ضرورت حرکت به سوی کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم حرکت به سمت کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده گفت: اگر روزی صرفه‌های ناشی از مقیاس یا تصاحب بازار بر مبنای تولید انبوه بود، امروز کسب‌وکارهای کوچک به جهت ایده‌محور و دانش‌بنیان بودن این امکان را دارند که با حداقل منابع اولیه تولید ثروت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در حاشیه برگزاری رویداد کارآفرینی «نوجوان کارآ» در خصوص برگزاری دوره‌های توانمندسازی نوجوانان از سوی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در دورانی قرار داریم که استراتژی‌های بازار و انواع بازارها بر اساس ویژگی‌های خریداران یعنی بازارهای انبوه، چندوجهی و بازارهای گوشه‌ای و امثالهم در مرحله اشباع و نزدیک به رقابت کامل قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌های جدی در حوزه منابع تولید به لحاظ تأمین منابع اولیه و همچنین تأمین منابع مالی وجود دارد، ایده‌ها و مسیرهایی که بتواند این دو بند یعنی تقویت مزیت‌های رقابتی و همچنین کاهش هزینه‌ها و افزایش ارزش افزوده محصولات را در پی داشته باشد، به صورت اقدامات سازمانی و فردی در تصاحب بازارها و موفقیت کسب‌وکارها مؤثر و موفق خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا و به دلایل اقتصاد کلان، حرکت به سمت بنگاه‌های کوچک (اس‌ام‌ایی‌ها) ضروری است، اگر روزی صرفه‌های ناشی از مقیاس یا تصاحب بازار بر مبنای تولید انبوه بود، امروز کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده جهت ایده‌محور و دانش‌بنیان بودن و همچنین انعطاف‌پذیری بالا این امکان را دارد که با درجات بالای موفقیت و حداقل منابع اولیه کار را پیش ببرند و تولید ثروت کنند.

صالحی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری رویدادهای توانمندسازی برای نوجوانان و جوانان، تأکید کرد: کارآفرینی و ابعاد رویکردهای کارآفرینانه از جمله نگاه جسورانه، متعالی و ریسک‌پذیر و تلاش برای استقلال‌گرایی از جمله مزیت‌هایی است که تقویت آنها به خصوص در دوران نوجوانی که زمینه تصمیم‌گیری شغلی فراهم می‌شود، کمک می‌کند افراد آینده شغلی روشن‌تری داشته باشند و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: اگر کسی در حوزه کسب دانش، مهارت‌آموزی و اشتغال متناسب با مؤلفه‌های اثباتی اقتصاد، یعنی بایدها و نبایدهای علم اقتصاد گام بردارد، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و می‌تواند بخشی از جی‌دی‌پی (تولید ناخالص داخلی) یک کشور را تأمین کند و به عنوان پیشرو در بازارهای ما، جهت رفع نیازها و کسب سهم از بازار حرکت کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در رویداد کارآفرینی «نوجوان کارآ» موضوع بسیار خوبی انتخاب شده است، زیرا به جهت وابستگی‌های دیرینه و بیش از یک قرن به خام‌فروشی منابع اولیه، نیاز است در اقتصاد امروز ایران با ویژگی‌های کارآفرینانه ارزش افزوده بیشتری تولید شود و خلاقیت بیشتری در حوزه کسب‌وکارها صورت گیرد و برون‌دادهای ما با ضریب فزاینده بتواند بازارهای داخلی و خارجی را تأمین کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با محوریت شهرداری، نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ بتوانند با آگاه شدن نسبت به مختصات امروزی اقتصاد و بهره‌گیری از ابعاد روحیه کارآفرینی و انرژی که از آن بهره‌مند هستند، گام‌های خود را محکم و هدفمندتر بردارند و اسباب موفقیت خود و هم زمینه اعتلای ایران و رسیدن به یک اقتصاد با ثبات و پایدار، درون‌زا و برون‌گرا را فراهم کنند.

صالحی تاکید کرد: شهرداری برای اداره بهتر شهر باید از انرژی و ایده‌های خلاق نوجوانان بهره ببرد و با نقش دادن به آن‌ها، نوجوانان را برای نقش‌آفرینی در آینده شهر مهیا کند.

کد خبر 620361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.