا

نمک صورتی که از آن با نمک هیمالیا نیز یاد می‌شود، یکی از بهترین نمک‌هایی است که از این نظر می‌تواند پاسخگوی بیماری شما باشد. این نوع نمک به دلیل داشتن املاح معدنی مورد نیاز برای بدن، می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش عوارض بیماری پرکاری تیروئید در شما شود. دلیل این موضوع مهم این است که در این ماده عنصر ید وجود ندارد و افراد مبتلا به پرکاری تیروئید می‌توانند با خیالی آسوده از آن در مصرف غذای خود استفاده کنند.

آیا نمک برای تیروئید پرکار ضرر دارد؟

تأثیر فوق‌العاده نمک دریا بر پرکاری تیروئید

همان طور که پیش‌ از این نیز گفتیم، مصرف نمک یددار می‌تواند تا حد زیادی باعث افزایش عوارض بیماری پرکاری تیروئید شود. به همین دلیل هم اغلب پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند که از مصرف ید در غذاهای خود بکاهند. مطمئنا نمی‌توان از نمک به‌عنوان یک ماده اصلی در غذاها چشم‌پوشی کرد؛ زیرا این افزودنی تاثیر زیادی بر خوشمزه شدن غذا دارد. برای رفع این مشکل، شما می‌توانید از نمک دریا استفاده کنید. خوب است بدانید که نمک دریا هیچ‌گونه عنصر یدی ندارد که عوارض بیماری را در شما تشدید کند.

در نتیجه، می‌توانید با خیالی آسوده از این نمک برای درمان بیماری پرکاری تیروئید خود استفاده کنید. همچنین نمی‌توان از خواص نمک دریا برای لاغری چشم‌پوشی کرد. البته توجه داشته باشید که نمی‌توان به هر فروشگاهی برای خرید این نوع نمک اطمینان کرد و شاید آن‌ها نمک طعام و معمولی را به‌عنوان نمک دریا به فروش برسانند. برای دسترسی به باکیفیت‌ترین نمک دریا و نمک هیمالیا، بلو سالت بهترین منبع شماست که هیچ رقیب دیگری در بازار ایران ندارد.

درمان پرکاری تیروئید با خرید نمک هیمالیا و نمک دریا از بلو سالت

در این مقاله اطلاعاتی درباره بیماری پرکاری تیروئید و تأثیر مصرف نمک بر آن در اختیار شما قرار دادیم. متوجه شدید که پرکاری تیروئید بسیار رایج است و به همین دلیل هم پیشگیری از آن اهمیت زیادی دارد. نمک یددار یکی از مهم‌ترین موادی است که باعث بروز این بیماری و افزایش عوارض آن می‌شود؛ زیرا نمک می‌تواند باعث افزایش ورم در صورت و گردن شما شود. پس تنها کاری که لازم است شما انجام دهید، این است که مصرف نمک را در رژیم غذایی خود رعایت کنید.

اگر شما هم به سلامتی خود برای درمان پرکاری تیروئید اهمیت می‌دهید، پیشنهاد ما این است که نمک بدون ید و باکیفیت را از فروشگاه اینترنتی بلو سالت خریداری کنید. در این فروشگاه می‌توانید باکیفیت‌ترین نمک آبی، نمک دریا و نمک هیمالیا را به‌راحتی تهیه کنید و از کیفیت آن مطمئن باشید. این فروشگاه اینترنتی تمام بسته‌های مورد نظر شما را با بهترین بسته‌بندی به سراسر کشور ارسال می‌کنند. همچنین برای درمان پرکاری تیروئید خود می‌توانید از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید و بهترین نمک را برای سلامتی خود خریداری کنید. همین الان به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی bluesalt24.ir مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را سفارش دهید.

کد خبر 620379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.